Clomit ja kuukautiskierto

• Viestiketjun aloittaja Leppis30
  • Ensimmäinen viesti
Leppis30
Itse juuri Clomikuurin aloittaneena utelisin teiltä, että onko clomit vaikuttaneet mitenkään kuukautiskiertoonne? (siis onko kierto lyhentynyt/pidentynyt, onko vuoto runsaampaa/niukempaa, onko enemmän menkkakipuja yms. yms.)
:flower: Kiitos kaikille vastanneille! :flower:

Päivi79
Itse olen syönyt kolem kuuria (en peräkkäin). Mulla on aina ollut pitkä ja epäsäännöllinen kierto ja nyt on ollut pari kuukautta lyhyt ja niukka. Epäilen että limakalvoni ovat ohentuneet....mulla on lääkäri syyskuussa joten sitten selviää.

Mistä Päivi olet ajatellut limakalvojen ohentuneen, eli mistä tiedät ettänäin olisi käynyt? Onko clomejen tarkoitus ohentaa vai pitäisikö paksuuntua?? Sain ekan kuurin juuri ja olen ihan ulalla näistä :ashamed:

Päivi79
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.08.2005 klo 21:03 Helmi kirjoitti:
Mistä Päivi olet ajatellut limakalvojen ohentuneen, eli mistä tiedät ettänäin olisi käynyt? Onko clomejen tarkoitus ohentaa vai pitäisikö paksuuntua?? Sain ekan kuurin juuri ja olen ihan ulalla näistä :ashamed:
Olen päätellyt että koska vuotoa tulee vähempi. En tiedä pitääkö paikkaansa. Olen myös lukenut jostain että clomifenit ohentaisivat. Ensimmäisen kuurin aikana olin niin väsynyt että kun selvisin töistä kotiin niin nukuin vaan illat ja yöt. Öisin myös hikoilin älyttömästi. Nyt kahdella viimeisella kuurilla mitään näistä oireistä ei ole ollut. Kipuja kylläkin, mutta siihen syynä voi olla tuo kystataipumus. Tsemppiä teille.

Leppis30
Mulla siis nyt ekat clomit syöty (kp8 menossa) ja oon ite huomannu kans että oon tosi väsynyt ja hikoilen öisi kuin pieni sika! Välillä nippailee vatsaa ihan kun ois menkat alkamassa. Myös ajoittain huonoa oloa on ilmennyt. Toivotaan nyt että tärppäisi jo ekassa kierrossa, ettei tarvitsisi enempää niitä clomeja popsia! :p

tuiskula
Ainakaan minulla ei niillä clomeilla ollut vaikutusta kiertoihin( ainakaan kohentavaa) Yhtä epäsäännölliset kierrot kuin ilman lääkettäkin. Lääkäri sanoi että niitä ei saisi syödä kuin korkeintaan puoli vuotta yhteenmenoon mutta eikös se samainen lääkäri sen puolen vuoden jälkeen muuttanut mieltään ja taas uusi resepti puoleksi vuodeksi. Mikähän siinä muuten on että vaikka huomataan että lääkkeellä ei ole vaikutusta niin sitä kuitenkin halutaan väkisin tuputtaa.

Huh huh...taas suru puserossa clomien takia :'( Sivuoireena mulla on ollut vain mielialan vaihtelua ja tunteellisuutta. Kuurin viimeisinä päivinä mieliala on käynyt Saharassa asti. Ei tämä niin paha ole mutta kun tuo mies joutuu ottamaan kaiken vastaan.

Olen syönyt clomeja 2*50 mg kaksi kiertoa. Olemme yrittäneet vauvaa 1 vuoden verran ja puolivuotta sitten minulla todettiin PCO. Clomeilla saatu rakkuloita kypsymään...Onneksi! :D

Ensi viikolla tehdään ovis testejä ja aletaan sänkyhommiin
:D sitten jännitetään kierron 28pvä raskaustestin kanssa vessassa. Ja toivotaan parasta.
Toivotan muillekin jaksamisia ja iloisuutta yrittämiseen! :heart:

harmaa mutsi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.08.2005 klo 23:49 Tuuti kirjoitti:
Huh huh...taas suru puserossa clomien takia :'( Sivuoireena mulla on ollut vain mielialan vaihtelua ja tunteellisuutta. Kuurin viimeisinä päivinä mieliala on käynyt Saharassa asti. Ei tämä niin paha ole mutta kun tuo mies joutuu ottamaan kaiken vastaan.

Olen syönyt clomeja 2*50 mg kaksi kiertoa. Olemme yrittäneet vauvaa 1 vuoden verran ja puolivuotta sitten minulla todettiin PCO. Clomeilla saatu rakkuloita kypsymään...Onneksi! :D

Ensi viikolla tehdään ovis testejä ja aletaan sänkyhommiin
:D sitten jännitetään kierron 28pvä raskaustestin kanssa vessassa. Ja toivotaan parasta.
Toivotan muillekin jaksamisia ja iloisuutta yrittämiseen! :heart:
Onnea matkaan! Kärsin samasta vaivasta. Meillä pieni poika jo, joten kyllä se siitä kun jaksaa uskoa!! Meillä Clomit ei auttaneet, vaan tehtiin inseminaatio ja ruiskuttelin ensin mahaan jotain munasoluja kypsyttävää ainetta. Nyt toista jo mieli.

Yhteistyössä