Clomikiertojen ultraus

Heippa Clomistit!

Tiedättekö, täytyykö AINA tehdä kontrolliultraus Clomi-kierrossa? Vaikkei inssiä tms. kiertoon olisi suunniteltu. Vai popsiiko moni Clomeja ilman mitään kontrollikäyntejä?

t. utelias Mimsu
 
Nennuliini
Aikoinani kun söin Clomeja, niin yhdesti oli kontrolli ja sekin siksi, että tehtiin ssg. Muuten ei kontrolleja ollut.
Tuo tuntuu olevan vähän lääkärikohtainen juttu, jotkut kontrolloi ja jotkut ei.

Terkuin,
Nennuliini
 
Heips :wave:

Olen syönyt kolme clomikuuria eikä yhdessäkään niissä ole ollut kontrolliultraa.

Yhdyn edelliseen siinä, että varmasti on eri tavat toimia eri lääkäreillä eri kaupungeissa, ainakaan täällä Lahdes ei Hemossa kontorilliultria harrasteta, ainakaan mun tapauksessa.

 
Mulla on ensimmäinen Clomi-kierto menossa, kp 13. Aloitettiin annostuksella 1/pvä, ja tänään kävin seurantaultrassa kun eka kierto Clomien kanssa. Olen Naikkarilla hoidoissa ja siellä ainakin suositaan näitä seurantaultria. Kun Clomit määrättiin mulle sanottiin, että jos annostus on 1 tabl. per päivä niin ultrataan vain ekassa kierrossa. No, tänään ultrassa kävi ilmi että 1 tabletti ei ole vaikuttanut mitään, joten nostetaan kahteen. Ja seuraavassa kierrossa katsotaan onko siitäkään apua. Musta ainakin on hyvä käydä noissa ultrissa, koska sitten oikeasti näkee paitsi oikean annostuksen myös sen, että onko niistä mitään apua. Oli kyllä pieni pettymys kun johtofollikkelia ei löytynyt, mutta onneksi edes limakalvo oli hyvä ja tarpeeksi paksu. Pelottaa, jos noi Clomit ei autakaan...
 
Heips!

Mulla nyt toinen kerta clomejen kanssa. Joka kierrolla olen käynyt follikkeliultrassa kp 13-15. Kyllä niissä on hyvä käydä, että nähdään vaikuttaako ne halutulla tavalla. Muuten hoito menee hukkaan. Mulla ei kummallakaan kerralla ollut mitään hyötyä yhdestä tbl:sta, ultran avulla todettiin. Sitten nostettiin heti 2 tbl. Molemmilla kerroilla tärppäs ekasta kierrosta. Ensimmäinen vaan meni kesken rv11+6. Nyt menossa rv5+3, toivotaan parempaa onnea nyt.
 
:wave:
Heippa ja kiitos kaikille vastanneille!
Ultra on täälläkin nyt varattu ;)

Taru23, onnea kovasti plussan johdosta, toivottavasti tämä pysyy kyydissä :flower:
Oliko sulla tärppikierrossa esim. Luget vielä tukena?

Mimsu
 
Hei!

Ymmärtääkseni naisilla, joilla on PCO ultraus olisi äärimmäisen tärkeää. Minun lääkärini sanoi, että jokaisessa kierrossa katsotaan, montako follikkelia lähtee kehittymään. Toistaalta vältetään monisikiöraskaudet (kolmoset-neloset) ja toisaalta vaarana myös munasarjan repeytyminen! Näitä repeytymisiä on tapahtunut myös keskustelupalstalle osallistuneille.. Eli ei niin harvinaista? Mielelläni maksan ultrasta kuukausittain.

terv. Camilla
 
Hei!

Mulla on clomit käytössä kp 5-9, 2 tbl päivässä ja seuraavasta eli 3. clomikierrosta olen menossa ultraan, koska lääkäri harkitsee clomien lisäksi jotain irroituspiikkiä. Lääkäri puhui, että ultrattaisiin kp 12, mutta en saanut enää aikaa sille päivälle, vaan jo kp 9. Onko tuosta ultrasta mitään hyötyä, kun viimeiset clomit otan samana päivänä? Onko mahdollista jo tuolloin nähdä kehityykö muniksia ja kannattaako piikki pistää?
 

Yhteistyössä