Clomifenin käyttäjät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hipsu123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hipsu123

Uusi jäsen
26.02.2009
8
0
1
Onko kukaan clomifenin käyttäjä huomannut että kuukautiset olisivat aikaistuneet?

Kun minulla on myös terolutit käytössä ja syön niitä kp15-24 ja clomit söin kp3-7. Eilen oli kuitenkin vasta kp21 ja alkoivat kuukautiset, jotka ovat yleensä alkaneet 2-7 pvä viimesen teron jälkeen..

Ohhoh,sinulla on kyllä nyt varmaan jokin muu häikki!
Tikuttelitko ovista ja saitko plussan? Onko vuoto ihan kunnon vuotoa vai ohimennyt tuhru?
Mulle ei ole kyllä koskaan käynyt noin...ovis ollut kp 15 ja menkat alkanu kp 32. Terolutit oon alottanu paripvää oviksen jälkeen!

Terolutejahan syön ultralla todetun pco:n takia, enkä ole ovista metsästänyt kun kävin sairaalassa clomi ultrassa ja lääkäri totesi 2 kypsää follia, joiden irrottamiseen sain pregnyl- pistoksen. Ja sitten samana iltana ja seuraavana iltana petipuuhia kotona. ;) Eilen oli sitten 10 päivää pistoksesta, joten tein aamulla testin, joka näytti siis negaa ja toivoin että kyllä se siitä vielä plussaksi muuttuu, mutta illalla tuli sitten tyhmä täti.. :|

Maanantaina täytyy joka tapauksessa varata aikaa uuteen clomi ultraan, joka viimeksi tehtiin kp 11, mutta koska toinen kypsistä folleista oli jo "melkein ylikypsä" niin lääkäri meinasi että seuraavalla kierrolla sitten ultrataan jo 8-9 pv.

Mitä muita lääkkeitä teille on määrätty raskautumisen avuksi kun terot (niillä ainoastaan saan säännölliset kuukautiset), clomit ja pregnyl? Siis nimenomaan pco- tyyppisten munasarjojen omistavat?

Aloit mielestäni aika myöhään ottaa teroja, jos ovulaatio oli kp 12-13. (Ovulaatio tapahtuu 24-36h kuluessa Pregnylistä.) Eikös ne pitäisi aloittaa sen mukaan koska ovis on, eli siis päivän tai kaksi oviksen jälkeen? Minulla ei ole kokemuksia teroista sellaisissa kierroissa, joissa olisin ovuloinut, mutta anovulatorisissa kierroissa on vuoto alkanut pari päivää viimeisen teron jälkeen. Niin ja monirakkulaiset munasarjat löytyy myös.

Minulla on tässä kierrossa clomhexalin lisäksi käytössä Menopur-pistokset, Pregnyl ja luget. Tähän kiertoon mulle tosin tehdään inssi. Edellisissä kierroissa oli käytössä vain clomit ja yhdyntä kotona.

Oletko syönyt Teroja koskaan ilman, että samaan aikaan söisit Clomeja?
Minulla nimittäin Terot aikaistavat vuotoa. Eli vuoto alkaa aina ennen kuin olen sen kymmenen päivää saanut niitä syötyä. Monta kertaa rukattiin aloituspäivää, kunnes löytyi oikea, jolla kierto ei jäänyt liian lyhyeksi.
Mie epäilisin enemmin kierron lyhenemisen johtuvan Teroista.

Teroja olen syönyt jo n. 3 vuotta, koska kierto on ilman tosi pitkä ja epäsäännöllinen. Välillä on ollut viikko terojen jälkeen kun on kuukautiset alkaneet ja nyt on sitten alkanut noin etukäteen, mutta yleensä se on ollut sen noin 2 päivää viimesestä terosta. Täytyy varmaan kysyä lääkäriltä kun seuraavan kerran menen clomi ultraan todennäköisesti ens viikolla. Monentenako kp:nä teillä on ultrattu clomien jälkeen?

Mulla myös käytössä clomit kp3-7 ja terolutit, jotka aloitetaan 3pv ovulaation jälkeen ja syödään sitten 12pv ja otetaan 2tbl vuorokaudessa. Mulla terolutit myös aikaisti vuotoa aluksi, mutta kun annostus tuplattiin, niin jo loppui tiputtelut ja aikaiset vuodot ja nyt on luteaali ihan ok....Meillä siis diagnoosina selittämätön lapsettomuus eli kaiken pitäisi periaatteessa olla ok ilman lääkkeitäkin... :/

Tänään oli toinen clomiultra, suurin follikkeli oli vain 7,6mm.. edellises kierros oli sentään n.11mm, mutta ei.. kyllä on ollut taas niin itkuherkkä päivä.. :'(

Kysyin kierron lyhyydestä, niinkuin aiemmin ketjussa mainitsin (kp vain 21), mutta lääkärin mielestä ei mitään omituista asiassa. Seuraavaan kiertoon sit aletaan pistelemään muutakin kuin pregnyliä, kun ei näytä noi clomit tehoavan. Sitä en ymmärrä, miksei annostusta lisätty 3 tabl/pvä kun nyt söin 2 tabl/pvä..? En tajunnut kysyäkään kun nyt vasta luin että jollekkin on niinkin tehty..

Yhteistyössä