Clomifen...

• Viestiketjun aloittaja pikkuista vailla
  • Ensimmäinen viesti
pikkuista vailla
Hei vaan kaikille!
Ihan uusi olen täällä, joten en tiedä miten ootte keskustelleet aiemmin clomeista, mutta kysynpä kumminkin.

Eli minkälaisia kokemuksia teillä on clomeista haittavaikutusten suhteen? Onko kenelläkään tietoa, ihan todellista sellaista-lääkäriltä tai jostain muualta, eikä huhupuheita, että aiheuttaako ne mitään haittoja kenties lapselle? Tai onko mahdollisesti ollut niin, että jollekulle on syntynyt lapsi, jolla on olut jotakin häiriötä, kehitysviivästymää tms, joka on mahdollisesti johtunut clomeista, mutta ei ole varmuudella voitu sanoa niiden syyksi...

En siis nyt pelottele ketään, vaan ITSELLENI haluan varmuutta pelkoihini ja huoliini, kun miulla alkaa juuri noiden käyttö, mutta mielestäni en ole saanut tarpeeksi tietoa asiasta. Enkä varsinkaan siitä asiasta VOIKO NE VAHINGOITTAA SIKIÖTÄ JOTENKIN...

Sitten toinen vielä tässä samalla: jos jollakulla on tosi epäsäännölliset menkat ja olette saaneet Clomeja, niin onko teille määrätty jotain muutakin? Mie kun jostain luin, että jos kierto ei toimi niin pitäs syyä keltarauhashormoneja (Terolut tms) yhtäaikaisesti. Ei mulle ainakaan itselleni ees mainittu siitä mitään...Sain siis pelkät Clomifenit.

Kiitos, jos joku jaksaa vastata otukselle onka päätä nuo asiat vaivaa niin vietävästi.

Moikka moi!
Itselläni on nyt toinen clomikierto meneillään kp20/27. Mulle clomit määrättiin ovuloimattomuuteen ja aloitin yhdellä napilla-ei tehonnut. 2nappia päivässä sitten tehosi ja tässä kierrossa ovuloin. Mulle tuli clomeista melkein kaikki pakkausselosteessa mainitut sivuoireet, kuumat aallot oli pahimmat, mutta lääkäri sanoi että silloin lääke on tehonnut. Sikiölle ei oman erikoislääkärini mukaan ole mitään haittaa, sillä clomifenhan ei lisää kehoon mitään hormonia vaan todellisuudessa vähentää ennestään kehon omaa hormonitasapainoa, jolloin keho saa viestin että nyt on alettava tuottamaan tuota ja tuota hormonia. Näin lääkäri mulle selitti. Clomifen ei myöskään tutkitusti aiheuta yhtään enemmän monisikiöraskauksia kuin luomusti alulle pannut raskaudet. Tosin jos muniksia kehittyy liikaa niin sit lääkäri voi antaa yhdyntäkiellon.

Mulla on aina ollut tosi epäsäännölliset menkat ja siksi mulla "käynnistettiin" muutaman kierron ajan menkat teroluteilla.Nyt syön clomien kanssa lugesteroneja.

Mulle clomihoito on ollu tosi henkisesti rankkaa..ja miehelle siinä sivussa. Kokoajan kun on paha olo ja itkettää niin ei ole kivaa ja on tehnyt nyt näin hoitojen alussa mieli luovuttaa. Onneks mies on puhunu järkeä että nyt ei luovuteta :)

Kaikkea hyvää sulle uusi Clomitar :) Oon kans ite ihan vähän aikaa vasta täällä sivuilla pyöriny, mut oon huomannu että ihmiset on tosi avoimin mielin auttamassa ja vastaamassa kysymyksiin jne.. :)

pikkuista vailla
Kiitos vastaamisesta.

Ymmärrän varsin hyvin, jos tuntuu rankalta, sillä ei ole ihan kerta ja kaksi, kun on miettinyt luovuttavansa. Mutta kun tähän saakka on päästy, niin ei sitä luovuteta.

Onnea sinullekin yritykseesi! :hug:

Hei!
Täällä toinen hyvin tuore kirjottelija..
Mulla on nyt takana toinen clomi-kuuri, elellään kp 20. Syön tällä hetkellä Terolutia kp 14-25, ilman niitä ei tulis menkkoja varmaan ollenkaan...
Lääkäri sanoi, että terot on siitä hyviä, että jos alkio kiinnittyy, niin terot vahvistaa limakalvoa! Kannattaa varmaan kysyä lääkäriltä, jos saisit reseptin!
Mulla on kanssa ollut himmeitä kuumia aaltoja, mutta ovista en tikuttelusta huolimatta bongannut :(
Taistelutahto on vähän matalalla, mutta lohduttaa tietää että meitä on monta!
Mukavaa lauantaita =)

pikkuista vailla
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.09.2006 klo 13:08 Hippuliini kirjoitti:
Hei!
Mulla on nyt takana toinen clomi-kuuri, elellään kp 20. Syön tällä hetkellä Terolutia kp 14-25, ilman niitä ei tulis menkkoja varmaan ollenkaan...
Lääkäri sanoi, että terot on siitä hyviä, että jos alkio kiinnittyy, niin terot vahvistaa limakalvoa! Kannattaa varmaan kysyä lääkäriltä, jos saisit reseptin!
Mulla on kanssa ollut himmeitä kuumia aaltoja, mutta ovista en tikuttelusta huolimatta bongannut :(
Mukavaa lauantaita =)
Tuulta sinunkin purjeisiin, jotta se taistelutahto jaksaa jatkaa etiäpäin. Tänään on minulla taas niitä toivottomuuden päiviä, mutta kyllä se tästä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.09.2006 klo 10:28 vauvaunelma kirjoitti:
Moikka moi!
Itselläni on nyt toinen clomikierto meneillään kp20/27. Mulle clomit määrättiin ovuloimattomuuteen ja aloitin yhdellä napilla-ei tehonnut. 2nappia päivässä sitten tehosi ja tässä kierrossa ovuloin. Mulle tuli clomeista melkein kaikki pakkausselosteessa mainitut sivuoireet, kuumat aallot oli pahimmat, mutta lääkäri sanoi että silloin lääke on tehonnut. Sikiölle ei oman erikoislääkärini mukaan ole mitään haittaa, sillä clomifenhan ei lisää kehoon mitään hormonia vaan todellisuudessa vähentää ennestään kehon omaa hormonitasapainoa, jolloin keho saa viestin että nyt on alettava tuottamaan tuota ja tuota hormonia. Näin lääkäri mulle selitti. Clomifen ei myöskään tutkitusti aiheuta yhtään enemmän monisikiöraskauksia kuin luomusti alulle pannut raskaudet. Tosin jos muniksia kehittyy liikaa niin sit lääkäri voi antaa yhdyntäkiellon.

Mulla on aina ollut tosi epäsäännölliset menkat ja siksi mulla "käynnistettiin" muutaman kierron ajan menkat teroluteilla.Nyt syön clomien kanssa lugesteroneja.

Mulle clomihoito on ollu tosi henkisesti rankkaa..ja miehelle siinä sivussa. Kokoajan kun on paha olo ja itkettää niin ei ole kivaa ja on tehnyt nyt näin hoitojen alussa mieli luovuttaa. Onneks mies on puhunu järkeä että nyt ei luovuteta :)

Kaikkea hyvää sulle uusi Clomitar :) Oon kans ite ihan vähän aikaa vasta täällä sivuilla pyöriny, mut oon huomannu että ihmiset on tosi avoimin mielin auttamassa ja vastaamassa kysymyksiin jne.. :)
Hei.
Kysyisin sen verran, että miten sulla käynnistettiin menkat teroluteilla?
Monta söit päivässä ja kuinka monta päivää jne.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.09.2006 klo 13:08 Hippuliini kirjoitti:
Hei!
Mukavaa lauantaita =)

Kävitsie seurantaultrassa ollenkaan ja jos niin mikä kp? Kun sanoit ettet pongaillu ovista niin ootko varma et clomiannos on sit sopiva että ylipäätään ovuloit? Mulla ei 1tabl päivässä riittäny, nyt kahdella ovuloin ja seurantaultrassa käyn aina kp12 jotta näkee onko munis kasvanu ja milloin pitäis ovuloida :)

Juu, unohdin siis mainita, et seurantaultrassa kävin kyllä kp 11.Siellä näky kaks 11mm munista, joiden irtoamisesta ei sitten olekkaan tietoa..
Lääkäri sano kuitenkin ,ettei kannata nostaa annostusta, kun näyttää noin hyvin kasvavan. Ihmetyttää vaan, kun ei mitenkään kontrolloida sitä ovulaation tapahtumista/tapahtumattomuutta, kun käsittääkseni sen sais selville verikokeella?
Sovittiin, että seuraava ultra on vasta marraskuussa, että tässä sitä taas ollaan ja ootellaan, yritetään pitää lippua korkeella vaikka meinaa usko välillä loppua :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.09.2006 klo 23:05 Hippuliini kirjoitti:
Juu, unohdin siis mainita, et seurantaultrassa kävin kyllä kp 11.Siellä näky kaks 11mm munista, joiden irtoamisesta ei sitten olekkaan tietoa..
Lääkäri sano kuitenkin ,ettei kannata nostaa annostusta, kun näyttää noin hyvin kasvavan. Ihmetyttää vaan, kun ei mitenkään kontrolloida sitä ovulaation tapahtumista/tapahtumattomuutta, kun käsittääkseni sen sais selville verikokeella?
Sovittiin, että seuraava ultra on vasta marraskuussa, että tässä sitä taas ollaan ja ootellaan, yritetään pitää lippua korkeella vaikka meinaa usko välillä loppua :\|
Kävin kans ekan ultran kp11 kun söin 1clomi päivässä, silloin näkyi 12mm munis ja lääkäri sanoi ettei ovulaatiota tule tähän kiertoon, olis pitäny kasvaa jo isommaks..sit menkat saatiin alulle teroilla ja clomiannos nostettiin 2tbl päivässä...nyt kävin tässä kierrossa kans kp11 ultrassa ja näkyi 21mm munis toisella puolella ja 17mm toisella..Eli kun miettii tota sun juttuas niin mun lääkärin mukaan sulle ei riittäis toi annostus eikä ovista tule.....IHMEELLISTÄ miten lääkäritkin on erilaisia!!! :/ toiv ovis tulee mut olis kyllä hyvä et tosiaan sulta katottais vaik verestä et ovuloitko sit ollenkaa nyt...

Yhteistyössä