S
"Surusydän"
Vieras
Olen kärsinyt lapsettomuudesta yli 7 vuotta. Nyt viimeisen vuoden aikana minulla todettiin endometrioosi ja laparoskopiassa polteltiin pesäkkeitä sekä leikattiin oikeasta munasarjasta 7 cm endometriooma. Ennen laparoskopiaa kierto oli tasan 25,josta 5 vrk tiputtelua. Nyt kesäkuussa,4kk laparoskopian jälkeen,sain clomifenit ovulaation varmistukseen. Toisesta clomifen-kierrosta tulin raskaaksi,joka oli ilmeisesti kemiallinen ja meni kesken rv 5+0. Nyt loppui kolmas clomifen kuuri ja kierto myöskin lopussa. Nyt minua ihmetyttää että mistä tiputteluvuoto taas johtuu? Muilla clomifen-kierroilla tiputtelua ei ole ollut,mutta nyt tiputtanut jo 3 pvää. Missä vika.? S-prog. otettiin kierronpäivänä 20,eli tästä nyt 5 päivää. Hoitaja totesi tuloksesta vain,että ovulaatio oli tapahtunut.
Kierronpäivänä 14 kävin clomifen vasteultrassa jossa lääkäri totesi ovulaation olleen edeltävänä päivänä,eli kp 13,joilloin 2 munasolua irronnut ja kolmas follikkeli puhkeamaton.
Mistä tiputtelu nyt yhtäkkiä taas johtuu? Pitäisikö minun pyytää lääkäriltäni esim. lugesteron tukemaan keltarauhasta.
Kierronpäivänä 14 kävin clomifen vasteultrassa jossa lääkäri totesi ovulaation olleen edeltävänä päivänä,eli kp 13,joilloin 2 munasolua irronnut ja kolmas follikkeli puhkeamaton.
Mistä tiputtelu nyt yhtäkkiä taas johtuu? Pitäisikö minun pyytää lääkäriltäni esim. lugesteron tukemaan keltarauhasta.