clomien käyttäjät!

  • Viestiketjun aloittaja kalat
  • Ensimmäinen viesti
kalat
Hei!
Pieni kysely clomien annostuksesta eli millaisia määriä ja kuinka toimineet? Itselläni tällä hetkellä 2tbl/kp3-7, mutta lääkäri on vihjaillut myös 3tbl annostuksesta, kuulostaa kauhealta...:O
 
klomisti
Annostukset ovat yksilöllisiä, annostusta voi nostaa jopa neljään päivässä. Itselläni oli ensin 1 tabletti, sitten 2, yhteensä 6 kiertoa käytin niitä. Eivät tehonneet, joten siirryttiin pistettävään hormoniin, joka saikin sitten oviksen aikaan. Eikö sinulle ole tullut ovulaatiota tuolla kahden tabletin annostuksella? Silloin on varmaan syytä harkita joko isompaa clomi-annosta tai muita vaihtoehtoja...
 
kalat
Hei!
Minulla on tähän asti käytetty 2tbl annosta, ovuloin edellisessä kierrossa ja nyt menossa kp5 ja kolmas clomikierto. Lääkäri edellisessä seurantaultrassa väläytti ilmoille ajatuksen 3tbl annostuksesta. Esikoinen sai alkunsa aikoinaan elämäni toisesta clomikierrosta, jolloin annostus oli 2tbl. Ja lääkäri oli sitä mieltä, että edetään clomeilla, koska viimeksikin olin niin helposti raskautunut niiden avulla...
 
klomisti
Ahaa, mikähän oli siis lääkärin perustelu nostaa annosta, jos 2 tabua tuottaa oviksen, siihenhän ""vaivaan"" clomit on tarkoitettu? Yrittääkö saada esim. 2 munasolua irtoamaan vai mitä?
 
kalat
Niinpä...Yksikin riittäisi =) No nyt mennään 2 tbl annostuksella. Mietin vain sitä, että clomien ohjekin sanoo, että normaalisti 1-2 tbl annostus. Ihan kiinnostais tietää, jotta onko suuremmat annokset kuinka toisia auttaneet?
 
Peppi
Hei!
Kertoisitteko minulle että mitä kautta ja millaisten tutkimusten jälkeen teille on clomit määrätty???

Itse olen nyt tikuttanut reilu puoli vuotta ja oviksen olen pongannut vain ekassa kierrossa(tikut siis käytössä)...
 
kalat
Hei!
Minä sain paikallisesta terveyskeskuksesta lähetteen lähikaupungin yliopistolliseen sairaalaan naistentautien polille. Ensin oli verikokeita ja todettiin, että prolaktiini korkealla. Siihen sitten lääkitys ja kun prolaktiini saatiin normaaliksi enkä kuitenkaan ovuloinut, sain clomit. Teroluteja söin jo heti alunpitäen tyhjennysvuotoja aikaansaadakseni, kierrot loppuivat kuin seinään, aina kun lopetin Terot. Minulle ei ole tehty verikokeita ja ultraamista kummempia kokeita.
 
prolaktiini
Vähän asian vierestä,
Tuosta prolaktiinista...
Kun mulla tulee maitoa vielä pikkasen rinnoista vaikka kohta vuosi on imetyksen lopettamisesta, mutta kuukautiset on säännölliset. Ovulaatiosta mulla ei ole hajuakaan...Siis tapahtuuko vai ei, en tiedä.
Ollaan nyt kuitenkin neljä kiertoa yritetty lasta, mutta ei kuulu.
Soitin lääkärille, joka totes, että joskus tulee pitkään maitoa ja joskus ei, sellasta se vaan on. Yritys kertoja ei kommentoinut mitenkään. Olin niin pöllämystynyt, että en osannut muuta sanoa...
Alustukseksi siihen, että onko sulla kalat siis jäänyt kuukautiset kokonaan pois tuon korkean prolaktiinin vuoksi?
Olet siis päässyt hoitoon ihan kunnallisen kautta?
Ja en nyt sitten tiedä, että pitäsikö mun huolestua vai ei...
Jos jollain on ollut samantapainen tilanne, mitä olette tehneet. Kannattaisi varmaan mennä yksityiselle puolelle?
Tietääkö kukaan mitä se maksaa?
 
minäkin tänne
Clomeja käyttäneenä...tauko menossa nyt. Yksi clomi/inssiplussa/km takana. Annos ollut tuo 2 tabua ja välillä kolme. Ovuloin kyllä luomunakin ,mutta clomeista lisäpotkua haetaan ovikseen. Kun tuo raskautuminen on niin hidasta ja usea km takana.

Sitten tuosta prolaktiinista ,sulle joka siitä kyselit. Jos sulla vielä pitkän ajan jälkeen maitoa tulee ,sehän kielisi siitä ,että tuo prolaktiini on liian korkea ,vaikka sulla vuoto kkvuoto tulisi ,se ei välttämättä tarkota sitä ,että ovuloisit. Korkea prolaktiini estään oviksen tapahtumisen ,toisilla voi jättää kk kokonaan pois tai aiheuttaa kiertohäiriöitä.
Ovulointi sisnäsä on helppo selvittää ,vaikka terveyskeskuksessa ,kun pyydät lääkäriltä lähetteen progesteroni kokeeseen ,verestä otetaan ja siitä näkee luotettavasti tuleeko sulla ovista vai ei. Samoin mitataan myös tuo prolaktiini ,mutta siihen liittyy tiettyjä ohjeita ennen kun se otetaan. Ei saa olla pariin päivään yhdynnässä ,eikä saa millään tavalla kosketalla rintoja. Minulle ohjeita antanut hoitaja sanoi ,että mielellään ei rintaliivejäkään päälle sinä aamuna ,kun tuo testi otetaan ,ettei tule väärää tulosta.
Sun kannattas ottaa uudestaan yhetyttä lääkäriin ,eikä tarvitse välttämättä mennä yksityiselle ,kerrot vaan napakasti lääkärille ,että vielä tulee maitoa ja vauvan yritys on käynnissä ,että voisiko ottaa tuon prolaktiinikokeen.
Jos arvot ovat korkealla niin lääkityksellä ne saa laskemaan ja näin ollen uusi yritys voi jatkua esteettä. Turhaa on pitkittää ,odottelulla tuota maidon tulon loppumista ,se voi viedä pitkäänkin aikaa ja kun se loppuu ,ei välttämättä prol.arvot siitä heti laske sittenkään.

 
kalat
Hei nimimerkki Prolaktiini!
Eli juuri näin kuin minäkin tänne-nimimerkki kirjoitti. Minulla ei korkean prolaktiinin vuoksi tullut kunnolla vuotojakaan enkä siis ovuloinut. Prolaktiiniin sain lääkityksen, se on nyt taas esikoisen jälkeen saatu kohdilleen, mutta jatkan lääkitystä edelleen (yritimme taukoa, mutta prolaktiini kohosi heti). Nyt siis vielä clomit ovulointia varten, koska minulla ei prolaktiinin laskeminen siihen auttanut.
Ja mulla oli sama ongelma jo ennen esikoista ja kun noin puoli vuotta imetyksen lopettamisen jälkeen maitoa tuli edelleen, sain heti lähetteen verikokeisiin ja sitä kautta lääkitykset jne. Eli kyllä se kuulostaa siltä, että sinun prolaktiini on sen verran korkea, että ovulaatiota ei tapahdu (ainakaan joka kierrossa) ja on siis aika mahdotonta tulla raskaaksi. Ei kun vaan sinnikkäämmin vaatimaan lähetteitä ja tutkimista, varsinkin, kun raskautuminen on nyt haaveena!
 

Yhteistyössä