Clomien aloitus ominpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CLOMITAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

CLOMITAR

Vieras
Hei!

Onko kukaan aloittanut clomeja ominpäin ilman lääkärin lupaa? Sellaiset joilla jo aiempia clomiraskauksia takana?

Mulla on kaksi lasta, jotka clomeilla saaneet alkunsa ja nyt toiveissa kolmas. Lääkärini kanssa jo sovittiin että syön divinaa (estrogeeniä) 2kk ja sitten ultra (miltä kohdun limakalvo näyttää) ja clomien aloitus. Kohta loppuu toinen kuurin tuota divinaa ja kun soittelin lääkärilleni aikaa niin hänpä onkin jo jäänyt pois työtehtävistään eläkkeelle!! Tällä välin ehti jäädä, vaikka hänen kanssaan nimenomaan sovittiin että otan sitten häneen yhteyttä kun divinat on syöty.

Mulla on yhteen kiertoon clomit tuolla jemmassa ja reseptikin takataskussa. Nyt mietin, että olisiko tyhmää aloittaa clomit ominpäin (kun kuitenkin niistä jo kokemusta mulla on).

NYT KAIPAISIN TEILTÄ KOMMENTTEJA, JOTKA OVAT ALOITTANEET CLOMIT NS. ILMAN LUPAA. EI KIITOS SEMMOISIA KOMMENTTEJA KUIN "TYHMÄ OLET JOS ALOITAT" TAI "EN KYLLÄ ALOITTAISI MUTTA ITSEPÄHÄN TIEDÄT".

Varaa aika toiselle lääkärille ultraa varten ja sovi siellä sen kanssa asia. Jos yksi jäi eläkkeelle, niin toinen hoitaa nyt asiat. Ja ihan samalla tavalla varmaan.

Minä söin clomeja inseminaatioiden aikana ja kaappiin jäi muutamaan kiertoon clomeja sen jälkeen kun inseminaatiot lopetettiin turhina. Ajattelin kuitenkin ennen IVF aloitusta (jonot puoli vuotta täällä) kokeilla clomeja ja ihan perinteisiä menetelmiä kotona. Kävin yksityisellä vain kontrolliultrassa, että munasoluja oli kasvamassa vain 1-2. Voin sanoa, että kyllä kannatti!! 2 kk ennen IVF aloituskäyntiä sain plussan testiin ja nyt rv 22 menossa :)

Eli suosittelen sinullekin ja käyt vain kontrolliultrassa jollain gynekologilla!!!

Tiedän että siinä on riski monisikiöraskauteen (joskaan ei mielestäni niin järisyttävän suuri), olenhan niitä jo kahden lapsen aikaan syönyt. Mutta ajattelin vain, että jos söisin samalla annoksella mitä viimeksikin ja silloinkin kypsyi vain yksi johtofollikkeli... Sehän on totta ettei koskaan voi tietää jos vaikka kroppa reagoi nyt eritavalla kuin viimeksi. Eli tosiaan siis TIEDÄN miten pitäisi menetellä, mutta mietin vain että onko joku uskaltautunut syömään clomeja ominpäin jos edellinen/edelliset raskaudet ovat clomeilla alkaneet?

Tuotakin mietin, että eihän läheskään jokaiselle edes määrätä mitään kontrolliultria lääkärin toimesta... Ja itsellänikään ei tosiaan koskaan ole clomeilla lähtenyt kuin 1-2 isompaa follia kasvamaan, joten en jaksa uskoa että sieltä nyt jotkut kolmoset tulisi. Onhan siinä riskinsä, sen ymmärrän toki. Ja voisinhan tosiaan tehdä niin että aloittaisin nyt clomit ominpäin ja kävisin seurantaultrassa joskus puolessa välissä kiertoa.

Yhteistyössä