clomeilla raskaaksi!

• Viestiketjun aloittaja Kimara
  • Ensimmäinen viesti
Kimara
Moi!
Oon just syönyt ekan kuurin clomeja, sillä en ovuloi (PCO). Kävin pari päivää sitten ultrassa katsomassa onko vaikutusta ollut ja sieltähän löyty 18mm follikkeli. Kp oli 12. Millä paikkeilla mun ovulaatio vois olla, tai ehkä ollut? Harmittaa kun mies oli viikonlopun reissussa, mut peuhattiin kyllä ennen sitä juuri tuona ultrauspäivänä. Minkä kokosia follikkeleita teillä on ollut clomiultrassa ja miten sitten ovulaatio? Kuinka teillä muuten sitten on clomit auttaneet raskautumaan jos ovat siis tehneet ovulaation?
Ainakin näyttäs siis toimivan mulla, mut ehkä ei kannattais viä kauheesti toivoo laittaa niihin näin ekalla kierrolla, vai mitä mieltä?

Sunny80
Heip =)

Täällä ollaan samassa tilanteessa kuin ketjun aloittaja. Alkava PCO todettu, Terolutit ja Clomit aloitettu. Terolut-kuuri oli ja meni (niillä jouduttiin menkat kynnistään) ja tänään kp 3, joten pitäis illalla Clomit aloittaa. Vähän jänskättää koko touhu, mutta vauvakuume on kova ja kaikki keinot on sallittuja ;) .

Millaisia taustoja teillä on esim. vauvahaaveilun suhteen. Meillä pillerit jätettiin pois kokolailla tasan vuosi sitten ja esikoista jäimme innolla odottelemaan. Tulin heti toisesta kierrosta raskaaksi, mutta se oli kohdun ulkoinen :'( . Syksyn mitaan oli kaiken sortin ongelmia ja lopulta mulle tehtiin diagnostinen labaroskopia loppuvuodesta. Siina kaikki pääpiirteittäin kunnossa, mutta koska ovulaatiota ei tapahdu (ei ole tapahtunut raskautumisen jälkeen) ja munasarjat ovat hyvin PCO:lle tyypilliset sain nyt nuo pillerit käyttöön.

Onko teillä muilla ollut todella epäsäännälliset kierrot? Itsellä ne on koko ajan vain venynyt ja venynyt, kunnes joulukuun alun jälkeen ei menkat alkaneet ei sitten millään, sain lopulta Terot joilla menkat alkoi kp.75. Nyt sitten hain Terotit nopeammin ja menkat saatiin niiden voimin alkaan kp. 58. :/

Olis tosi kiva saada vertaistukea samassa tilanteessa olevilta ja jakaa kokemuksia. Tässä tuntee välillä itsensä niin epäonnistuneeksi, kun ei kroppa pelaa...

elli777
Mä olen käyttänyt noita clomeja ja teroluttia, meillä oltiin jo lähemmäs kaksi vuotta yritetty toista lasta, ja sitten sain nuo clomit, ja ekasta kierrosta raskauduin, mutta meni kesken viikolla 10 (aika yleistä näillä hoidoilla) sitten meni kaavinnan jälkeen 4 kk ennenkuin seuraavat kuukautiset tulivat, siis että pystyin taas aloittamaan kuurin, ja sitten kolmannesta kierrosta tärppäsi ja laskettu aika 8.7 :heart:

alotin viime viikolla ekan clomi kuurin, kun ovulaatiota ei näyttäisi kuulemma tapahtuvan.menkat kesti vaan 4 päivää,kun otin clomit kp 3-7.eikä ollut sivuoireita..
nyt on ollut muutaman päivän kovia maha kipuja ja oksennuksen tunnetta..kait ok..?terot alotan ens viikolla kp 16-25 heittelehtiviin kiertoihin 23-30 päivien väliltä.
ollaan yritetty lasta reilut 3 vuotta.mieli on aika korkeella, josko nyt näyttäisi plussaa, mut ei kannata kuitenkaan hyppiä vielä katossa..onhan ne testit jo ollut kolme vuotta ilman toista viivaa ja täti tullut kylään.
ajatukset on vaan vauvoissa ja sellasessa ihanassa käärössä.olen vielä lapsien kanssa töissä, joten niiden kanssa tuleva on jo tiedossa..ne vaan on niin ihania..ääk!!tuun hulluks kohta :)

Munaton
Clomit ei todellakaan auttanut mulla... Minulla ei siis ole ovulaatiota..... Niitähän saisi syödä 4 - 6 kk mutta minä käytin niitä 7 kk. Eikä tulosta! Nyt ollaan jonossa naistenklinikalle, keinoon.... Toivottavasti ei kovin pitkät jonot!!!!

Kimara
Heippa ja kiitos kaikille jotka vastailleet. Kiva on tosiaan kuulla muitakin jotka samas tilantees. Itellä ny menos kp20 eikä minkäänlaisia oireita ainakaan viä oo ilmenny. Kyllä täytyy sanoo et itelläkin on odotukset ehkä liiankin korkeella...haluis niin sen vaavin!!!
Mut viä viikon verran oottelua et jos sit alkaa menkat tai jospa ei !
Itel oli kans kierrot tosi pitkiä, vaihteli n. 15 tonne johki 60 päivään. Terot ei mulla auttanu tai kyllä vähän vuotoo tuli niillä, mut ne ei kuulemma vaan jotenki sopinu meikäläiselle.
Onko muutes kellään tätä lukevalla jo raskautta takana?? Et millasia oireita on ollu alussa ja onko niitä ilmenny jo enneku myöhässä olevista menkoista on voinu päätellä mitään???
Mutta tsemppiä kaikille PCO:n kanssa painiville ja lapslykkyä kaikille!!
Ollaan kuulolla!

elli777
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 09:41 Kimara kirjoitti:
Heippa ja kiitos kaikille jotka vastailleet. Kiva on tosiaan kuulla muitakin jotka samas tilantees. Itellä ny menos kp20 eikä minkäänlaisia oireita ainakaan viä oo ilmenny. Kyllä täytyy sanoo et itelläkin on odotukset ehkä liiankin korkeella...haluis niin sen vaavin!!!
Mut viä viikon verran oottelua et jos sit alkaa menkat tai jospa ei !
Itel oli kans kierrot tosi pitkiä, vaihteli n. 15 tonne johki 60 päivään. Terot ei mulla auttanu tai kyllä vähän vuotoo tuli niillä, mut ne ei kuulemma vaan jotenki sopinu meikäläiselle.
Onko muutes kellään tätä lukevalla jo raskautta takana?? Et millasia oireita on ollu alussa ja onko niitä ilmenny jo enneku myöhässä olevista menkoista on voinu päätellä mitään???
Mutta tsemppiä kaikille PCO:n kanssa painiville ja lapslykkyä kaikille!!
Ollaan kuulolla!
Itselläni ainakin oli ennen ovista kovat alavatsakivut (johtuivat follikkeleista) ja hedelmöityksen jälkeen kokoajajn paleli ja rinnat aristi, siis ennen kuin menkat edes oli myöhässä, mutta on hyvin yksilöllistä, toiset herkempiä kuin toiset :) ainakin tähän asti (rv26) kaikki mennyt hyvin, ei ongelmia.tsemppiä kaikille :)

Moi :wave:

Nainen ´75 Mies ´75
Tytöt ´92, ´94 ja yhteinen ´99 (kaikki luomu)
Haikaralle esitetty vauvatoive 11/05
Terolut 01/05
Clomifen 03/06 kp 5-9
Ovis kp 14
:attn: Nyt kp 19 ja rinnat kipeät - tietäkö kukaan johtuko lääkkeistä???
:kieh: jännittää :attn:

Mä en saanut vastetta Clomifeneihin ja lääkäri alkoi miettiä oisko mulla PCO ja aloitti metformiinit sekä laittoi clomit hetkeksi tauolle, jotta saadaan metformiineista vaikutusta. Nyt olin viime viikolla lääkärissä ja pelkillä metformiineilla oli kehittynyt kunnon munarakkula. :) Lääkärin ohjeiden mukaan testasin vielä kotona ovulaatiotestillä ja se näytti "positiivista" =)
Nyt sitten odotellaan miten on mahtanut käydä ja jos ei ole tärpännyt ni harkitaan uusiksi Clomifenien aloitusta.

Yhteistyössä