CLOMEILLA onnistuneille...

  • Viestiketjun aloittaja G P
  • Ensimmäinen viesti
G P
Hei vaan onnelliset odottajat!
Haluaisin kysyä millaisilla clomi annoksilla ja miten teillä tärppäsi? Minkä kokoisia ja montako follikkelia teillä oli? Otitteko clomitabut kaikki samaan aikaan päivästä (esim aamulla)?
Kauanko kesti ennekuin onnisti?

Itsellä kolmas kierto lähelee puoliväliä ja saan vaan yhden follin kasvatettua valmiiksi, ja pregnyl perään, muttei vielä ole tärpännyt. Olisipa mukavaa saada kokeneilta edes hieman jotain positiivista luettavaa ettei toivo mene...

Kiitän
 
jupjup
Hei!
Synnytin 02/04 pojan, joka sai alkunsa clomien avulla, itseasiassa jo toisesta kierrosta, joka oli todella yllätys. Muistaakseni eka kierron söin 1tbl/pv, kävin seurantaultrassa, joka näytti, että yksi follikkeli kypsyi, mutta oli hyvin pieni, joten heti seuraavaan kiertoon nostettiin annos 2tbl/pv. Silloin en enää käynyt ultrassa, mutta minusta otettiin progekoe, josta näki olinko ovuloinut vai en. Muistan vielä kuinka yllättynyt olin, että niin nopeasti tärppäsi. Nimittäin minulla oli progekokeen soittoaika polille yhtenä maanantaiaamuna ja kaikenvaralta sunnuntaiaamuna tein raskaustestin (koska lääkärin kanssa oli ollut puhetta, että varmistettava ennen soittoa, olenko vai en raskaana, jotta osataan suunnitella taas asioita eteenpäin) ja voi mahdoton kun kädet tärisi kun näin ne kaksi viivaa... Nyt meillä on sitten oikein eloisa reilu kolmivuotias.
Lisäksi toinen tulossa ihan lähiaikoina, joka myös sai alkunsa clomien avulla. Nyt mentiin hieman pitemmän kaavan mukaan eli sitten syksyllä 2005 söin muutaman kk clomeja, muistaakseni ensin 1tbl/pv ja sitten pari kiertoa 2tbl/pv ja kun oikein minkäänlaista tulosta ei syntynyt, päätettiin jo siinä vaiheessa pitää taukoa ja minä lupasin pudottaa muutaman kilon. Sitten keväällä 2006 aloitettiin clomit uudelleen ja loppujen lopuksi muistaakseni viidennestä clomikierrosta 3tbl/pv annoksella tärppäsi. Apuna mulla oli myös ovistestit nyt toisella kertaa.
Clomit olen aina ottanut kaikki aamuisin.
Follikkelien kokoa en muista tarkalleen, koska minut seurataultrattiin vain ekassa kierrossa, jotta näkee montako follikkelia ja minkäkokoisia. Yksi aina löytyi eikä mikään suuren suuri. Enkä siis tiedä minkäkokoisia olivat niissä kierroissa, joissa lapset alkunsa saivat.
 
*Maria
Hei!

Mulla tärppäs kolmannesta (?) Clomikierrosta , annostus oli kp 3-5 1 tbl, kp 6-7 2 tbl. Annosta nostettiin noin hassusti kesken clomien syönnin, kun ei lääkärille saanut soittoaikaa.Se raskaus meni varhain kesken. Sitten pidin välikierron, ja seuraavassa kierrossa söin 2 tbl kp 3-7. Tuosta kierrosta nyt masua kasvatellaan. :) Clomit otin aamulla kerralla eikä seuranta ultraa ollut kuin kerran koko aikana, myöskään ovulaatiota en saanut tikutettua kunnolla. Prog.kokeet näytti kamalia lukemia ja kohdun limakalvo oli onnettoman ohut, lekuri ei uskonut tärppimahdollisuuteen. Niin se vaan tärppäs kuitenkin, vaikka alkoi itseltäkin toivo jo loppua. Seuraavaksi olisi nostettu annostusta vielä 3 tbl:iin ja sitten siirrytty "piikityshoitoihin", edes irrotuspiikiä ei laitettu, koska ovulointi oli epätodennäköistä ja vaikeasti löydettävissä.

Kaikenkaikkiaan aikaa meni kolmisen vuotta, joista viimeisin vuosi oltiin hoidoissa Meille kuitenkin riitti Clomit, sitä ennen syömäni Terolutit eivät tuottaneet mitään tulosta. Ongelmana siis on/oli mun pitkät ja epäsäännölliset kierrot, muuten kaikki ok. Tsemppiä!
 
G P
Voi miten ihanaa oli lukea vastauksenne :)))))) Jos tässäkään kierroksessa ei tärppää, on mulla enää yksi mahis, lekuri sanoi että koitetaan 4 kiertoa... ja sitten kait jotain muuta..

Oliko teillä kierrot ihan jämptejä, vai oliko heittelyä pituuksissa? Viime kierto minulla alkoi tosi aikaisin, mikä oli shokki kun en sitä odottanut. Tätä kiertoa mennään aika apein mielin, kun mieltä raastaa pelko että jotain olisi pielessä. Limis mulla on aina hyvä, ja simpat huippuja. Pregnylkin tuikataan joten oviksen ajankohta on suht selvä, muttei silti onnaa.... MIKSI, nyyh... Noh ehkä kolmas kerta meillekkin toden sanoo.....
 
Sandeman9503
Kolmannesta clomikierrosta tärppäsi annostuksella 1 tbl kp3-7, otin aamuisin. Ekassa ja tokassa kierrossa follikkeliultra, tokassa kierrossa tehtiin myös inssi. Sitten yhden kierron tauko ja kolmannesta tärppi. Sivuoireita oli jonkun verran, kuumotusta ja mielialan heittoja, turvotusta. Seuraavasta kierrosta olisi siirrytty pistoshoitoihin, ennen ajan varausta piti testata ja plussahan sieltä pätkähti 2,2 vuoden odottelun jälkeen. Nyt rv 36+0 :).
Taustalla myös mun endometrioosi ja laparoskopia 2/06. Simpatkaan ei ihan priimaa. Ja ikää nyt 36 v ja esikoinen tulossa.
 
Miuku07
1tbl/päivä oli annos, ja viidennestä kierrosta tärppäsi. (Muutamaan kuukauteen ei oltu otettu mitään tutkimuksia, kun ekassa kierrossa kasvoi yks follikkeli.) Seuraavana olisi ollut taukokuukausi edessä. Olin ihan rikki, ja soittelin jo aikaa jatkojuttuihinkin, eli inseminaatio jonoon julkiselle. Kuinka ollakaan tuosta kierrosta siis tärppi, ja syksyn aika piti peruuttaa :eek:) Ja meillä tosiaan siittiöt myös "huonolaatuisia"!!!

Uskon että kohdallamme vaikutti lisäksi myös se että perhepiirissä tapahtui kuolemantapaus, jonka seurauksena kumpikaan ei jaksanut enää tätä vauva-asiaa miettiä tai ottaa sitä stressiä. Seksiäkin harrastettiin vähemmän kuin ennen. (Tosin tahto vauvan saamiseksi ei ollut hävinnyt minnekään, vaan päinvastoin lisääntyi.) Tehtiin sit mitä milloinkin jaksettiin, ilman sen kummempaa asian ajattelemista. Voimat oli ihan loppu ja itkettiin vaan. Huomattavaa tuossa kierrossa oli myös se että join greippimehua paljon, ja aloitin Ladyvita Plus vitamiinien syömisen.

Eli meillä ainakin paikkansa piti tuo "se tulee sitten kun sitä vähiten osaa odottaa". Ja hyvä niin: tämä toi meille kaikille uskoa elämänjatkumisesta ja pisti jaksamaan eteenpäin vaikeassa tilanteessa. Eli ilmeisesti sillä että jouduimme odottamaan tärppiä yli 2 vuotta oli sitten tämä tarkoitus :eek:)
 
jupjup
Mulla on aina ollut todella epäsäännölliset kierrot ja niiden lisäksi vaivana vielä prolaktinooma, joka varsinkin hankaloitti osaltaan tätä toista raskautta.
Niin ja nyt toista raskautta yrittäessä käytin kyllä kaikki mahdolliset 'kotikonstitkin' eli söin raskautta suunnitteleville tarkoitettua vitamiinivalmistetta, multitabs special+. Sitten join greippimehuakin ja petipuuhien jälkeen pysyin sängyssä, en noussut ennen kuin seuraavana aamuna... Tämän tein kerran ja nimenomaan siinä kierrossa kun tärppäsi...=) Tiedä näitä. Tsemppiä. Niin, kyllähän nuo kotikonstit voi jostakusta tuntua naurettavaltakin, mutta kun mekin ruettiin toista yrittämään, kun esikoinen täytti 1v (esikoistakin yritettiin 2 vuotta ennen kuin tärppäsi) ja yritettiin siis 2,5 v, niin kyllä siinä tekee mieli kokeilla jo jotain...
 
*Hanne*
Minä söin ensin terolutteja ja sitten aloitettiin lisäksi clomit. Ensimmäisessä folikkeliultrassa todettiin, ettei mitään kummempia ole tapahtunut. Päätettiin, että seuraavassa kierrossa nostetaan annostusta kahteen tablettiin. Lääkäri sanoi kuitenkin, että voin tehdä ovulaatiotestejä ennen kuin aloitan terolutit. Joskushan kypsyminen voi tapahtua myöhemmin. Ovulaatiotesteistä en mielestäni saanut plussaa, joten aloitin terolutit. Kuukautiset eivät kuitenkaan teroluteista huolimatta alkaneet. Tein sitten raskaustestin ja yllätykseksi sain kaksi viivaa! Nyt jännityksellä odottelen, että milloin vaaveli syntyy, kun laskettuaika on koko ajan pysynyt kuukautisista laskettuna ja minusta se pitäisi olla myöhemmin =) No, eihän näistä vauvoista tiedä, onhna tässä kaikki muukin mennyt erilailla kuin alussa luulin. Lähes kaksi vuotta ehdittiin haaveilla ennen tärppiä palkinnoksi odotuksesta olen kuitenkin saanut aika helpon raskauden, toisin kuin joskus kuvittelin. Clomit söin muuten aamuisin.

Tsemppiä alkuperäiselle kirjoittajalle! Toivottavasti sinulla tärppää pian!

Hanne rv.31
 

Yhteistyössä