Citroen autojen omistajia paikalla?

  • Viestiketjun aloittaja Ninttu83
  • Ensimmäinen viesti
Ninttu83
eli sellasta kyselen et onko teän sitikoissa kaasu suht raskas painaa verrattuna muihin autoihin?
ite oon autoa ostamassa ja yx ois tarjolla...citroen xsara -98 ja siin kaasu on yllättävän jäykkä ainaki siihen verrattuna mihin tottunu...liikkeessä sanoivat et sitikoissa ois jäykempi kaasu ku muissa, pitääkö paikkansa?
kylhä siihenki varmaa tottuu, mut silti mietin et onko tosiaan jäykempi
 
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
eipä ole.. se on hydrauliikalla se kaasu. siksi se voi tuntua vähä omituiselta. meillä on citikan xantia, farkku, ja tosi hyvä on ajaa eikä oo pikkuvikoja. osta pois vaan.
Höpönlöpön. Normaali vaijerivälitteiden kaasu niissä on. Konehuoneessa tosin tieto välittyy tietokoneelle potentiometrin kautta.
 
Ninttu83
sit sitä ihmettelin kans et ku auton sammutti ni auto hurisi silti aika kauan viä sammuttamisen jälkeen...eli eikös se oo sitä et siel joku jäähyttää sitä moottoria?eli se vissii on iha normaalia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
eipä ole.. se on hydrauliikalla se kaasu. siksi se voi tuntua vähä omituiselta. meillä on citikan xantia, farkku, ja tosi hyvä on ajaa eikä oo pikkuvikoja. osta pois vaan.
Xsarassa ei käsittääkseni ole hydrauliikkaa.

Se löytyy ainakin malleista bx, xantia, C5... Ja liittyy kai enemmän siihen jousitukseen, en tosin sentään mikään asiantuntija ole, vaikka sitten olisi kaasuunkin kytköksissä.

Xsarassa kuitenkin tietääkseni on ihan normijouset, samoin kun monissa pikkucitikoissa (ax ja saxo ainakin.)

Mä olen ajohistoriani ajanut omillani, (ax, xantia ja C5) ja sukulaisten (zx, bx, saxo, xsara, C4, xantia) citikoilla.
Ex-anopin Nissanissa oli huomattavasti jäykempi kaasu kuin monissa noista, mutta sitten taas ajamistani citikoista jäykin kaasu on ollut juuri xsarassa ja saxossa.

En mä usko, että toi on kovasti merkkikohtaista, ihan vaan malleissa ja jopa autoyksilöissä voi olla eroja...
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
no kaasu ei todellakaan ole hydraulinen...
No sitähän minäkin, että eikös se oo vaan se jousitus? Mutta mee nyt sit varmaksi sanomaan, kun mä vaan ajan niillä ja isipappa korjaa :D

(Enkä edes aja enää, kun ei löytynyt enää tarpeeksi isoa mallia. C8 :a ei lasketa, koska faija ei antanut ostaa sitä, kun se on kuulemma susi.)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
eli sellasta kyselen et onko teän sitikoissa kaasu suht raskas painaa verrattuna muihin autoihin?
ite oon autoa ostamassa ja yx ois tarjolla...citroen xsara -98 ja siin kaasu on yllättävän jäykkä ainaki siihen verrattuna mihin tottunu...liikkeessä sanoivat et sitikoissa ois jäykempi kaasu ku muissa, pitääkö paikkansa?
kylhä siihenki varmaa tottuu, mut silti mietin et onko tosiaan jäykempi
Älä missään nimessä osta "ranskan rapeeta!"Niissä ei muuta olekkaan kuin vikoja ja erittäin monimutkaisia autoja korjata!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
hyfrauliikalla, eli yksinkertaisemmin sanottuna? :)
muuten kyl yllättävän hyväkuntonen ikäsekseen, ainaki mun mielestä...3000e ja just katsastettu
Mittarilukema kannattaa kattoa,onko mittari ruuvattu.kato Nettiautosta samanikäiset ja vertaa hintoja.Hitto kun ukko ei ole kotona,se tietäis,myy autoja!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton tuhkimo:
Älä missään nimessä osta "ranskan rapeeta!"Niissä ei muuta olekkaan kuin vikoja ja erittäin monimutkaisia autoja korjata!
Faija korjaa citikoita ja nyt niille oli tullut myös ford. Ovat sitten yhdessä fordin poikien kanssa todenneet, että samaa paskaa ne on kaikki nykyään.

Mulla on tosiaan ollut noita citikoita kolme ennen tätä nykyistä kotibussia. Yhteensä siis 6 vuotta ajoin citikalla.
Xantiasta jouduttiin abs : stä jotain kerran korjaamaan ja 1 kolarivaurio (mannepojat yritti ajaa takakontista sisään).
Mitään muuta ei ollut koskaan, lukuunottamatta normaaleja huoltoja ja polttimon vaihtoja.
Ei ne niin paskoja ole kuin sanotaan, joka merkillä on maanantai-kappaleita.

Ap:lle:
Munkin mielestä kahden ajamani xsaran kaasu on ollut vähän jäykkä verrattuna muihin autoihin. Myös muihin citikoihin, että sanoisin korkeintaan mallin, en niinkään merkin viaksi. Jos se nyt vika on, kaikkeen tosiaan tottuu.
 
Ninttu83
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton tuhkimo:
Älä missään nimessä osta "ranskan rapeeta!"Niissä ei muuta olekkaan kuin vikoja ja erittäin monimutkaisia autoja korjata!
Faija korjaa citikoita ja nyt niille oli tullut myös ford. Ovat sitten yhdessä fordin poikien kanssa todenneet, että samaa paskaa ne on kaikki nykyään.

Mulla on tosiaan ollut noita citikoita kolme ennen tätä nykyistä kotibussia. Yhteensä siis 6 vuotta ajoin citikalla.
Xantiasta jouduttiin abs : stä jotain kerran korjaamaan ja 1 kolarivaurio (mannepojat yritti ajaa takakontista sisään).
Mitään muuta ei ollut koskaan, lukuunottamatta normaaleja huoltoja ja polttimon vaihtoja.
Ei ne niin paskoja ole kuin sanotaan, joka merkillä on maanantai-kappaleita.

Ap:lle:
Munkin mielestä kahden ajamani xsaran kaasu on ollut vähän jäykkä verrattuna muihin autoihin. Myös muihin citikoihin, että sanoisin korkeintaan mallin, en niinkään merkin viaksi. Jos se nyt vika on, kaikkeen tosiaan tottuu.

Voisitko mahdollisesti kysyä isältäs jos se tietäs onko se normaalia? :) huomenna pitäs olla jo ostamassa se auto jos sen haluun...
 
Ninttu83
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton tuhkimo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
hyfrauliikalla, eli yksinkertaisemmin sanottuna? :)
muuten kyl yllättävän hyväkuntonen ikäsekseen, ainaki mun mielestä...3000e ja just katsastettu
Mittarilukema kannattaa kattoa,onko mittari ruuvattu.kato Nettiautosta samanikäiset ja vertaa hintoja.Hitto kun ukko ei ole kotona,se tietäis,myy autoja!
voisitko soittaa ukolles ja kysyä? :D
 
Mulla on myös xsara jo toista vuotta. Taitaa olla 99-mallia. Eikä muuta oo ikinä tarvinnu korjata, kun yks itseaiheutettu kolhu. Eli hyvin on toiminu, mitään vikoja ei oo ollu. Enkä oo kyllä pitäny kaasua mitenkään jäykkänä tai raskaana. Johtuu ehkä siitä että edellisessä autossa oli raskas kaasu.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton tuhkimo:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
eli sellasta kyselen et onko teän sitikoissa kaasu suht raskas painaa verrattuna muihin autoihin?
ite oon autoa ostamassa ja yx ois tarjolla...citroen xsara -98 ja siin kaasu on yllättävän jäykkä ainaki siihen verrattuna mihin tottunu...liikkeessä sanoivat et sitikoissa ois jäykempi kaasu ku muissa, pitääkö paikkansa?
kylhä siihenki varmaa tottuu, mut silti mietin et onko tosiaan jäykempi
Älä missään nimessä osta "ranskan rapeeta!"Niissä ei muuta olekkaan kuin vikoja ja erittäin monimutkaisia autoja korjata!
Hohhoijaa ja höpön löpö! Miten sä viitsit noita iänikuisen vanhoja juttuja jauhaa?
 
siskon xsaran kaasu on aivan normaali, ehkä hieman raskaampi ku xantian, mutta ei erityisemmin eroa. vanha ranskatar Renault R19 vie voiton jäykkyydessä. itse tarkistaisin polkimen liikkeen jäykkyyden jos kerran on rasvattu. ehkä vaijeria puristaa jokin klipsi väliltä liian lujaa, mene ja tiedä. kaasuläpän liike kannattaa myös tarkistaa jos epäilyttää.
 
Meillä oli just tuommonen Xsara, samanikäinenkin. Se kaasu on siis vaijerivälitteinen mutta sitä ohjataan sähköisesti "tietokoneella". Minusta kaasupoljin oli enemmänkin hassun tuntuinen aluksi kuin raskas, ikäänkuin toimi viiveellä. Siihen tottui kyllä niinkuin aina uuteen autoon. Mitä tulee tuohon ranskalaiseen paskaan,,, ajattelin itse myös niin ja ajattelin niin kun se myytiin vaikkei siinä koskaan mitään mainittavaa ollut. Ja jälkikäteen oikeastaan harmittaa että vaihdettiin se tuohon ruostuvaan japanilaiseen. (Xsarassa on sinkitty kori=) )
 

Yhteistyössä