Cipramil

  • Viestiketjun aloittaja masennukseen taipuva
  • Ensimmäinen viesti
masennukseen taipuva
Onko kukaan käyttänyt odotusaikana ja imettäessa Cipramilia? Odottaessa kai se on turvallista (psykiatrin sekä neuvolan mukaan), mutta miten lienee imetyksen aikana? Ja pitäisiköhän käyttö joksikin aikaa lopettaa ennen oletettua synnytystä?
 
masennukseen taipuva
Cipramil siksi, että se ollut jo monta vuotta lääkkeeni (Remeronin lisäksi, ja tämä raskaustauolla). Lääkäri ei esittänyt Cipramilin korvausta toisella lääkkeellä, vaikka olisi kai voinut sen tehdä. Ajattelinkin kysyä seuraavan kerrran tuosta Zoloftista, kun ko. lääkärin saan kiinni (ollut vissiin koko kesän jollain lomalla). Remeronista tiedän sen, ettei sitä voi käyttää imettäessäänkään.
 
ihanaa ku satuin tulemaa tänne osioon pitkästä aikaa lukemaan näitä juttuja ku mul on just se tilanne et olen ekaa kertaa menossa näiden mun ahdistusoireiden takia lääkärille ja oon jo valmiiksi tuskaillu et jos ja kun saan jotain lääkitystä niin miten mahollinen raskaus ja imetysaika sitten olis lääkkeiden takia mahdollista.tästä keskustelusta päätellen niitä on siis lääkkeitä jotka on turvallisia myös raskauden aikana ja imettäessä. =) tää oli ihana tieto!!!kiitos teille!!! :hug:
 
Minä käytin raskauden aikana seronilia ja peratsinia, nyt imetysaikana zoloftia ja peratsinia. Tämä on jo toinen vauva, jonka kohdalla lääkitsen itseäni. Älä ole huolissasi, näitä ainakin voi käyttää.
:hug:
 
masennukseen taipuva
Huomenna psykiatrin pitäisi viimein olla paikalla ja ajattelin yrittää tavoittaa sitä puhelinajalla. Saapa nähdä, mitä se sanoo masennuslääkitysasiasta. Olen siis nyt ominpäin jättänyt sen Cipramilin pois.
 
Mulla kävi huonosti kun jätin lääkkeet pois omin päin. Ajattelin lopettaa niiden käytön kun sain tietää raskaudesta. Aika monta viikkoa meni hyvin ja luulin jo että pääsin niistä lopulta eroon, mutta sitten alkoi alamäki ja olo tuli todella tuskaiseksi. Jouduin aloittamaan lääkityksen uudestaan ja taas meni jonkin aikaa ennen kuin alkoi vaikuttaa. Se oli kamalaa! En suosittele kenellekään lääkkeiden lopettamista omin päin. Raskaus ja sen jälkeinen aika on mulle muutenkin aina ollut psyykkisesti vaikeampaa aikaa. Silloin jos koska tarvitsen lääkkeitä. Minun oli se vain hyväksyttävä, että saatan loppuelämäni käyttää lääkkeitä.
 
masennukseen taipuva
Kyllä minäkin luultavasti joudun aloittamaan lääkityksen synnytyksen jälkeen uudelleen, mutta jos nyt yrittäisi olla tämän lopun ilman. Toivottavasti saan lääkärin siunauksen asialle huomenna. Olen joskus potenut diagnosoidusti keskivaikeaa, osin vaikeaa masennusta, joten masennus on aika tuttu asia.
 
mammamasis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.08.2005 klo 14:27 Vieras kirjoitti:
Joillekin sopii yksi masennuslääke, toisille toinen. Naurettava lause: mikset vaihtanut zoloftiin?
Se on lähinnä lääkärin päätös, mitä lääkettä kokeillaan.
...ja tätä peesaan minäkin!!!!!

 
masennukseen taipuva
Näinhän se on, että mikä käy toiselle ei välttämättä käy toiselle. Mulla on tuosta ihanasta masennuksesta sen verran kokemusta, että olen joutunut lääkärin avustuksella hakemaan, mikä pilleri minua auttaa.
Joku voisi kohta sanoa, että mitäs patologinen masentuja edes tekee lapsia, mutta toivottavasti ei...
 
onneks
Käytän minäkin Cipramilia, mutta kun lääkäri kuuli että toiveessa olis tulla raskaas, niin ehdotti siirtymistä Prozakiin. En haluais, koska sillä lääkkeellä on huono kaiku. Hyvä kuulla että teidän lääkärit on sanoneet et C on ok raskaudenkin aikana.
 
masennukseen taipuva
Kannattaa muuten olla oikeasti yhteydessä sinne teratologiseen keskukseen ja pyytää lääkäriään myös olemaan. Minut puhelu ainakin vakuutti. Kuten sieltä sanottiin, hoitavat lääkärit ovat usein liiankin varovaisia ja ko. keskuksen tieto on puolueetonta eikä personoidu kehenkään.
 
Itsekkin raskaana, ja ahdistus sekä masennus iskenyt tosissaan päälle...tässä viimeisellä kymmenyksellä. Kai hormonaalista.
Sain ssri lääkkeen, ja syön viidettä päivää. olo todella tuskainen..Ahdistus pahentunut ja masis tuntuu sietämättömältä. Vaikea aamulla edes pukea päälle, ja muutenkin saada itsensä liikkeelle, kun on niin paha olla, jokin tuska puristaa rintaa...Huoh!! Istuisin vain ja tuijottaisin, ja lamaantuneena mietin että voiko mun elämä tästä enää parantuakkaan?!!Välillä jopa puikahtaa kuoleman ajatuksia..Ja pelkoa sekoamisesta.
Kauankohan menee, enenkuin alkaa helpottaa????!!!
 


Vastaus nimimerkille huh huh.

Alkuun kun saa lääkkeitä, olo voi tuskastua ja tosissaan pahentua..niin kävi mullekin.Mulla oli pakkoajatuksia, ja paniikkikohtauksia, ja kun aloin käymään psykologilla ja syömään lääkettä (sepram 20mg) olo paheni todellisesti..kohtaukset oli voimakkaampia, samoin pakkoajatukset, mutta kun olin noin viikon syönyt lääkettä, niin alkoi helpottaa..täytyy vaan jatkaa lääkitystä, eikä missään vaiheessa lopettaa!!

Mulla oli kanssa sekoamisen pelko, ja että joudun laitokseen loppuiäksi, mutta onneksi miehestä ja muista tukiverkoista on ollut hyötyä.

Voimia
 
Turvallinen lääke
Olin syönyt Cipramilia/Sepramia jo vuosia ennenkuin yritin raskautta ja varmistin tietty heti joka paikasta, että voin jatkaa sen käyttöä koko ajan, myös imetyksen ajan sitä voi käyttää.
 
mie vaa
Mulla menee sepram 20mg nyt raskauden aikana. Ja meni ennen raskauttakin. Sepram on sama kun Cipramil ja saman firman valmistama. Firma ottaa rahat halvasta ja kalliimmasta lääkkeestä.

Mut joo sepram/cipramil on turvallinen. Ja näissä masennuslääkkeissähän on se ohje että kk ennen laskettua aikaa lääke pitäisi tiputtaa pois ettei lapselle tule vierotusoireita.
 

Yhteistyössä