Cipralexin lopetus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dia

Vieras
Haluan siis lopettaa tuon lääkkeen. Olen jo pudottanut annoksen puolikkaaseen ja nyt on enää kahen päivän annoa jälellä. En ole kokenut lääkityksestä mitään apua. Oloni on kohentunut ihan muilla keinoilla. Aiemmin olen käyttänyt muita psy-lääkkeitä mutta tästä ei ole kokemusta, tuleeko vieroitusoireita? En viitsisi hakea uutta purkkia apteekista enää.

Älä vaan lopeta ilman lääkärin konsultaatiota ja et voi tietää mistä parempi olo johtuu. Jos olet päättänyt lopettaa lääjkkeen lääkäri kertoo miten se onnistuu ja ehkä suosittelee muuta hoitoa. Yritä saada vaikka soittoaika omalle lääkärille.

Kuinka paljon tuo annos on sinulla ollut? Itselläni oli ohjeena 10mg lopettamiseen että ensin 3vko puolikas annos eli 5 mg, sitten 3vkoa joka toinen päivä tuo 5mg ja sen jälkeen lopetus. Eli se annos pitää tosi hitaasti laskea tai voi tulla tosi pahoja oireita.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Älä vaan lopeta ilman lääkärin konsultaatiota ja et voi tietää mistä parempi olo johtuu. Jos olet päättänyt lopettaa lääjkkeen lääkäri kertoo miten se onnistuu ja ehkä suosittelee muuta hoitoa. Yritä saada vaikka soittoaika omalle lääkärille.

Samaa mieltä. Soitto lääkäriin... :)

Miten voit olla varma, että olosi on kohentunut muista syistä, jos kerran lääkettä olet käyttänyt?
Ehdottomasti soitto lääkärille.
Päänsärkyä siitä nyt ainakin voi seurata, jos lopettaa väärin, mutta noinhan se lopetetaan, et ensin annos puolitetaan, sitten se puolikas annoskin puolitetaan ja pikkuhiljaa vähennetään.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Kuinka paljon tuo annos on sinulla ollut? Itselläni oli ohjeena 10mg lopettamiseen että ensin 3vko puolikas annos eli 5 mg, sitten 3vkoa joka toinen päivä tuo 5mg ja sen jälkeen lopetus. Eli se annos pitää tosi hitaasti laskea tai voi tulla tosi pahoja oireita.

Mulle taas sanottiin -ja koska mä oon umpiluu, sen jouduin kokemaankin, ihan silkkaa huolimattomuuttani- että tuo aiheuttaa päänsärkyä että ottaa jokatoinen päivä. Pitäis siis vaan laskea sitä annosta ja sit kun se on todella pieni, lopettaa kokonaan.

Mä oon kolmatta päivää vierotuksella sepramista eli ihan rinnastettavissa tohon ap:n lääkkeeseen.Mulla annostus ollu 30mg nyt kaks vuotta ja lääkäri käski tiputtaa nyt 5mg:n ja kahden viikon päästä kokonaan pois.

Viekkarit ollu nyt niin hirveet ettei mistään tuu mitään,nostimpa annostuksen omin luvin 10mg:n tänään ja nyt se on vaikuttanu ja olo on taas normaali.Tiputan sitä nyt tällä tavalla pari viikkoa ja sit taas tiputan puolikkaan ja sitä rataa.

Mä ainakin oon TODELLA KOVASSA koukussa eikä tuu päivästä mitään noin rajulla tiputuksella.

Yhteistyössä