Cipralex masennukseen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myymeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ahdistus on todella pahentunut, samoin mieliala on tosi harmaa... Myös outoa sisäistä levottomuutta,vaikea olla paikallaan esim. keskittyä lasten kanssa puuhasteluun. Ehkä tää tästä....

Olis kiva kuulla enemmänkin kokemuksia lääkkeestä...

Olen ollut lääkityksellä nyt melko tasan vuoden. Vuosi sitten minulla todettiin keskivaikea masennus, ja masentuneisuutta ollut vuosia. Olisi siis pitänyt mennä jo aikaa sitten apua hakemaan, mutta, tiedätte varmaan.

Mulla ei ole tullut noista lääkkeistä mitään sivuvaikutuksia edes silloin alkuun. Parista ensimmäisestä viikosta lääkäri varoitteli, mutta en huomannut mitään. Olin tosin sillon niin huonossa jamassa, että siihen samaan syssyyn menivät sivuoireet, jos niitä oli eli kaikki sivuoireina mainitut asiat olivat olemssa jo ennen lääkityksen alkua :D

Nyt siis vielä syön lääkkeitä ja syön vielä kuukausia, tämä siksi, että masennushistoriani on melko pitkä.

Tsemppiä sanon minäkin! Heti ei helpota, mutta ajan kanssa. Ole itsellesi armollinen! Äläkä missään tapauksessa lopeta lääkitystä itse vaan puhu lääkärin kanssa ensin.

Mulla ei ollu mitään oireita aluksi, jotka olis varmuudella oinu sanoa lääkkeestä johtuvaksi, mutta unohdin kerran ottaa yhden lääkkeen ja sinä päivänä kilahdin kaksi kertaa :o !

oli alkuun huimausta, meni ohi parissa päivässä. Ahdistus lisääntyi aluksi, kesti pari viikkoa. Lääke alkoi vaikuttamaan noin kuukaudessa. Aloitusannos oli 5mg, josta nostettiin 10mg, väliin oli 20mg. Nykyään vuoropäivin 5mg ja 10mg.

mulla oli parina ensimmäisenä aloituspäivänä pääkipua, ja sitten kun siirryin kokonaiseen tablettiin oli niin kipeä pää että piti maata pimeässä huoneessa, sen jälkeen ei ole ollut mitään paitsi hyvä olla, mulla ne on jännittämiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla oli parina ensimmäisenä aloituspäivänä pääkipua, ja sitten kun siirryin kokonaiseen tablettiin oli niin kipeä pää että piti maata pimeässä huoneessa, sen jälkeen ei ole ollut mitään paitsi hyvä olla, mulla ne on jännittämiseen.

niin ja mulla on annostuksena 10 mg/päivä. ja sen olen huomannut että jos unohtaa yhden lääkkeen välistä mua vapisuttaa aivan kauheesti.

Mulla oli annos ekan viikon 5 mg, sen jälkeen 10.
Minusta tuntuu, että ne alkoi auttamaan ihan heti! Ja toisaalta kun yksi unohtuu, sen huomaa ihan heti :o ! Mä tiedän, että se ei ole kovin tavallista, mutta lääkäri ei tyrmänny sitä ja sanonu mun vaan kuvittelevan -varsinkin kun mies on kovin samaamieltä.
Yhden vaikutuksen muistin: mulla kuukautiskierto normalisoitui, eli kierto lyheni ja vuotopäivien määrä väheni sekä vuoto määrä väheni.

Jos sen ottaa liian myöhään, eli unohtaa aamulla ja ottaa vasta iltapäivällä, niin sitten voi olla hiukan levottomia jalkoja ja nukahtamisongelmia illalla. Mutta kun ottaa heti aamulla 7 ei ole mitään. Noita nukahtamisvaikeuksia saattoi olla aluksi, mutta kun oli polla muutenkin niin sekaisin, niin ei sitä osaa sanoa mikä johtui mistäkin ja alkoiko esim. sen yöllä valvomisen huomaamaan paremmin, kun olo ei ollu muuten totaalisen apaattinen. Eli oireita, mistä mä voisin 100% varmaksi sanoa, että johtuu lääkkeestä ei ole ollu, mutta koska se piristää, se pitää ottaa tarpeeksi aikaisin aamulla.

Oletteko kukaan huomannut sellaista, että cipralexin aloituksen jälkeen olis aamuisn kauhean ahdistunut olo. Itse reilun viikon syönyt lääkettä, ja aamuisn herään jotenkin tosi tuskaiseen oloon.tuntuu että sydän tykyttää ja henkisestikin outo tuska puristaa rintaa.....

Kuulostaa Aamu ihan niiltä alkuoireilta. Yritä vaan saada muutama päivä vielä kulumaan, niin sitten pitäisi noiden sivuoireiden poistua ja sitten hiljalleen rupeaa lääkeainekin vaikuttamaan aivoihin.

Mulla oli muutamana eka päivänä tosi huono olo lääkkeistä, parina eka päivänä piti kyykkiä pöntöllä oksentamassa. Nyt kun olen syönyt lääkettä reilu pari kuukautta, huomaan jo jotain vaikutusta; enää en heräile yöllä vähän väliä ja aamulla heti silmät avatessani ei ahdista niin pirusti, samoin en vatvo menneitä niin paljoa, syyllisyydentunteet ovat pikkuisen helpottaneet ja fyysiset oireet myös (jokapäiväinen ripuli ja vatsakipu), kuolemanpelko alkaa myös helpottaa (pahimpina kuolemanpelkohetkinä nappasin aina Diapamin, että sain ahdistuskohtaukset ja vapinan kuriin). En voi vieläkään oloani hyväksi sanoa, mutta sellainen "neutraalin harmaa" fiilis nykyään, mikä on sata kertaa parempi kuin on moneen vuoteen ollut :)

Yhteistyössä