Cipralex ja aloitusoireet

• Viestiketjun aloittaja Apuja pian
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei!
Minulle annettiin eka 3 päivää 5mg ja sitten nosto 10 mg. Tänään viikko yhteensä ja olo on kyllä aika ihmeellinen välillä: pahoinvoivaa oloa, haukottelua, hiki/pistely/puutumiskohtauksia ja tietty epämääräistä ahdistusta. Mutta ei kuitenkaan mitään sellaista mitä en kestäisi jos tämä kuitenkin auttaa... uskon vakaasti, että auttaa..! Ja siis sekamuotoiseen pitkittyneeseen masennus/ahdistustilaan määrättiin.

vierailija
Eikö sattuisi olemaan ketään käyttäjiä paikalla.
Mulla samat aloitusoireet. Kova tykytys levossa syke yli 120 ilman propalia ja todella kova, kova ahdistus. En oo vastaavaa koskaan kokenut. Unestakkn voi herätä ihan paniikissa täristen. Todella fyysiset oireet. Tueksi propralia tykytykseen ja opamoxia ahdistukseen niin pääsee aloituksen yli. 2 vko tai 1kk voi mennä, mulla noin 2vko ja alkoi helpottaa aloitusoireet. 2kk ja paniikkihäiriö aisoissa eikä tarvii enää propralia tai opamoxia, mutta terapiassa sitten käsitellään syitä ja se onkin osa hoitoa.

vierailija
Lääkeoireista olisin tiiviisti yhteydessä lääkäriin. Voi olla että kuuluu monella aloitusoireisiin. toisilla ei lainkaan. Itsellä 10mg keskivaikeaan masennukseen ja suuri ongelma unettomuus katosi ensimmäisestä pilleristä koska lääkkeen aloitus väsytti paljon. Ennen lääkettä heräsin öisin ja mielessä pyöri ne asiat jotka ahdisti. Cipralexin aloitettuani olen nukkunut hyvin.
Todella isoja on erot ihmisillä. Vaikeata kun toisaalta pitäisi lääkettä käyttää riittävän kauan että alkaa tehota ja toisaalta voikin olla että lääke ei alusta alkaenkaan sovi.
Mulle Cipralex sopii (10v. takainen masennus uusiutui, joten nyt syön toista kertaa) kuin se olisi mulle tehty, sekä masennus että ahdistus helpottaa nopeasti, alta 2 viikossa.
Sitten jos pitkäaikaista vaikutusta elämään haluaa niin ei puhuta mistään viikkojen tai kuukausien lääkityksestä vaan vuosista. Todellakin vuosista. 2,5v. söin eka kerralla ja minä paranin. Elämäni parhaat 8 vuotta lääkkeen jälkeen, terveenä. Mutta masennus voi uusia ja tuli niin paljon takapakkia elämässä että nyt sitten toinen masennusjakso ja odotan ihan realistisesti että useamman vuoden syön lääkettä.

Luonnon masennuslääke - https://nuvialab.com Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä