chow chow

ludde
Ei löydy meiltä, mutta tuosta 100m päästä anoppilasta. Koira on ihan pöpi. No osaa se olla hetken kunnolla, mutta auta armias jos mennään sinne pojan kans niin varmaan tappais pojan. Ei se ole vihainen, mutta haluais vaan tutustua poikaan, mut ei uskalleta antaa tulla kovin lähelle. Pitää kai leluna tai sit on mustasukkainen kun kaikki hyysää poikaa. Tarttisinkin vinkkejä miten koira tottuis poikaan. Varmaan ajan kanssa ja pikkuhiljaa tutustumalla, mut rasittaa mennä sinne. Kaks kertaa on päässy nappasemaan sukan jalasta ja toisella kerralla jäi jälki varpaaseen.Argh!
 
onko minkä ikäinen, tää meidän 9 vuotias rakastaa tätä tyttöö, käy kuolaamassa sen joka kerta kun tulee tuolta ulkoa sisälle, mutta en tiedä miten tulee suhtautumaan tyttöön siinä vaiheessa kun tyttö alkaa liikkumaan ja esim. en uskalla koskaan antaa tytön mennä yksin koiran luokse tai edes silittämään yhdessä. Kyseiset koirat on jalostettu taistelemaan toisiaan vastaan ja ruuaksi, eli koiran luonne on arvaamaton ja kokemattomissa käsissä koirasta saattaa tulla perheen kingi. Tämä meidän tuholainen on vähän sellainen koska oli alkuun äitini luona ja äiti ei osannut koiraa kouluttaa tarpeeksi kovalla kädellä, en tarkoita lyömistä vaan erittäin tiukkaa kuria. Suurin osa näistä koirista on ylirauhallisia ja niitä en juuri tarvitse lenkittää tai keksiä niille virikkeitä, niitä ei vaan kiinnosta. Mutta nämä koirat ovat erittäin tarkkoja omasta reviiristään ja siksi olen hyvin tarkka koiran ja tytön kanssakäymisen suntaan.

Joudunkin ehkä sanomaan, että jos koira on isovanhempien luona niin sinun on täysin mahdoton sitä opettaa millään tavalla, koira ei pidä sinua minään koska et ole sitä kouluttanut aiemminkaan, ainoa joka koiraan kuria saa on se yksi ihminen joka koiran kanssa on ollut kauimman aikaa, ei siis molemmat isovanhemmat vaan koira kunnioittaa vaan toista heistä ja hänen pitää koiraa opettaa, kukaan muu ei voi tehdä mitään. Suosittelempa että koira on ulkona kun lapsi on sisällä ja päin vastoin. Ikävä sanoa näin, mutta tämän koiran luonne on todella omalaatuinen.

En tarkoita myöskään sitä, että koiran perusluonne on vihainen, lähes kaikki ovat todellisia nallekarhuja, mutta kukin koira on yksilö, kuten on tämä meidänkin Herra isolla H:lla

Anne
 
Henna85
Mun vanhemmilla on chow chow-uros (Tumppu). Herralla on ikää jo 10.v.
Koira otettiin meille kun olin 10-vuotias. Aivan ihana nallekarhu ja nuorempana oli vielä erittäin kiltti.
Mutta nyt kun on alkanut vanhuus painamaan, koirasta on tullut "arvaamaton". Omaa poikaani en uskalla hirveästi Tumpun lähelle viedä. Eikä Tumppu siedä mun ja mieheni rottweiler-urosta ollenkaan.

Mutta joka tapauksessa tykkään chow chow:eista hirveästi. Rauhallinen rotu.
 

Yhteistyössä