Ä
äiti
Vieras
Kenelläkään kokemusta? Kaikki tieto otetaan vastaa ja enemmän kuin mielellään vaihtaisin ajatuksia.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ^^:Mulla on pojalla chiarin oireryhmä.. Leikattiin viime vuonna ja kaikki on mennyt hyvin..
Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:Kyllä sen kanssa oppii elämään, vaikka välillä vaikealta tuntuu
Käypä tuolla lukemassa: http://harnesverkosto.org/
Alkuperäinen kirjoittaja ap :Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:Kyllä sen kanssa oppii elämään, vaikka välillä vaikealta tuntuu
Käypä tuolla lukemassa: http://harnesverkosto.org/
Seanna; onko sinulla itselläsi vai lapsellasi chiari? Millä tavalla oireilee? Onko koskaan leikattu?
Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:Mulla ei ole chiaria, mutta syringomyelia löytyy. Chiaria epäiltiin rajujen migreenien takia, mutta magneettikuviossa sitä ei näkynyt. Mun käsityksen mukaan aika moni potilas hyötyy siitä leikkauksesta. Olen tavannu yhden chiari- potilaan jolla oireet helpotti huomattavasti leikkauksen ja sopivan lääkehoidon löytymisen jälkeen![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:Voimia sulle todella paljon, kaikkea sitä voi sattua yhden perheen osalle. :hug:
Alkuperäinen kirjoittaja Toinen vieras:Saanko udella, kyselitkö sinä ap joku aika sitten lapsen pään magneettikuvauksesta ja lapsen mahdollisesta aivokasvaimesta? Joku jonka lapsella oli juuri vihlaisuja niskassa kyseli näistä aiheista ja sai vastaukseski lähinnä sellaista, että ei sillä lapsella mitään ole. Itse taas yritin kertoa, että lapseni chiari 1 löytyi aika vähäisin oirein ja magneettikuvat on syytä ottaa jos äiti on oikeasti huolissaan jostain lapsensa oireesta (ja tietysti lääkärit samaa mieltä) Voisin vaihtaa ajatuksia, mutta en halua tehdä sitä tällä palstalla.
Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:Lohdutuksena voin sanoa, et sinä päivänä kun voit heittää sairaudesta vitsiä ja nauraa sille, olet voiton puolella. Ammattilaiset sanoo et sopeutumiseen menee 6kk- 3 vuotta. Joten älä kauheasti siitä soimaa itseäsi.
Arjessa löytää aina ratkaisut ja vertaistuki on aina tärkeää. Itselläni sopeutumiseen meni pidemään kuin luulin. Minun kohdallani syringomyelia on synnynnäinen kehitysvamma, ja tuon asian kuuleminen 30- vuotiaana aiheutti aika pahan kriisin. Jos aikoinaan lääkärit olisivat olleet vähänkin enemmän kiinnostuneita oireistani, olisin saanut apua paaaaljon aikaisemmin. Ennemmin ne tuomitsi minut hulluksi ja psykosomaattiseksi ihmiseksi. Ja juuri MS- liiton neurologi Juha Multanen kirjoitti lausunnon mikä kumosi kaikki muut![]()
Alkuperäinen kirjoittaja miuku:Meillä on lapsella chiari 2. Joten mielestäni chiari 1 ei ole mitenkään vakava asiaChiari 1 ei ole kuolemaksi
Hyvä että tiedätte mikä lapsellanne on
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:Ajattele asiaa niin, että migreeniin ei ole hoitoa mutta chiari 1 on! Ja onneksi ei todellakaan ole kyse mistään aivokasvaimesta! Kukaan ei voi tietää mitä tulevaisuus tuo, mutta ei ole mitään syytä olettaa että oireet pahenevat. Ja mitä perinnöllisyyteen tulee, niin minulle on ainakin sanottu että lapseni voi aikuisena hankkia lapsia ilman huolta. Tosin chiari1-naisilla synnytystapa on sektio, koska ponnistaminen on niin kovaa työtä. Ajattele, jos miehelläsikin olisi chiari 1, niin aika vähillä oireilla hän on selvinnyt, vai mitä?