Champix kokemuksia?

"Tarja"
Huomenna alkaa viides viikko ilman tupakkia. Joku kyseli hinnoista, Haaparannasta esim. 12 vkon setti 230 €, kun täällä suomessa n.300€. Itelle vieroitusoireita ollut, aamupahoinvointia (pakko syödä aamulla ennenkuin ottaa aamulääkkeen), ihan outoja yöunia ja olen ollut pirun pahalla päällä. 30 v tupakoinnut ja ei tee mieli tupakkaa ollenkaan
 
"eee"
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana;13476395:
lääkäri kirjotti reseptin...kokemuksia muuta ko että hel**tin kallis
Musta tuo on vähän huvittavasti sanottu, että on helvetin kallis lääke. 330 euroa 3 kuukaudelta -> 3,67 euroa päivässä. Mitäs se yksi röökiaski maksoikaan...?
 
ex-champix
Kokeilin kuuria kahden kuukauden ajan, lääkärin pyynnöstä lopetin käytön, mutta sen jälkeen olen ollut noin 4-5 kk ilman tupakkaa. Mut mieli tekee vieläkin sitä tapaa, ei kuitenkaan tupakkaa.
Piti lopettaa pahojen oireilujen takia. Eli oli olo kuin olisi hengenahdistusta eikä saisi henkeä, heikko ja väsynyt olo koko ajan, mahakipuja, vihaiset ja negatiiviset ajatukset... mikä pahinta, ajatusvirheitä.
En ollu enää looginen, muisti heikkeni ihan hälyttävän huomattavasti, lauseiden lopussa en enää muistanu mistä olin puhumassa, siitä johtuen tunsin ärtyisyyttä ja turhautuneisuutta. Ennen lääkkeen kuurin aloittamista, osasin ratkoa vaikka minkälaisia töitä ja asioita mm koulunsuhteen, käytön aikana sitte en osannut tai kyennyt mihinkään loogiseen ja tuloshakuiseen työhön, kaikki jäi kesken minkä aloitin koska ei yksinkertaisesti kyennyt jatkuvaan ajatteluun...
Lopettamisen jälkeen oireet vähentyneet etenkin mielialaoireet, nyt liikunta pitää viimisetki tupakanhimon rippeet poissa ja tietty ruoka maistuu ja kevät tuoksuu ihanalle. ;)
 
"Vieras"
Ite söin 2,5 viikkoo minkä jälkeen piti lopettaa ku masennuin. Itkin kolme päivää sängyn pohjalla ja sit mies sanoi et mun kannattaa lopettaa ne lääkkeet. Suosittelen kumminki kaikille kokeilemaan, jos teillä on joku "vahtimassa" kotona. Ne masennus oireet on harvinaisia tuosta lääkkeest, mut sillä hetkellä on vaikea arvioida itteeään jos pää pimahtaaki niistä. Ite en ois varmaa tajunnu lopettaa, koska mulla itellä oli sellainen olo et ei se itku lääkkeistä johdu. Nyt jälkeen päin melkee naurattaa et miten hulluu se oli ettei tajunnu :D
 
L&M
20vuotta tuli kessuteltua. viime vuosina iso aski päivässä, ja joskus sekään ei riittäny. Olen kokeillu lopettamista laastarilla, purkalla, sillä nikotiini holkilla, nuuskalla, sähkötupakalla. Tällä Champixilla kaikki on ollu erittäin helppoa. Lopetin 8 päivän kohdalla ja ei ole ollu etes vaikeaa. Kuurin jouduin lopettamaan kesken 9vk:n kohalla ku en saanu enää nukuttua lähes ollenkaan. Illalla väsytti ihan simona mutta kun sänkyyn pääsi vaateriin, niin silmät kirkkaana sai tuijottaa kattoa aamuun asti. Jos tuntuu että retkahtaa, niin onhan tuolla vielä 3vk annosa kaapissa jemmassa. Ollaan sitten nukkumatta. Mutta kaiken kaikkiaan lääke toimii. En ois varmasti pystyny tähän ilman tuota ko lääkettä. Se että pitääkö päätös pitkässä juoksussa, on sitte ihan vain omasta itsestä kiinni.
 
Champix - https://euhealth24.com/fi/drug/champix Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Lopetettuani tupakoinnin, käytin kaksi viikkoa 1 mg päivässä ja sitten olen ottanut vain yhden tabletin päivässä, koska en tunne tarvitsevani enempää. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: r0s

Yhteistyössä