Champix kokemuksia?

Tikru
Sivuvaikutuksista olen kuullut sen verran et pahimmillaan voi lisätä itsemurhariskiä...varmasti harvinaista. Muista sivuoireista en tiedä eikä valmiste oo mitenkään tuttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Toimii. En uskonut sen vaikutukseen ennen kuin kokeilin.
Muistatko hinnan koko kuurille?
tuliko sivuvaikutuksia?
Sivuvaikutuksia tuli ainoastaan jos en ollut syönyt kunnolla, eli järjettömän huono olo tuli ja oksensinkin pariin otteeseen.. Se on ihmeellinen tunne kun ei usko pystyvänsä luopumaan tupakasta, on niin vaikeaa kuvitella ettei polttaisi.. Ja kas vaan sä eränä päivänä huomaat ettet polta, makuaisti paranee, hajut tuntuu voimakkaampina..

Mutta älä lopeta lääkettä liian aikaisin, tai ainakin varaudu siihen että aloitat kuurin uudelleen.

Hintaa en muista tarkkaan koska en sitä joutunut itse maksamaan, mutta toisaalta ei se halpaa tuo tupakkakaan ole.
 
maija
Moi! Tää tulee nyt kyllä vähän myöhään, mutta toivotaan, että olis jollekin vähän apua näistä tiedoista. Eli olen syönyt noin kolme viikkoa kyseistä lääkettä ja ollut polttamatta viikon verran. Alussa oli vähän epäluuloinen olo, että mahtaako auttaa, mutta tokalla viikolla tuli välillä oikein paha olo kun poltti eli ei tehnyt enää niin paljon mieli.
sivuoireina on ollut pahoinvointi hetken aikaa sen jälkeen kun on lääkkeen ottanut, ilmavaivat, maha on turvonnut niin kuin olis raskaana, väsymys, alussa viikon verran päänsärkyä ja unet eli nään joka yö mitä oudoimpia unia ja vielä muistan ne. Ei siis mitään niin pahaa, että täytyis lopettaa lääke. Kyllä tän kestää, kun ajattelen etten polta enää koskaa. Olen polttanut noin 15 vuotta, tietysti olen ollut polttamatta ne ajat, kun olen olut raskaana ja imettänyt.
Lääke on kallis eli mulla makso 3 kk kuuri noin 330,00 euroa. Kauhee raha laittaa kerralla, mutta on se sen arvoista.

Tsemppiä kaikille.
 
Champixilla lopetin yli vuosi sitten ja hienosti on mennyt. Sitä ennen polttelin lähes 30 vuotta.

Lääke kannattaa ottaa syömisen jälkeen täyteen vatsaan tai muuten tulee todella kammottavia vatsanväänteitä.

Sivuoireista muistan parhaiten erikoiset unet. Ne eivät olleet varsinaisesti painajaisia vaan oikeastaan aika mielenkiintoisia. Unet ovat täydellisen sekavia ja surrealistisia ollen kuitenkin muka jotenkin loogisia kaikessa järjettömyydessään.

Lääke ei monista harhaluuloista huolimatta poista normaaleja vieroitusoireita kuten hikoilu, vapina ja ärtyisyys mutta nämä eivät kestä kauaa. Pahin kiukutteluaika on 3-6 päivää lopetuksen jäkeen. Yksilöllistä toki.

Ikävänä sivuvaikutuksena lääke aiheuttaa unihäiriöitä. Saatoin herätä aamu kolmelta jonka jälkeen ei enää saanut unta vaikka väsytti sikana. Ratkaisin tämän ongelman jättämällä iltalääkkeen ottamatta mutta ensin tietysti kysyin asiaa lääkäriltä.

Lääkeannoksen puolittaminen tietysti vähentää pitoisuutta elimistössä jolloin se ei enää toimi välttämättä aivan oikein. Saadakseni pitoisuuden mahdollisimman korkealle heti aamusta, kiskaisin nappulan aamulla tyhjään vatsaan. Vatsakivut olivat kaameat mutta se ei kestänyt kuin pari minuuttia. Toki kysyin tätäkin asiaa ensin farmaseutilta ja sain luvan "omalla vastuulla".

Lääke toimi niin hyvin että jatkopakkausta en koskaan hakenut ja aloituspaketistakin jäi vielä runsaasti pillereitä popsimatta. Tätä ei kannata kokeilla ellei ole täysin varma itsestään sillä retkahduksen vaara on suurin heti lääkekuurin lopetuksen jälkeen.

Tupakoinnin lopettamisella on kyllä varjopuolensakin. Vaikka en ole kauhean nirso erilaisille pahoille hajulle niin tupakoivat ihmiset haisevat käsittämättömän pahalle. Suorastaan ällöttää ajatus että minäkin olen joskus haissut noin kaamealle. Anoppi kiskoo kessua kotonaan sisällä ja kun tulee käymään niin haistan käyntinsä ainakin kaksi päivää.
Kerran anoppi antoi vaimolle jonkun takin. Vaimo pesi sen kolme kertaa putkeen ja vielä se vaan haisi röökille. Rotsi lähtikin sitten roskikseen.


Tsemppiä lopetukseen!

 
Jartsa
Nimittäin pillereiden popsinta.Lääkärillä kävin tänään hakemassa reseptin ja huomenna apteekkiin hakemaan pillerit.On tullut kessuteltua yli kolmekymmentä vuotta ja ajattelin,että nyt sen on kertakaikkiaan loputtava.Saas nähdä kuinka äijän käy.
 
minä
Olen nyt popsinut 10 päivää champixia ja kärsinyt päänsärystä ja pahonvoinnista joka on todella rajua!!! Öisin herään pirteänä monta kertaa ja päivällä väsyttää...niin että sivuoireita kyllä on mutta olen päättänyt kestää ne jos vaan pääsen tupakasta eroon...hyvältä näyttää koska aski tupakkaa on riittänyt 3 päivää kun ennen poltin askin päivässä...tänään huomasin aamutupakalla ollessani että rööki maistuu paskalle ja sen jälkeen en ole polttanut vielä...
 
mummeli
Päätin lopettaa 8 päivänä siitä kun otin ekan chympix pillerin. Aloituspakkaus kestää 7 päivää ja heti 8 jätin tupakan pois, eikä ole ollut vaikeaa, nyt 9 savutonta päivää takana. Olen polttanut reilun 40 vuotta, joten erinäinen savuke on palanut. Öisin kyllä valvon ja näen paljon unia, en tosin mitään eroottisia, töitä olen puskenut öisinkin. Ei luvannut pomo niitä tunteja pankkiin laittaa. Syön kyllä koko määrän ja voipi olla että kysyn pienen lisäkuurin, olen sauhutellut niin monta vuotta että kannattaa ottaa varman päälle. En sano etten enää koskaan, enkä sano että olen lopettanut. Sanon vaan että olen vähentänyt, viimeksi poltin 9 päivää sitten. Maksaahan se aivan älyttömästi, vaan maksaa ne savukkeetkin. Aloituspakkaus oli hieman päälle 50 ? ja sitten jatkot päälle, ajattelen silleen että kuurin jälkeen kaikki on kotiinpäin.
 
tatti
9 päivää aloituksesta ja kolmas savuton päivä ja on ollut vaikea päivä! kaks edellistä ei mitään. Tuskan hiki päällä ja hermostuksissani täräjän koko ajan, mutta kestän tämän kyllä. Varsinaisesti röökiä ei tee mieli, viimeiset tupakit maistu kammottavilta ja paha olo niiden jälkeen kesti pari tuntia. Mutta viekkarit on päällä ja ymmärrän alkoholisteja nyt paremmin :) lähes 20 vuotta tupakointia takana, kaks raskautta ja imetystä ilman... Mutta ilman näitä tabuja mun itsekurilla ei ois menty päivääkään. Raskaana ollessa pahoinvointi ajoi saman asian kuin champix :)
 
Mummo
Kolmas päivä ilman tupakkaa ja aamu oli kamala :-(. Kaks ekaa päivää oli helppoja. Olen polttanut 40 vuotta ja nyt tuntuu ensikerran, että onnistuu :). En vain suostu enää polttamaan.

Pahoinviointia oli aluksi paljon, mutta loppui kun tupanpoltto loppui. Välillä aivankuin päänympärillä olisi jonkinlainen vanne, joka kiristää.

Onko Tatti linjoilla? Miten sinulla on mennyt?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mummo:
Hei

Onneksi olkoon :). Samaan pyritään.

Vieläkö sinun tekee tupakkaa mieli? Entäs paino, oliko vaikeuksia pitää painosamana?
Ei tee yhtään mieli tupakkaa. Savuttomuus on ihan normaali olotila.

Painoa on kertynyt vajaat 10 kiloa. Alussa korvasin tupakan älyttömällä mättämisellä. Koko ajan piti notkua jollain ruokakaapilla. Tilanne vakiintui kuitenkin pian ja painon nousu pysähtyi.
 
nainen 42
Löysin tänne kirjoittamaan kun löysin itseni itsemurha-ajatusten kanssa. Söin melkein 3 kk lääkettä ja mielialan vaihtelut ovat pelottavia. Tehokas on tupakoinnin lopettamiseen mutta sivuoireet ovat myös pahat.
 
viimeinen yritys
Hei!

Pitkän harkinnan tuloksena hain Champix-reseptin ja otin kerralla 3 kk:n kuurin. Aloin pillereitten syönnin 12.3., tupakkaa polttelin noin 7-8 päivässä ja lopulta maistui ei millekään. Sit päätin mielessäni etten seuraavana aamuna (22.3.) polta enää ja tämä on pitänyt (ainakin toistaiseksi) Sivuoireita ei ole juurikaan ollut, ei hikoilua, hermoilua yms. Potin noin 35 vuotta (sätkiä käärien).
 
"Minna"
viides päivä aloituspakkauksesta ja pahoinvointi päällä. On vähän sekava mielentila jatkosta, kun olen lukenut noita sivuoireita... ostin koko 12 vkon setin kerralla. Loppuuko tuo pahoinvointi ja mahdolliset muut lääkkeen tuomat sivuoireet kun lopettaa sauhuttelun? Tietty tilalle tulee normit tupakanlopettamis oireet, hermostuneisuus, päänsärky, unettomuus, yms.
 

Yhteistyössä