Cerazetten lopetus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivopää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raivopää

Vieras
Millaisia kokemuksia on teillä ollut, kun olette lopettaneet Cerazettet? Onko menkkoja joutunut odottelemaan miten pitkään, jos pillereiden vaikutuksesta ne on jääneet pois? Pitääkö varautua kunnon tulvaan? Ajattelin heittää pillerit mäkeen, sillä ne tekevät minusta raivopään ja finninaaman. Nuo raivokohtaukset on pahimpia. Kolme kuukautta olen käyttänyt, mutta nyt rupesi mies sanomaan, että kannattaiskohan lopettaa pillerit kun mun kanssa ei enää tule toimeen. Itseäkin on alkanut pelottamaan omat raivarit.

Kirjoitit "Pillerit tekevät minusta raivopään- nuo raivokohtauset ovat pahimpia- mies sanoi kannattaisko lopettaa nuo pillerit, kun mun kanssa ei tule enään toimeen- itseänikin on alkanut peloittamaan omat raivarit".

Valitettavasti moni mies, seurustelukumppani, aviopuoliso ja lapset ihmettelevät mikäköhän vika minussa, meissä on kun kumppani,puoliso, äiti saa raivareita ja hyppii seinille,huutaa, kiljuu, raivoaa, hyppii tasajalkaa, paiskoo ovia, uhkaa heittää ukkonsa ulkoruokintaan, uhkailee, heittelee tavaroita, kuten joskus myö lapsiakin pitkin seiniä saadessaan raivarit.

Kysymyksessä voi olla PMS, tai PMDD oireyhtymä, tai kilpitauhasen vajaatoiminta johtuva estrogeenin vaillinaisuus, jotka aiheuttavat hypoglygemian ja joka aikaansaa veren alhaisen sokeripitoisuuden, joka kohottaa adrenaliin määrää, joka aikaansaa naisen käyttäytymisessä arvaamattomia ja hallitsemattomia raivokohtauksia
Edelläoleva oli lainaus Dr Philin 4.1.2006 TV4:ssä olleesta ohjelmasta, jossa asiantuntjoina oli Kalifornian pms oireisiin erikoistuneelta klinikalta, jotka ovat auttaneet 20.000 naista, jotka kärsivät vakavasta pms/ vaihdevuodet oireyhtymästä.
Vaihdevuodet saattavat alkaa jo alle kaksi kymppisillä naisilla.

Googlen hauilla löytyy paljonkin tietoa ilmiöstä pms oireyhtymä hakusanoilla:
-pms oireyhtymä
-pms disorder
-pms
-kilpirauhas info

Tuoretta tutkimustieto aiheesta löytyy esimerkiksi linkissä "Miksi kissimirristä tulee kerran kuussa tiiekeri"

http://veteraaniurheilija.blogspot.com/2005/10/kissimirrist-tiikeriksi-kerran.html

No jaa, kyseisten pillereiden piikkiin kuitenkin raivoamiset laitan, sillä mielialamuutokset alkoivat melko pian sen jälkeen kun olin pillereitä alkanut napsimaan. Luomuna ollessani ei pms oireita juurikaan ollut, mutta nyt kolmen kuukauden pillerijakson jälkeen hermo menee ihan vähäisimmistäkin syistä. Vaihdevuosista ei ole kyse, sillä olen nuori vielä ja sukuni naiset ovat pyöräytelleet lapsukaisia vielä reilusti yli nelikymppisinä.

Itse käytin cerazetteä muutaman kuukauden, ensin menkat hävisivät 3kk:ksi ja sitten vuoti kuukauden yhtäkyytiä. Tukka lähti, masennuin niin etten pystynyt tekemään mitään ja itkin vain koko ajan. Nyt olen ollut puoli vuotta ilman. Aknea ilmaantui pillereitten lopettamisen jälkeen, mutta se alkaa pikkuhiljaa rauhoittua. Kierto on vielä sekaisin, menkat tulevat 4-6 vkon välein, jos tulevat. Mutta mieliala on huomattavasti normaalimpi.

Täällä on nyt toinen päivä ilman Cerazetteja menossa :) Söin niitä reilut 2 vuotta, mutta hiustenlähtö alkoi vaivata yhä enemmän ja muutenkin tuntui, että mieluummin olisi ilman pillereitä, joten päätös oli tämä. Kuukautisia mulla ei ole ollut koko tänä aikana ensimmäisten kuukausien sekavia vuotoja lukuunottamatta, joten mielenkiinnolla odottelen, milloin ja minkälaisina vuodot nyt palaavat.. Mielialaan pillerit ei tunnu ihmeemmin vaikuttaneen, tosin taidan itkeä helpommin ja enemmän kuin ennen, mutta ehkäpä jotain positiivista tapahtuu senkin suhteen?

Mutta lopeta siis ihmeessä, kun nämä pillerit ei tunnu sopivan, tai kokeile jotain muuta merkkiä! Meillä mennään nyt kondomeilla, saa nähdä miten siihen tottuu..

Ensimmäinen päivä ilman pillereitä menossa. Kun edellinen tuli maininneeksi hiusten lähdöstä niin samaa on ollut mullakin. Kondomit kehiin siis. Kunhan tilanne tasaantuu niin pitää miettiä jotain muuta pillerimerkkiä.

Minä kanssa inhoan näitä pillereitä, mutta en voi muitakaan syödä. Minulla on nimittäin synnynnäinen veritulppataipumus, ja nämä ovat ainoat turvalliset pillerit. Mies ei suostu kortonkeja käyttämään, joten joko näillä mennään tai ollaan ilman seksiä. Kauhistuttaa jo etukäteen mahdolliset vaihdevuodet, kun en niihinkään voi hormonikorvaushoitoa saada. Voihan ....kele.