cerazette

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uups
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uups

Vieras
Onko cerazette-minipillereissä kohonnut veritulppa riski? Suvussa tulppia ei ole, mutta arveluttaa aloittaa kyseiset pillerit kun ylipainoinen olen. Sain siis sen 3kk aloituspakkauksen ja pohdin kyt tohdinko noita syödä veritulppa peloissani.

mullekin määräsi lääkäri noita synnytyksen jälkeen, en voi syödä e-pillereitä verenpainetaudin takia mutta nuo kyllä sopivat siinä mielessä. Vuoden verran noita söin, paino nousi reilut 10 kiloa ja seksihalut lähti kokonaan, että olivat kyllä tehokkaita...

Mua sinällään ei huoleta noi haluttomuus tms.sivuoireet, toki inhottavia ovatkin,mut voihan ne pillerit sit pois jättää jos näyttää et oikeen alkaa halut kaikota. Mut toi veritulppa juttu huolettaa kun sehän on ihan hengenvaarallinen. Mulla oli hormonikierukka, mut se tuli kolme kertaa iteksiään jlos et se ei sopinu mulle.

No tän hetkisten tutkimusten mukaan minipillerit eivät nosta veritulppariskiä siinä määrin missä esim yhdistelmäpillerit. On kuitenkin tosi lääkäri kohtaista miten toimitaan jos on tukosriski(eli on tulppaa ollut suvussa tai on itse sairastanut tulpan). Jotkut määrää minipillereitä tai hormonikierukkaa toiset taas ei suostu mitään hormonaalista määräämään.