Sain juuri gyneltä reseptin kyseisiin pillereihin. Vaihtoehtona myös hormonikierukka, mutta ajattelin kokeilla ensin pillereitä. Kertokaa Cerazetten kokemuksia! Tuliko mielialanvaihteluita ym??
Minä söin yhden "laatan" ja lopetin sihen. Koko se aika vuoti verta, olin vähän äkäisemmällä päällä (tai mies ainakin siitä sano) ja rupesipa tuo naamakin heti kukoistamaan. Ei hyvä mulle :/
söin kolme kuukautta noita pilsuja n.3 päivää vähän tiputteli sit loppu ei ongelmia.imetin kyllä siihen aikaan mut pääkoppa oli ihan "normaali" nykyään hormoonikierukka.tosi ok! ainut vaan että yhdynnässä tietyssä asennossa sattuu miestä tai minuu.
Mä söin melkein vuoden cerazetteja, kerran oli norm menkat muuten pari kertaa päivän tai pari tiputtelua. Sopi mulle tosi hyvin, ainut oli et vähän vaikutti neg. haluihin. Nyt sitten melkein kk sitten alkoi vuoto joka jatkuu edelleen, vaikka lopetin pillerit melkein vko sitten.
menkat jäi lähes kokonaan pois(ihana asia),halut meni ja mieliala oli vuoristorataa.lopetin pillerit vuoden jälkeen mutta halut ei ole palanneet eli pillerit ei kumminkaan tainnu olla syynä kaikkiin oireisiin.
olen nyt syöny 4-5kk ja mulla on ollu melkein joka päivä päänsärky ja sen jälkeen ku imetys loppui ja menkat aklkoi niin on ollu kummallisia välivuotoja. toivottavasti muuttuu. muuten vaihdan toisenlaisiin pillereihin.
Mulla oli menkat yli vuoden pois kun söin noita pillereitä. Sitten alkoivat, ja ekat kesti pari viikkoa. Kaks kuukautta väliä, sitten alkoivat toiset jotka kestivät 1½kk!!! Vaikutti myös mielialaan, koko ajan oli sellanen olo et vois tappaa jonkun. Sit heitinki jo pillerit männikköön...
Mä olen syönyt Cerazettea kohta kolme levyä, yhdet normaalit kuukautiset on ollut, sitten ei ainaskaa vielä ole näkyny. Aikas äksy kyllä olen ja riitaa meillä on vähä liikaa.
Mutta ehkä kuitenkin jatkan.. ei jotenki se kierukka innosta, ku imetän.
kyseiset pillerit eivät ainakaan aluksi sopineet, nimittäin sellaset 2kk paikat tiputti koko ajan ja mieli oli mitä mahtavin ,kärtysin sen minkä kerkesin ja ihan mistä pienimmästäkin asiasta! Mutta jokaisella reagoi omalla tavallaan ,mulle ei käyneet joten sainkin luvan sitten aloittaa oikeat yhdistelmäpillerit (en imetä) joita olin ennen raskauttakin käyttänyt. kyseisiä pillereitä en kyllä enää ikinä ota jos ei ole EHDOTTOMAN pakko!
Voi ei...näitä kommentteja kun lukee, niin taitaa pöytälaatikossa oleva Cerazette-resepti jäädä käyttämättä... Ehkä kolmea eri pillerimerkkiä olen vuosien varrella kokeillut ja jotenkin ne ei vaan oo sopineet mulle. Tuskin tämäkään.
Vauva on nyt n. 3 kk: ikäinen, joten uutta lasta ei oo tarkoitus ihan vielä yrittää, mutta jospa sitä pärjättäisiin kondomeilla jonkun aikaa...
Mä oon nyt syönyt Cerazetteja reilun viikon. Vähän jänskättää, että kuinka alkavat toimia meikäläisen kohdalla. Ainakin nämä "ensimmäiset" menkat tuntuvat vähän venyvän...