cerazette pillerit...miten säännölliset kierrot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katjuska-78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Katjuska-78

Aktiivinen jäsen
12.04.2006
2 321
0
36
Tässä vaan mietin että miten muilla on mennyt kun ite oon kohta pari liuskaa popsinu noita ja ekasta liuskasta ehdin kaks viikkoo syömään ja sitte tulikin synnytyksen jälkeen ekat menkat ja ne sit kestikin kipuineen kaikkineen kolmisen viikkoa...nyt sitte ei näy eikä kuulu menkkoja ollenkaan. Voihan siinä niinkin käydä vissiin, että jäävät kokonaankin pois, mutta ois sitte luullu ne ekatkin ois ehkä jääny tulematta. Tässä vaan mielikuvitus alkaa laukkaamaan kun ei niitä menkkoja kuulu :whistle:

Niin no...ensin tulivat harvoin ja nyt ei ole näkynyt kahteen vuoteen...
Aika monta testiä tein ennen kuin uskalsin luottaa etten odota.

Lopetin ko. pillerit kuukausi sitten ja vieläkään ei menkkoja kuulu.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitkä menkat:
Niin no...ensin tulivat harvoin ja nyt ei ole näkynyt kahteen vuoteen...
Aika monta testiä tein ennen kuin uskalsin luottaa etten odota.

Lopetin ko. pillerit kuukausi sitten ja vieläkään ei menkkoja kuulu.

Meinasinkin kysyä täältä, että koska muilla on alkanu menkat pillereitten lopettamisen jälkeen.. ite pidin neljän päivän tauon, eikä menkoja tullu.. meinaan kyllä testata varmuuden vuoksi..

mä olen nyt käyttäny reilun vuoden putkeen noita pilsuja, eikä mitään ole kuulunu menkoista.. aika epävarma olo on.. ei yhtään tiedä, että jos kumminkin on raskaana..

minä söin synnytyksen jälkeen cerazetteja nelisen kuukautta. Koko ajan oli epämääräistä tiputtelu vuotoa. pari päivää oli väliä ja sit alko taas, eli säännöllisyydestä ei ollut tietoakaan. Sitten tiputteluvuoto loppui ja jonkun viikon päästä selvisi että olen raskaana. en siis enää luottaisi cerazeteihin ollenkaan :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
minä söin synnytyksen jälkeen cerazetteja nelisen kuukautta. Koko ajan oli epämääräistä tiputtelu vuotoa. pari päivää oli väliä ja sit alko taas, eli säännöllisyydestä ei ollut tietoakaan. Sitten tiputteluvuoto loppui ja jonkun viikon päästä selvisi että olen raskaana. en siis enää luottaisi cerazeteihin ollenkaan :kieh:

Kuinka pitkällä raskaus oli? Jos saa udella..

eli esikoisen jälkeen aloitin heti jälkitarkastuksesta syömään cerazetteja. Menkat alko 10 viikkoa synnytyksestä ja vuoto oli minimaalista tuhruttelua suht säännöllisesti.

Nyt toisen lapsen jälkeen aloitin taas heti jälkitarkastuspäivänä cerazettet, menkat alko 9 viikkoa synnytyksestä ja toisia ei näy, kuten ei katjuskallakaan. Jotenkin luotan että kyllä ne tehoaa, en usko olevani raskaana, välillä tekis kyllä mieli testata. Mutta mikäs tässä jos ei ole vuotoja!

mulla kesti ekat menkat näillä pillereillä kaksi viikkoa ja sitten oli noin viikon tauko ettei vuotanut ja nyt on tullut viikon tuhru vuotoa joka nyt taas alkaa lisääntymään. En viitsi pillereitä taas vaihtaa kun olen toiveissa lähikuukausina lopettaa pillerit ja raskautua. Mulle ei siis ainakaan nää sovi!

Juu no nyt ne toiset menkat just päällänsä ja taaskaan ei loppua näy :kieh: viikko jo mennyt ja edelleen vuotaa kun saavista kaatais :headwall: ja kivut sitte mukana kans :x

tossa kun laskeskelin kierron pituutta niin oisko ollu 49 päivää tällä kertaa, mutta ei siinä tosiaan kovin montaa vuodotonta päivää väliin mahtunut kun viimeksi vuosin sen kolme viikkoa :headwall: ja ei tää paljoo paremmalta nytkään näytä :(

tekis mieli heittää nurkkaan mokomat :kieh: mutta jos nyt viel yrittäis jaksaa hetken käyttää kun kyllä sitä lisää pienokaisia vielä halutaan, mutta kun poika vast tulee 4 kk kohta niin tuntuu viel vähän aikaiselta kuiteski alkaa uutta raskautta yrittää...suunnitteilla kyllä on jo ja ajankohtaakin mietitty :whistle:

Itse ihan tykkäsin siitä huolettomuudesta jonka menkattomuus toisaalta toi mukanaan kun cerazetteja söin.
Hetken toki kesti, että oppi pillereihin luottamaan kun ei kuukautisia kuulunut, mutta muutaman raskaustestin jälkeen en enää murehtinut vaan nautin kahdesta ja puolesta vuodesta ilman kuukautisia (minulla oli ennen pillereiden aloitusta todella, todella kivuliaat kuukautiset).

Nyt kun pillerit lopetin, tuli heti parin päivän kuluttua vuotoa ja sen jälkeen on tullut säännöllisesti jo kolmet kunnon menkat toistaiseksi vakaalla kierrolla. Ja kivut ovat kaikonneet! (Täytynee koputtaa puuta)

Hei! Mulla on ehkäisykapselit (sama vaikuttava kuin noissa cerazette-pilsuissa) KP:t on pikasen ripiät 40, eka vuosi oli ihan miten sattuu mutta nytten suunnilleen tuolla lailla. Viimeisin kierto oli 43 päivää... itse olen tykännyt kun ei tartte muistaa mitään ja menkat vieraana harvemmin kuin e-pillereiden aikaan. Saa nähdä kun kaverit poistetaan syksyllä että minkälainen kierto sitten on.

Sen takia minäkin näitä pillereitä ajattelin kokeilla, että jos joskus ois noi kapselit laittanut, mutta tuskin nyt tällä kokemuksella :kieh: Oli meinaan sitten tossa jo kolmannet menkat ja enää ei kierto ollut 50 päivää vaan 25 ja taas kaks viikkoa vuodettiin :headwall: ei niin runsaasti kuin ennen, mutta kuitenkin :|

Minä olen käyttänyt Cerazettejä nelisen vuotta. Menkat ovat olleet käytännössä kokonaan pois, muutama pieni vuoto ollut koko aikana. Tavalliset pillerit eivät minulle käy raskausaikoina sairastettujen hepatoosien takia, samaa sanottiin kapseleista.

Hormonikierukka sen sijaan ok ja olikin käytössä ennen kuopusta. Olen kuitenkin ollut niin tyytyväinen Cerazetteen että niillä on sitten menty pitemmän aikaa =)

Cerazetet ollut nyt käytössä noin 10 kk ja ekat menkat aloi kolme viikkoa sitten ja ovat kestäneet tasan yhtä kauan :headwall: . Imetys loppui 1,5kk sitten. Todella raivostuttavaa. Ennen raskautta söin e-pillereitä ja vuoto päiviä oli kolme ja alkamis ajan pystyi sanomaan tunnin tarkkuudella... Ens viikolla olen menossa gynelle vaihtamaan pillereitä. Eli ei kiitos cerazeteille....

Yhteistyössä