Cerazette pillereitä ei saatavilla?!

"vieras"
[QUOTE="vieras";26148497]En tiedä miten täällä Länsi-Suomessa, itse lopetin Cerazettejen käytön 3 viikkoa sitten kun mulle laitettiin Nexplanon-ehkäisykapseli. Täytyy sanoa et tykkään tästä! Kapseli maksoi 188e eli tulee kolmen vuoden aikana yli puolet halvemmaksi, kuin pillerit.[/QUOTE]

Onko ollut mitään sivuvaikutuksia? Itsellä on tuo ehkäisykapseli mietinnässä.

"vieras"
Saapumisaikaa on siirretty ja siirretty. Oon kyselly ainakin neljästä eri apteekista. Tällä hetkellä tieto on että pitäs tulla viikolla 19 (mutta peruttu niin monta kertaa etten menisi luottamaan). Pelkona on myös, että kun vihdoin saapuvat niin kaikki hamstraavat niitä isoja annoksia kotiinsa ja loppuvat samantien uudestaan. Harmi sinäänsä, kun olen näistä kyllä tykännyt eikä vastaavaa korvaavaa valmistetta ole olemassa. Minipillsit hommasin sijaisreseptiksi, mutta ärsyttää kun ovat paljon tarkempia.
Kävin tänään Yliopiston apteekissa eikä siellä tietenkään ollut cerazetteä.
Jätin apteekkiin reseptin kun sanoivat soittavansa gynelle joka reseptin on kirjoittanut ja kysyvänsä rinnakkaisvalmistetta.
Laittoivat sitten tekstarin että rinnakkaislääkettä voi hakea mutta en hakenut vielä tänään.
On kai saman niminen mutta eri valmistajan.

"Lion"
Itselleni apteekki hoiti Cerazette-reseptin kirjoittaneelta lääkäriltä 3 kk:n reseptin Desogestrel-pillereihin. Ovat muuten puolta halvempia tällä hetkellä kuin Cerazettet, mutta eivät vielä suoraan vaihtokelpoisia. Apteekki kehotti harkitsemaan lääkkeen vaihtoa, jos noistakaan ei tule ikäviä sivuvaikutuksia kuten ei alkuperäisistäkään. Puolen vuoden sisään on kuulemma toinen pitkä katko Cerazetten toimituksessa.

taulakääpä harmaana
Mulle kävi apteekissa Cerazette-reseptin kanssa näin: Farmaseutti sanoi, että näitä ei voi suoraan vaihtaa toiseen valmisteeseen, mutta he voivat soittaa reseptin kirjoittaneelle lääkärille ja kysyvät
hänen suostumuksensa.
Menin sit illalla kyselemään apteekista, että olivatko saaneet lääkäriä kiinni...no eivät olleet eikä
lääkäri ollut vastannut soittopyynöön. Mutta mukava proviisori sanoi, että yleensä aina lääkärin
lupa tulee, joten he suostuivat myymään mulle Desogestrel-paketin. Aikoivat ilmottaa lääkärille
asiasta jälkikäteen :)

"vieras"
[QUOTE="Lion";26161973]Itselleni apteekki hoiti Cerazette-reseptin kirjoittaneelta lääkäriltä 3 kk:n reseptin Desogestrel-pillereihin. Ovat muuten puolta halvempia tällä hetkellä kuin Cerazettet, mutta eivät vielä suoraan vaihtokelpoisia. Apteekki kehotti harkitsemaan lääkkeen vaihtoa, jos noistakaan ei tule ikäviä sivuvaikutuksia kuten ei alkuperäisistäkään. Puolen vuoden sisään on kuulemma toinen pitkä katko Cerazetten toimituksessa.[/QUOTE]

Hain kanssa nuo tänään ja yllätyin kun oli puolta halvempia :)
6kk tuli 3kk:n hinnalla.
Täytyy katsella sopiiko nuo yhtä hyvin kuin cerazetet ja pyytää seuraavaksi resepti noihin jos ovat ok.

taulakääpä harmaana
[QUOTE="vieras";26164618]Hain kanssa nuo tänään ja yllätyin kun oli puolta halvempia :)
6kk tuli 3kk:n hinnalla.
Täytyy katsella sopiiko nuo yhtä hyvin kuin cerazetet ja pyytää seuraavaksi resepti noihin jos ovat ok.[/QUOTE]

Mulle sanottiin apoteekissa, et näitten hinta nousee toukokuun alussa...en muista
kuinka paljon, mut joka tapauksessa nousee!

"Pauliina"
Sen uuden "rinnakkaisen" nimi on Desogestrel Sandoz. Heittomerkit siksi että ei ole suoraan vaihtokelpoinen. Sekä alkuperäinen että rinnakkaismaahantuotu on tukusta yhtä loppu, joten mitään suoraan vaihtokelpoista ei tukusta saa. Riippuu apteekin toimintatavoista, vaihtavatko suoraan tuohon Desogestrel Sandoziin, meillä vaihdetaan jos asiakas haluaa. Jos ei niin voi tosiaan pyytää soittamaan lääkärille.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26157358]Onko ollut mitään sivuvaikutuksia? Itsellä on tuo ehkäisykapseli mietinnässä.[/QUOTE]

Ei mitään ongelmia! Käsivarsi puudutetaan, kun kapseli laitetaan sinne, ei ollut kipeä jälkeenpäin, ehkä hiukan aristi. Sisältää vielä vähemmän hormoneja, kuin Cerazettet. Mulla ei Cerazettejen kanssa tullut kuukautisia ja näyttäis siltä, ettei tule tämänkään kanssa. Ihana vempain ja vapauttaa mut ehkäisyasioiden miettimisestä kolmeksi vuodeksi *jee*

hhhhj
Ei viitsinyt sitten mulle apteekkarit mainita mitään samantyylisistä lääkkeistä vaan jättivät vain ilman moisia :D Sitten onneksi kiersin läpi koko Helsingin ja sain 3 kuukaudeksi lääkkeet. Nyt sitä kuukausi jäljellä, että toivottavasti siihen mennessä tulisi uusi erä :)

Tuo toinen valmiste kuulostaa kyllä hyvältä. Ja paljon halvempikin on!! Onko jollakin jo kokemuksia? Jääkö siitäkin kuukautiset kokonaan pois?

Ärsyttää kun apteekissa ei ajatella sitä, että ei nämä ole kaikille "vain" ehkäisymuoto vaan välttämätön lääkitys. Omat kuukautiseni ovat sitä luokkaa, että viikko menee sairaslomalla, joten on äärimmäisen tärkeää, että pillereitä olisi aina saatavilla :/

"niina"
Sain cerazette-reseptillä apteekista Desogestrel sandoz pakkauksen, puolet halvemmalla ja ilman soittoja lääkärille. Sama vaikuttava-aine, niin en usko että vaikutuksessa ainakaan suurta eroa.

"Ninni"
Hain juuri apteekista Desogestrel Sandozia kun Cerazettea ei vieläkään saanut,sanoivat että ehkä parinviikon kuluttua saisi????
3 kuukauden satsi maksoi 28 euroa,,,eli olivat aika paljon nostaneet hintaa :(

semmottii
[QUOTE="Ninni";26236554]Hain juuri apteekista Desogestrel Sandozia kun Cerazettea ei vieläkään saanut,sanoivat että ehkä parinviikon kuluttua saisi????
3 kuukauden satsi maksoi 28 euroa,,,eli olivat aika paljon nostaneet hintaa :([/QUOTE]

Apteekissa eivät sitten jaksaneet sinulle mainita että 6kk satsin saa lähes samaan hintaan (eroa taisi olla 1-2e)..? Itse otin 6kk vaikka ajattelin että palaan Cerazetteihin heti kun mahdollista. Jos ei mitään erityistä oiretta tule niin mitä sitä maksamaan ylihintaa Cerazettestä, jossa näköjään vähän väliä toimitushäiriöitä.

Desogestrel SAndoz vissiin ollut markkinoilla vähemmän aikaa vai miksen ollut koskaan ennen tätä C-pulaa koko pilleristä kuullutkaan?

"kikka"
onkohan nyt ihan turvallista alottaa tuo SANDOZIN omat minipillerit,niissä on kuitenkin sama määrä vaikuttavaa lääkeainetta,eli sitäDesogestreliä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????????????????????
on hiukan pelottava olo alottaa ne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kertokaa mielipiteenne,please!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Thanks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mulle
neuvolassa sanottiin että zerazette loppuu ja että sen tilalle tulee "sama" pilleri eli siis samoilla ainesosilla mut toisella nimellä... En nyt muista sitä nimeä enkä voi tarkastaa ku sain sen e-reseptinä. Tämä siis tämän kuun alussa.

Yhteistyössä