Cerazette kuukautiskipujen/endon hoitoon, kokemuksia?

Maisuli
Mitä et tiedä? Mun ystävistä useammallakin on pillerit vaikeiden kuukautisten takia. Jopa sellaisilla, jotka eivät vakaumuksensa takia muuten käyttäisi ehkäisyä. Onko sulla joku syy vastustaa pillereitä vai pelkäätkö esim. hormoneja? Ystäväni ovat saaneet apua pillereistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:
Mitä et tiedä? Mun ystävistä useammallakin on pillerit vaikeiden kuukautisten takia. Jopa sellaisilla, jotka eivät vakaumuksensa takia muuten käyttäisi ehkäisyä. Onko sulla joku syy vastustaa pillereitä vai pelkäätkö esim. hormoneja? Ystäväni ovat saaneet apua pillereistä.
En mä niitä vastusta tietenkään. Varsinaista ehkäisyä en tarvitse, joten mietin vaan, että toisiko noi muka avun mun kamaliin kipuihin. Suhtaudun siis kyynisesti. Mitkään muutkaan ei ole auttaneet. Siksi olisin halunnut kuulla noista ko. pillereistä.

En pelkää hormoneja =)
 
Maisuli
Nimenomaan erittäin vaikeaa endometrioosiin ja koviin kuukautiskipuihin määrättiin ystävälleni pillerit. Hän yritti lopettaa pillereiden käytön, mutta elämästä ei taas tullut mitään kipujen kanssa. Kokeile ihmeessä pillereitä. Jos ne eivät muutamassa kuukaudessa ala helpottaa elämääsi, niin voihan niiden käytön lopettaa. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Mä en osaa vastata suoraan tuohon kysymykseen kun sain ne vain ehkäisyä varten mutta mulla ne vaan pahensi kuukautisia (loppuivat ehkä päiväksi tai pariksi) ja kivut oli järkyttävät.
:/ Voi ei..

Kai se on vaan niin, että se on ite kokeiltava. Yksilöllisiä juttujahan nää on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnsku:
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Mä en osaa vastata suoraan tuohon kysymykseen kun sain ne vain ehkäisyä varten mutta mulla ne vaan pahensi kuukautisia (loppuivat ehkä päiväksi tai pariksi) ja kivut oli järkyttävät.
:/ Voi ei..

Kai se on vaan niin, että se on ite kokeiltava. Yksilöllisiä juttujahan nää on.
Kannattaa kokeilla, riippuu niin paljon ihmisestä. Toivottavasti auttavat :)
 

Yhteistyössä