carnosiinista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kase
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kase

Vieras
hei vaan.
Kiinnostais tietää et onkohan tuo carnosiini pahitteeksi imetysaikana.aattelin kokeilla sitä paniikkioireiluun.Jos joku osais vastata niin olisin tosi kiitollinen.
Lääkäri ei suosittele minkään lääkityksen aloittamista nyt imetysaikana niin ajattelin kokeilla e-epaa ja tätä carnosiinia.

Enpä osaa sanoa...Se kyllä poistaa myrkkyjä kehosta, eli sitten ne voisivat tulla maitoon ja vauvallekin. Käypä siellä Biovitan sivuilla, jos siellä olisi sanottu tarkemmin.

Kysyin apteekista siitä ja sanoivat että ei oo tietoa miten carnosiini vaikuttaa koska se on luontaistuote ja sitä ei tarvi ns.testata.... Sanoivat että eivät voi ainakaan suositella sitä... Itse en sitten uskaltanut sitä ostaa...aloitin vaan syömään sitä e-epaa...mutta se ei ikävä kyllä oo auttanut mitään... Panikki meinaa monesti iskee päälle :/ Saa nähdä joutuuko tässä aloittamaan lääkityksen...en kyl haluais vaik monet onkin kirjotellu et vauvalle ei ole tullut mitään mut eihän sitä voi tietää miten se vaikuttaa kehitykseen.. :\|

En kyllä löytänyt sieltä biovitan sivuilta vastausta et voiko käyttää imetysaikana..voi harmi.Ois niin tarpeen saada jotain helpotusta tähän oloon.Oon kyllä syönyt kohta viikon sitä carnosiinia mut en tiiä et uskaltaako sitä enää jatkaa jos apteekissakaan ei sitä suositeltu..vaikka tuskinpa ne apteekissa suosittelevat mitään muitakaan luontaistuotteita.Vielä en oo huomannut olossa mitään parantumisen merkkejä mut viehän se aikansa ku alkaa vaikuttaa.Pitäis vissiin lopettaa imetys jos meinaa saada apua tähän vaivaan.

Oon käyny jo lääkärissä ja sieltä sain tylyn vastauksen et katsotaan lääkitystä sit ku oot lopettanu imetyksen!!Tuntuu aika hurjalta lopettaa imetys ku vauva vasta reilu kolme kuukautta..mut toisaalta kyllähän vauva kasvaa korvikkeellaki mut minun sairaus ei parane ilman lääkitystä..en ainakaan usko niin vaikka käyn tälläkin hetkellä viikottain terapiassa.

Oisko kellään kokemusta rauhoittavista et onko niistä apua paniikkihäiriöön näin tilapäisesti otettuna ku on tässä lähiaikoina tulossa isompia juhlia ja en tiiä et miten niistä selviän ja niitä ajatellen tässä ei enää ehdi aloittaa mitään lääkitystä..et jos sinä päivänä ottas jotain rauhoittavaa niin oiskohan apua??kiitti jos joku viittii vastata.

Mulla on rauhottavat auttanut paniikkiin mutta niihin kyllä jää hyvin helposti koukkuun... itekki aattelin samaa että jos lääkäri voisi määrätä rauhoittavia koska ne ei vaikuttaisi koko ajan elimistössä mutta toisaalta en halua taas siihen kierteeseen kun olen niistä irti päässyt... niihin kun saattaa turvautua liian helposti sitten :/ Itsekkään en halua imetystä lopettaa...enkä syödä mitään lääkkeitä koska nehän menee suoraan vauvalle... vähän vaikea tää tilanne :\| Meillä oisi ristiäiset kohta edes ja mietin kans et mitenköhän niistä selvitään :o

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 14:49 kase kirjoitti:
En kyllä löytänyt sieltä biovitan sivuilta vastausta et voiko käyttää imetysaikana..voi harmi.Ois niin tarpeen saada jotain helpotusta tähän oloon.Oon kyllä syönyt kohta viikon sitä carnosiinia mut en tiiä et uskaltaako sitä enää jatkaa jos apteekissakaan ei sitä suositeltu..vaikka tuskinpa ne apteekissa suosittelevat mitään muitakaan luontaistuotteita.Vielä en oo huomannut olossa mitään parantumisen merkkejä mut viehän se aikansa ku alkaa vaikuttaa.Pitäis vissiin lopettaa imetys jos meinaa saada apua tähän vaivaan.

Imetyksen lopetus voi tosiaan auttaa panikointiin, koska imetyksen aikana estrogeeni on alhaalla ja serotoniini myös. Oletko kysynyt luontaistuotekaupasta tuosta karnosiinista? Siellä voisivat osata neuvoa. Tai voisit saada jonkun muun rauhoittavan. Ite otin mm. Vogelin kauranversouutetta rauhoittumiseen. Mitäs e-epa? Olitko sitä kokeillut?

Yritähän jaksaa ja luota siihen, että olo kyllä kohenee vielä!

Minä kysyin tätä asiaa tuotteen myyjältä ja hän sanoi että voi käyttää raskaus ja imetysaikana..itse en sitten kuitenkaan ole käyttänyt vaikka pakkaus kaapissa onkin.

Syön kuiten e-epaa ja olen syönyt jo monta kk..ehkä se on vaikuttanut jonkin verran mutta nyt 6vkoa imetettyäni on paniikkioireet pahentuneet.
Lääkäri sanoi että hakea lääkitystä imetyksen loputtua jos kohtaukset jatkuu..mutta käynpäs minäkin ostamassa tuota kauranversouutetta ja kokeilen josko se rauhoittais.
Kamomilla teehän on kans rauhoittavaa.

Joma

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 11:18 Joma kirjoitti:
Minä kysyin tätä asiaa tuotteen myyjältä ja hän sanoi että voi käyttää raskaus ja imetysaikana..itse en sitten kuitenkaan ole käyttänyt vaikka pakkaus kaapissa onkin.

Syön kuiten e-epaa ja olen syönyt jo monta kk..ehkä se on vaikuttanut jonkin verran mutta nyt 6vkoa imetettyäni on paniikkioireet pahentuneet.
Lääkäri sanoi että hakea lääkitystä imetyksen loputtua jos kohtaukset jatkuu..mutta käynpäs minäkin ostamassa tuota kauranversouutetta ja kokeilen josko se rauhoittais.
Kamomilla teehän on kans rauhoittavaa.

Joma

Joo, se kamomillateekin auttaa, mutta ei ehkä tosi pahaan oloon. Ja Bachin kukkatipat muuten, lähinnä Rescue Remedy auttaa myös panikointiin. Itse olen viimein pääsemässä vaivasta eroon kiitos kiinalaisen lääketieteen ja akupunktion. Vaihtoehtoiset hoidot on myös kokeilemisen arvoisia juttuja!

Yhteistyössä