Carena Ride / Emma Bestar Combi

Kyselisin kokemuksi kyseisistä yhdistelmävaunuista. Olemme käyneet katselemassa molempia, tosin carenaa ei vielä ole esitelty liikkeessä. Jommat kummat olemme ostamassa, mutta haluaisin vielä käyttökokemuksia tietää. Vaunut tulevat ihan vauvalle. Kiitoksia etukäteen!
 
Mulla ei ole kokemusta kummistakaan, mutta tällä palstalla oli jokin aika sitten puhe noista carenoista ja taisi olla kahdella käyttäjällä kokemusta siitä kun runko katkeaa!!! :eek: Eli aika paha rikkoutumis vaara ja laatu on näköjään tosi huono jos runko naksahtaa poikki.
 
Meillä vähän kalliimmat Haberkorn Comfortit pian kaksi vuotta käytössä ja hyvin palvelleet. Mitään ei ole särkynyt ja kankaat on kuin uudet. Jousitus näissäkin vähän jäykempi kuin vaikka Teutonioissa. mutta hintakin reilusti alle puolet. Maksettiin vajaa kaksi vuotta sitten 275,- ja näissä on jopa kahden vuoden takuu.
Noissa Carenoissa ja Emmoissa on kai vain puoli vuotta.
 
Toisella palstalla haukuttiin kumoon nuo Haberkornit. Oli runko haljennut niistäkin kesken matkanteon! Ei siinä paljon takuu paina jos noin vaarallisia vaunuja saa pitää myynnissä. Näköjään niitä myydään alennuksella useissa paikoissa, että pääsevät eroon niistä.

Ennemmin kannattaa satsata vaikka 100 e enemmän ja ostaa kunnolliset käytetyt vaunut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2006 klo 09:46 Hanna kirjoitti:
Mulla ei ole kokemusta kummistakaan, mutta tällä palstalla oli jokin aika sitten puhe noista carenoista ja taisi olla kahdella käyttäjällä kokemusta siitä kun runko katkeaa!!! :eek: Eli aika paha rikkoutumis vaara ja laatu on näköjään tosi huono jos runko naksahtaa poikki.
Meillä ainakin mm. meni runko poikki Carenoista!! Ja lapsen istuessa kyydissä!! Mikä mun mielestä on liian vaarallista kun ihan pieni lapsi kyseessä!!! :/ Ja oli niissä paljon muitakin vikoja.
 
Hui
Ne Emmathan meinasi lähteä jossain vaiheessa pois myynnistä kun oli turvallisuuspuutteita, olikohan kuluttaja(??)viraston tai jonkun turvatesteissä? Puutteet on vissiin nyt korjattu jotenkin.
Meillä on v.2002 HobbyHallista ostetut Carenat ja edelleen pelittää. Meillä ei ole ollut mitään vikaa. Toisaalta hyvin ollaan pidettykin niitä. Se on varmaan vähän tuuripeliä näiden halvempien merkkien kanssa, meillä on ollut hyvä tuuri. =)
 
en83
Minulla taas hyviä kokemuksia Haberkornista. Ainakin meidän kaupungin liikkeeseen niitä tulee koko ajan uusia, eivätkä niitä siksi halvalla myy , että eroon pääsisivät. Vanhoja värejähän kaikki nyt on myynyt halvalla kaikista merkeistä. Minusta hinta/laatusuhde on aivan kohdallaan ja kyllähän eri palstoilla on juttuja niin Emmaljungan kuin Brionkin vioista.

En kyllä ymmärää miten jonkun runko voi haljeta \|O .
 
emmaljunga
kerronpa teille meidän tarinan. Olimme liikkeessä katselemassa lastenvaunuja ja myyjät tietenkin ahkerasti kehuivat omia tuotteitaan. Yritimme ostaa lastentarvike liikkeestä edullisia vaunuja ja ihastuimme silloin emmaan hinnan puolesta. No, myyjä heti hyökkäsi kimppuun ja haukkui emmat lyttyyn. mitäs sitten. okei, no myyjä vei meidät emmaljungien luo ja jollain hienolla myyntipuheella sai meidät ostamaan muka parhaat emmaljungan edget. oli niissä kaikkea hienoa, mutta ei mennyt kuin kaksi käyttökuukautta kun juostiin vaunujen perässä kaupanpihalla - JARRUT PETTI!

Saatiin ne korjautettua (meni 4 viikkoa) ja onneksi pääsimme taas vaunuilemaan. Meni kuukausi ja huomasimme selkänojan kankaiden sauman olevan rikki, menimme liikkeeseen jossa saimme Huudot siitä että olemme repineet kankaat?? Ei he*lvetti sanon minä.

Vaunut oli meillä vuoden ja tämän vuoden jälkeen saimme niistä alle puolet uuden hinnasta. Vaunujen rungossa oli jo ruostetta ja kankaiden selkänojasta saumarikki, en uskonut sen hintaisten vaunujen menevän tuohon kuntoon peruskäytössä. En todella suosittele ainakaan kalliita vaunuja, vaan ensikerralla tyydyn edullisempiin ja ostan vaikka kolme niitä samalla rahalla. kyllä niistä silloin yksi kestää :D
 
Meillä on ollut kahdet halpavaunut Bora ja Emma. Emma huomattavasti turvallisempi ja mukavampi käyttää vaikka 100 euroa halvemmat. Tosin myimme Emmat alle vuoden vanhoina pois kun piti hommata tuplat, saatiin puolet hinnasta vaikka pidimme itse kantokassin. Jos haluaa edullisen vaihtoehdon, niin mielestäni Emmat on luotettavammat. Tuplat meillä on Emmaljungat, jotka koostaan huolimatta on helpommat käsitellä kuin Emmat, joten ehkäjos nyt ostaisin vaunuja ostaisin kuitenkin hieman "laadukkaammat", kokemuksesta. Boria en suosittele mielestäni ei mitään tietoa turvallisuudesta, huonot jarrut, ei vöitä, ratasosassa ei kuomukankaan lisäksi mitään suojaa, jos lapsi nukkuu, hankala säätää selkänojaa, kun kuomu mitoitettu huonosti, virheostos meillä kun esikoiselle vaunuja ostettiin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2006 klo 10:50 vieras kirjoitti:
Minusta tuo perustelu on aika hassu. Emmahan on halpismerkki, joka ostaa varmaan monelta tehtaalta tuotteita ja laittaa niihin oman merkkinsä. Matkaratashan voi olla tehty ihan eri paikassa kun noi vaunut.
Itsellä ei ole Emman Bestar Combi:sta kokemusta, mutta meillä on Emma:n BMX-matkarattaat ja ovat olleet kyllä hyvät ainakin meidän käytössä. Joten tällä perusteella ostaisin itse Emma:t

Ja jos luetaan vielä kerran tarkemmin ja ajatuksella! Selkeästi sanoin että EI kokemusta noista Emman Bestar Combi-vaunuista ja oma kokemukseni tulee valmistaajn muista tuotteista. Enkä nyt ymmärrä ollenkaan kuinka se että tuote valmistetaan eri tehtaassa vaikuttaa siihen minkälainen itse brändi on. Joten sanoin vain että itsellä ihan hyvä kokemus valmistajasta meidän käytössä, vaikka kuinka halppis merkki onkin.

 
Maisku
Ostin kaverilta hyvin vähän käytettynä Emman yhdistelmät pehmeällä kantokopalla, (ei tietoa mistään tyyppinimistä tai -numeroista). Muutaman viikon käytön jälkeen hajosi pitkä vetoketju kantokopan päälle laitettavasta "lämpöläpästä", jolla siitä kopasta tehdään lämpöpussi. Kauppa ei ottanut muuta kantaa kuin, että he voivat suositella maksullista ompelijaa. Muutaman kuukauden käytön jälkeen meni runko poikki! Emmekä näköjään olleet ainoita, joilla on käynyt näin. Taas toimitin vaunut kauppaan, mutta kauppa vetäytyi vastuusta. Yleensä en todellakaan jätä asioita tähän pisteeseen vaan valitan niin kauas kuin se on mahdollista, varsinkin kalleimmista tuotteista, mutta silloin taisi ongelmia ja murheita muutenkin enkä jaksanut paneutua asiaan. Jätimme vaunut silloin säilytykseen Lastentarvikkeeseen ja sillä tiellä valitettavasti ovat vieläkin.
 
juju
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2006 klo 21:58 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2006 klo 10:50 vieras kirjoitti:
Minusta tuo perustelu on aika hassu. Emmahan on halpismerkki, joka ostaa varmaan monelta tehtaalta tuotteita ja laittaa niihin oman merkkinsä. Matkaratashan voi olla tehty ihan eri paikassa kun noi vaunut.
Itsellä ei ole Emman Bestar Combi:sta kokemusta, mutta meillä on Emma:n BMX-matkarattaat ja ovat olleet kyllä hyvät ainakin meidän käytössä. Joten tällä perusteella ostaisin itse Emma:t

Ja jos luetaan vielä kerran tarkemmin ja ajatuksella! Selkeästi sanoin että EI kokemusta noista Emman Bestar Combi-vaunuista ja oma kokemukseni tulee valmistaajn muista tuotteista. Enkä nyt ymmärrä ollenkaan kuinka se että tuote valmistetaan eri tehtaassa vaikuttaa siihen minkälainen itse brändi on. Joten sanoin vain että itsellä ihan hyvä kokemus valmistajasta meidän käytössä, vaikka kuinka halppis merkki onkin.
Logiikka hei ! Osteltiin toissa vuonna Lahden Citybabystä Teutonian seisomalauta. Se on toiminut hienosti. Koska näin on ja kyseinen liike myy myös Carenaa, kannattaa ostaa Carenat, kun liikeellä on hyvä maine. Erityisen suositeltavaa on ostaa musta-punaiset Carenat, koska seisomalautakin on musta-punainen.

Sitä paitsi tuo kirjoittaja edelleen inttää hänellä olevan ihan hyvä kokemus valmistajasta, vaikka siitä ei ole tietoa, kuka valmistaa brandin eri tuotteet. Minulle ihan sama kumpi merkki. Tosiasiassa minulla ei ole kumpaakaan, mutta ihmettelen vain minäkin, että menee valmistajat ja brandit kirjottajalla sekaisin. Tarkoitus oli varmaan kirjoittajalla hyvä, mutta tuohan ei oikeasti auta kysyjää saamaan sitä tietoa, mitä hän todella kaipasi.
 
eikös
eikös joku Emma merkin vaunu joskus joutunut kuluttajaviraston hampaisiin ja myyntikieltoonkin (Emma Light Combi) jossain pohjoismaiden testissä todettiin vaaralliseksi.

näyttäisi melkeinpä samalta vaunulta nykyään :eek:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2006 klo 20:34 juju kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2006 klo 21:58 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2006 klo 10:50 vieras kirjoitti:
Minusta tuo perustelu on aika hassu. Emmahan on halpismerkki, joka ostaa varmaan monelta tehtaalta tuotteita ja laittaa niihin oman merkkinsä. Matkaratashan voi olla tehty ihan eri paikassa kun noi vaunut.
Itsellä ei ole Emman Bestar Combi:sta kokemusta, mutta meillä on Emma:n BMX-matkarattaat ja ovat olleet kyllä hyvät ainakin meidän käytössä. Joten tällä perusteella ostaisin itse Emma:t

Ja jos luetaan vielä kerran tarkemmin ja ajatuksella! Selkeästi sanoin että EI kokemusta noista Emman Bestar Combi-vaunuista ja oma kokemukseni tulee valmistaajn muista tuotteista. Enkä nyt ymmärrä ollenkaan kuinka se että tuote valmistetaan eri tehtaassa vaikuttaa siihen minkälainen itse brändi on. Joten sanoin vain että itsellä ihan hyvä kokemus valmistajasta meidän käytössä, vaikka kuinka halppis merkki onkin.
Logiikka hei ! Osteltiin toissa vuonna Lahden Citybabystä Teutonian seisomalauta. Se on toiminut hienosti. Koska näin on ja kyseinen liike myy myös Carenaa, kannattaa ostaa Carenat, kun liikeellä on hyvä maine. Erityisen suositeltavaa on ostaa musta-punaiset Carenat, koska seisomalautakin on musta-punainen.

Sitä paitsi tuo kirjoittaja edelleen inttää hänellä olevan ihan hyvä kokemus valmistajasta, vaikka siitä ei ole tietoa, kuka valmistaa brandin eri tuotteet. Minulle ihan sama kumpi merkki. Tosiasiassa minulla ei ole kumpaakaan, mutta ihmettelen vain minäkin, että menee valmistajat ja brandit kirjottajalla sekaisin. Tarkoitus oli varmaan kirjoittajalla hyvä, mutta tuohan ei oikeasti auta kysyjää saamaan sitä tietoa, mitä hän todella kaipasi.
Enpä vaivaudu vääntämään kättä tästä asiasta enempää kenenkään kanssa! Mielipiteesi on omasi, niin on omanikin! Ja käsittäkseni täällä sen kertominen on suotavaa tai sitten on keskustelupalsta-ideologia tältä mammalta kadoksissa!

Suuri anteeksi pyyntö vaan keskustelun aloittajalle kun nähtävästi oon häntä harhaan näin johtanut!

 
joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2006 klo 23:51 eikös kirjoitti:
eikös joku Emma merkin vaunu joskus joutunut kuluttajaviraston hampaisiin ja myyntikieltoonkin (Emma Light Combi) jossain pohjoismaiden testissä todettiin vaaralliseksi.

näyttäisi melkeinpä samalta vaunulta nykyään :eek:
Kuvien perusteella on sama vaunu, vain nimi on muutettu. Näin sitä kuluttajia huijataan \|O
 
Meillä on ollut vuoden verran käytössä Haberkornin vaunut. Ihan ok perusvaunut, mutta tuulella ja tuiskulla huonot, koska kuomun suuaukko on iso ja mikään suoja (jalkapeite/kantokassi) sitä ei peitä. useissa malleissa suoja nousee hieman peittämään kuomun suuaukkoa, näissä ei. Kuomun nivelet ovat vuoden käytössä löystyneet niin pahasti, että kuomu ei kestä ylhäällä. Saatiin uudet nivelet jotka itse pitää vaihtaa.

En jaksa uskoa, että mikäli toinen lapsi joskus syntyisi kestäisi enää käytössä hänelle.
Halvat (275?) oli, muttei kovin hyvät.
 
Ei ole käytössä Haberkorneja, mutta hassulta tuntuu, että eri palstoilla jatkuvasti moititaan Emmaljungan ja Brion vaunuja samasta syystä. Kuomun kiinnitys löystyy. Niitä käydään kiristelemässä liikkeissä ja vallitetaan. Itselläni on toisenmerkkiset edulliset vaunut ja periaatteesta päädyin niihin, enkä maksanut kolminkertaista ryöstöhintaa merkkivaunuista. Jos nämä eivät kahdella tai kolmella lapsella priimana kestäkään, niin eipä harmita. Varsinkin kun kolme neljä vuotta vanhoja vaunuja ei tahdo saada käytettynä kaupaksi, kun ne ovat väärän väriset.

Samoin eri vaunuissa on erikokoisia aukkoja ja kaikista tuuli menee sisään. Tuossa ne ovat naapureiden kalliit vaunut aukostaan harsolla ja sasesuojalla peitettyinä olleet jo pari kuukautta. Mahtaakohan sielläkin vetää.

Joskus tuntuu, että näistä edullisemmista vaunuista haetaan hakemalla vikoja vain siksi, että ne ovat olleet halvemmat. Kalliissa merkkivaunuissa saa kyllä olla vikoja ja huonojakin ominaisuuksia, joista ei kehdata valittaa kun on itsensä kipeeksi maksanut.

 
Meillä on ollut vajaan vuoden käytössä noi Emman vaunut ja hyvin ovat kestäneet eikä mitään vikoja ole ollut. Että minä olen ainakin ollut tyytyväinen näihin. Sit meillä on vielä Emman joggerit eikä niissäkään ole ollut mitään vikaa, vaikka kuinka on halppiksia.
 

Yhteistyössä