Caprilon+raskaus ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lääkepelkoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lääkepelkoinen

Vieras
Oon 12+ raskaana ja viimeisen viikon on ollut vuotoa. Ultrattu on ja vauvanalulla kaikki hyvin. Lääkäri määräsi Caprilon-lääkettä vuodon tyrehdyttämiseksi. Onko kukaan muu joutunut syömään sitä raskauden aikana? Eli uskallanko syödä, vaikka paketissa lukee, että raskauden aikana tulee käyttää vain, jos on välttämätöntä.

Heippa, minulla myös Caprilon käytössä. Reilut viikko sitten aloi todella raju verivuoto, jonka vuoksi jouduin sairaalaan osastolle tiputukseen ja sain myös Caprilonia suonen sisäisesti.
Kotio päästyäni jatkettiin tablettihoito tarvittaessa. Kuulemma vanha pitkään käytössä ollut lääke, joka ei pitäisi olla vaarallinen lapselle.

Tsemppiä!

Voi kiitos tästä vastauksesta. Mulla on vuoto jo loppunut (yli kahden viikon vuotamisen jälkeen), mutta ihan hyvä tietää, jos joskus toistamiseen alan vuotamaan. Tsemppiä sullekin!

Hei! Minäkin joudin tuota lääkettä syömään uhkaavassa keskenmenossa. Sikiö kuitenkin löytyi ja lapsivedet tallella, kohdunkaula kiinni. Poika on nyt 2-vuotias pian ja koko tämän ajan olen miettinyt, että onkohan tuo lääke voinut aiheuttaa jotain kehitykseen liittyvää, vaikka poika kyllä vaikuttaakin terveeltä. Liikkeelle lähti kovin aikaisin, mutta sanoja ei vieläkään kovin montaa tule.
Ihana lukea, että pitäisi olla kuitenkin turvallinen lääke, vaikka pakkausselosteessa sanottiinkin, että vain tarkan harkinnan tuloksena kannattaa käyttää raskausaikana. Itse söin tuota lääkettä ehkä noin 4-5 pvää. Myös jostain luin, että tuo vaikuttava aine ei ainakaan rottakokeissa ollut aiheuttanut sikiömuutoksia..

Yhteistyössä