raskauspahoinvointi ja Stemetil

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vastatkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vastatkaa

Vieras
Eli kärsin aika pahasta raskauspahoinvoinnista ja yksityinen lääkäri määräsi mulle stemetil-nimistä matkapahoinvointilääkettä. Onko joku muu syönyt kyseistä lääkettä raskauden aikana? Nyt vähän mietityttää koska ohjeissa sanotaan kahdessa eri kohtaa ettei raskauden aikana niitä saa ottaa. Siis oletin että olisi lukenut että neuvottele ensin lääkärisi kanssa tai vastaavaa, mutta oli ehdoton kielto! Uskallanko siis syödä noita vai en?

Käsittääkseni aika huumaavakin lääke.

Tytölle lääkäri määräsi kerran pidemmälle automatkalle ja otti sitä puoliskan tabletin. Ei ollut sen jälkeen enää oma itsensä.

En ottaisi. En ole koskaan kuullut että lääkäri määräisi raskauspahoinvointiin lääkettä, varsinkaan noin vahvaa.

Joko olet ottanut niitä?

Mä en kyllä oikeasti sinuna ottaisi.
Kyllä se pahoinvointi helpottaa, usko pois. SItä kestää jonkun aikaa mutta pian se on jo unohdettu. Syöt vaan sitä mitä vähänkin tekee mieli, säännöllisesti. Ja juot.

Riittäviä tietoja Stemetilin turvallisuudesta raskauden aikana ei ole. Stemetilin käyttöä raskauden aikana voidaan suositella vain, kun lääkäri arvioi käytön välttämättömäksi huolellisen hyöty-haitta-arvion jälkeenNäin sanotaan täällä http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/6/356286.shtml
Ite en söis. Suosittelisin kokeilemaan inkivääriä, mulla se helpotti oloa paljon, vaikkei kokonaan pahaa oloa poistanukaan.

Yhteistyössä