Bussissakin käsidesiä, onkohan vähän liiottelua!!?

mmm
Ei ole liioittelua siihen saakka kun on ihmisiä jotka yskii ja räkii kämmeniinsä ja sitten tarrautuu niihin bussien tankoihin kiinni!!! YÄK!!! Ihan sama peseekö itse käsiä vai ei kun on tuollaisia..
 
Musta tuo on liioittelua. Jo senkin takia, että ei ne kädet ole puhtaat, kun porukka siihen nykäisee käsidesit päälle. Siitä ei ole oikeastaan hyötyä, kun näin tehdään, koska vaarana on, että ne paljon pelätyt pöpöt tarttuvat niihin käsiin. Ensin käsienpesu, sitten käsidesi? Vai olenko ihan hakoteillä. Sen lisäksi minusta tämä yletön läträäminen altistaa entistä vastustuskykyisemmille kannoille. :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:
Musta tuo on liioittelua. Jo senkin takia, että ei ne kädet ole puhtaat, kun porukka siihen nykäisee käsidesit päälle. Siitä ei ole oikeastaan hyötyä, kun näin tehdään, koska vaarana on, että ne paljon pelätyt pöpöt tarttuvat niihin käsiin. Ensin käsienpesu, sitten käsidesi? Vai olenko ihan hakoteillä. Sen lisäksi minusta tämä yletön läträäminen altistaa entistä vastustuskykyisemmille kannoille. :|
Ainoastaan näkyvä lika pestään pois, muuten riittää käsidesi. Ja pelkkä käsidesikin on parempi kun ei mitään, jos käsien pesu ei ole mahdollista.

Alkoholille ei varmaan tuu pöpöt vastustuskykyisiksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Lähinnä on puhuttu liiasta desinfiointiaineen käytöstä ja miten se on haitallista. Itse kallistun sen puolelle.
No miten se on haitallista? :) Puhutaan siis ihan tavallisesta alkoholipohjaisesta desinfektioaineesta.
Oikeita sanoja en tähän varmasti osaa sanoa, tarkoitan niin kuin lekurit sanoivat telkkarissa ...

Mutta puhuivat siitä miten tietty määrä bakteereja on hyväksi ja desinfiointiaineella tapetaan nekin. Ja sitten tietyt bakteerit kehittyvät vastustuskykyisemmiksi. Ja desinfiointiaine ei korvaa käsienpesua. Keskustelun lopputulos oli etteivät suosittele desinfiointiaineita.


 
bbs
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Niin voi, onneksi.

Lähinnä on puhuttu liiasta desinfiointiaineen käytöstä ja miten se on haitallista. Itse kallistun sen puolelle.
Joo-o mutta lähinnä pitkäaikaisessa käytössä. Eri asia ku on joku tällanen tauti liikenteessä..
no pelkkä käsidesi ei edes auta vaan ensin pitäisi pestä kädet saippualla ja sitten desiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Niin voi, onneksi.

Lähinnä on puhuttu liiasta desinfiointiaineen käytöstä ja miten se on haitallista. Itse kallistun sen puolelle.
Joo-o mutta lähinnä pitkäaikaisessa käytössä. Eri asia ku on joku tällanen tauti liikenteessä..
Millainen tauti, eipä ole kauheesti sairastuneita! Vai vieläkö odotellaan sitä pahinta aaltoa jonka piti tulla jo elokuun lopussa... Ja noi desinfiointiaineet busseihin on tulleet ehkä jäädäkseen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Niin voi, onneksi.

Lähinnä on puhuttu liiasta desinfiointiaineen käytöstä ja miten se on haitallista. Itse kallistun sen puolelle.
Joo-o mutta lähinnä pitkäaikaisessa käytössä. Eri asia ku on joku tällanen tauti liikenteessä..
Mutta kun aina on näitä tauteja liikkeellä. Aina jotain uutta tai vanhaa. Ja ihmiset menevät ihan hysteerisiksi. Ymmärrän kyllä vaarat ja haitat näistä taudeista erityisesti riskiryhmille, mutta mieti kuinka monta tautiaaltoa menee jatkuvasti yli. Jos tässä desittelyssä olisi jotain järkeä, mutta kun tuntuu ettei ole.
Noroa liikkeellä ----> käsidesi
Sars ----> käsidesi
tavallinen flunssa -----> käsidesi
lintuinfluenssa -----> käsidesi
tavallinen flunssa jälleen -----> käsidesi
rotavirus ----> käsidesi
mieto vatsatauti ----> käsidesi
taas tavallinen flunssa -----> käsidesi
a-virus ---->käsidesi
nuha -----> käsidesi
yskä -----> käsidesi
allerginen yskä ------> käsidesi

kun tuntuu, että käsidesin käyttö on yleistynyt ihan ns. perushygieniassa kotona, johon sitä ei tarvittaisi.
Tullaan ulkoa ----> käsidesiä
käydään vessassa ----> käsidesiä ja paljon
käydään kaupassa -----> käsidesi ja vielä enemmän...

 
Alkuperäinen kirjoittaja bbs:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja bbs:
no pelkkä käsidesi ei edes auta vaan ensin pitäisi pestä kädet saippualla ja sitten desiä.
Eihän edes sairaalaolosuhteissa tarvitse tehdä noin, miksi sitten muualla?
käsidesi ei poista 100% bakteereja kädeltä vain pesu+desi on varma.
Eli bussissa pitää olla korkeampi hygieniataso kuin sairaalassa, vai miten tämä liittyy asiaan? :D

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Niin voi, onneksi.

Lähinnä on puhuttu liiasta desinfiointiaineen käytöstä ja miten se on haitallista. Itse kallistun sen puolelle.
Joo-o mutta lähinnä pitkäaikaisessa käytössä. Eri asia ku on joku tällanen tauti liikenteessä..
Ja sairaanhoitohenkilökunta joutuu käyttämään pahimmillaan 40 vuotta? Eipä taida kauhean haitallista olla.
 
bbs
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja bbs:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja bbs:
no pelkkä käsidesi ei edes auta vaan ensin pitäisi pestä kädet saippualla ja sitten desiä.
Eihän edes sairaalaolosuhteissa tarvitse tehdä noin, miksi sitten muualla?
käsidesi ei poista 100% bakteereja kädeltä vain pesu+desi on varma.
Eli bussissa pitää olla korkeampi hygieniataso kuin sairaalassa, vai miten tämä liittyy asiaan? :D
no itse en edes käytä desiä. sanoin vain että desi ei ole 100% turva.
 

Yhteistyössä