Bumbo-sitteristä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysyvä

Vieras
Hei,

minkä ikäisellä olette käyttäneet Bumbo-sitteriä? Käsittääkseni sitä voi "virallisesti" käyttää siitä lähtien kun lapsi osaa kannatella päätään siihen saakka kuin siihen mahtuu, mutta mitkä ovat käytönnön kokemuksenne? Kuinka vanhaksi lapsi viihtyy siinä? Meidän vauva on puolivuotias ja mietin kannattaisiko tuota enää tässä iässä hankkia, vai jääkö turhaksi liian pian.

Kiitos kommenteista!

Jätä hankkimatta, minusta ainakin ihan turha kapistus. Lapsesi osaa varsin hyvin istua lattiallakin tai tavallisessa sitterissä (jos teillä sellainen on). Meillä vauva viihtyi pitkään myös istumassa kaukalossa, oli sellainen keinuva malli.

Mä taas olen sitä mieltä että hommaa ihmeessä. Meillä esikoiselle hankittiin tuo kun hän oli 4kk. Tykkäsi kovasti, koska tuossa on pystyasennossa, eli näkee ympärilleen paremmin kuin tavan sitteristä. Käytössä bumbo oli puolitoistavuotiaaksi. Nyt pikkukakkonen on 5kk ja tykkää bumbosta, istunee siinä pitkään. Tosin esikko yrittää omia sen tv-tuolikseen, eli käyttöikä on tosi pitkä =)

Meille hankittiin esikoisen ollessa n.4kk, ja siinä viihtyi. ei tykännyt tavallisesta sitteristä,kun se oli liian makuuasennossa.

nyt kakkonen on 10kk ja esikoinen 2,5v, niin sitä käytetään yhä, molemmilla matkasyöttötuolina! menee hyvin tavalliselle tuolille, niin lapsi ylettyy pöydälle.

Meillä käytettiin noin 3 kk - 7,5 kk. Sitten lapsi oppi kaatamaan itsensä Bumbolla kyljelleen päästäkseen siitä pois ja satutti itsensä muutaman kerran. Nyt 1 v. jälkeen sitä käytetään taas satunnaisesti.

Meillä esikoinen sai Bumbon ollessaan noin 4 kuukautta ja sitä käytettiin todella paljon. Asento oli ainakin mieluin kun siinä ei ollut yhtään tyypillisessä "makaavassa" asennossa jossa tavallisessa sitterissä tai kaukalossa olisi ollut. TYttö on nyt 1v ja 9kk ja vieläkin istuu Bumbossa silloin kun ei ole pikkusiskolla käytössä.
Esikoinen ei koskaan kaatunut Bumbon kanssa, oppi myöhemmin tulemaan siitä itse hienosti pois. Tuo on siis hyvin lapsikohtaista miten käy. Kakkonen on nyt 5-kuukautta ja vajaa pari kuukautta Bumboa käyttänyt ja nyt alkaa silleen suoristamaan itseään niin kuin esikoinenkin aikanaan teki ja olen kuullut, että moni on saanut Bumbon tuolla tavalla kaadettua, mutta meillä ei ole vielä niin käynyt.
Eihän tietysti lasta ole tarkoitettukaan ilman valvontaa Bumboon jättää.
Toimii myös erittäin hyvin soseiden syöntipaikkana tuollaiselle joka ei vielä osaa muuten istua.
Bumbo tosiaan on muotoiltu siten että jalat tulevat pyllyä ylemmäs ja siksi tuota asentoa voidaan käyttää jo lapsella joka ei osaa muuten istua.
Meillä esikoinen on vieläkin alle 10 kiloa ja mahtuu loistavasti Bumboon, mutta kakkonen on reilu 8 kiloa ja reidestä alkaa tehdä tiukkaa, eli paljon riipuu ruumiinrakenteesta kuinka pitkään on miellyttävä käyttää.