Bugaboot vai Teutonia Funit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkuvaemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pikkuvaemo

Aktiivinen jäsen
20.06.2006
1 181
0
36
Asutaan kaupungissa ja halutaan mahd. ketterät ja kevyet vaunut, jotka kävis mahdollisimman pitkään.
Eli ei mitään hyökkäysvaunuja kovalla kopalla.
Otettaisko jommat kummat edellä mainituista vai osaisko joku suositella muita merkkejä?

Tautonian. Mutta jos saisin ehottaa muista merkkejä niin I´coo. I´coossa on kääntyvät etupyörät ja yhellä jalan painalluksella saat pyörät sillee, että ei etupyörät käänny. Minun mielestä tosi ketterä jossain kaupassa tai vastaavassa. Jousitus on todella hyvä niinkuin Teutoniassa. Paremmat, kuin esim Brio tai just tuo Bugaboo merkissä. Teutoniassa ja I´coossa menee lapsi tosi pitkää. Kolmevuotiaskin mahtuu vaunuihin hyvin. Jos päädytte teutonioihin suosittelen siihen teleskooppi aisaa, jos on mahollista ottaa sellanen. Teleskooppi aisa parempi kuin combaks aisa.Combaks aisa löystyy ajan myötä. I´coossa on on teleskooppi. Saa yhellä kädellä nostettua ylös. Toivottavasti vähän auttaa suunnitlmiin. Kokeilkaa eri merkkejä ja valitkaa teidänmielestä paras.

En käytä Bugia mutta ne on älyttömän näppärät ja ennenkaikkea laadukkaat. Kaverilla on I´coon Peakit ja ne vasta on painavat. Varmaan yksi painavimmista vaunuista. Toki edellinen kirjoittaja ei maininnut mallia, joita kaikkia en tunnekaan. Bugassakin on teleskooppi. Nyt voisin ottaa Bugaboot. Ne on tyylikkäät, ajattomat ja näppärät. Teutoniatkaan ei ole kovin mieleeni. Ainakaan ne mallit joissa on ne "lättänät kumit" jotka ei jousta yhtään. Kunnon kumipyörä on paras vaihtoehto.

Käytiin katselemassa eri vaihtoehtoja ja päädyttiin I´coo Pocco City-rattaisiin. Tosi paljon Bugaboiden oloiset, samankokoiset, mutta pehmeä kantokoppa oli mielestäni parempi vaihtoehto kuin Bugaboiden kova koppa.
Niin ja hinta oli myös aika paljon edullisempi.

Meillä Bugat olleet käytössä kuopuksen syntymästä, eli vuoden verran, ja ovat kyllä ihan äärettömän hyvät! Ja mainiosti mahtuu tarvittaessa esikoinenkin (100cm/3v 9kk) niihin matkustamaan, vaikka bugaboitten omalla seisomalaudalla useimmiten kulkeekin. Bugaboita on ihan uskomattoman kevyt työnnellä, ja tuon seisomalaudan ja kahden matkustajan kanssakin voi työntää kevyesti yhdellä kädellä vaikka vaunujen sivulla kävellen! En voi kuin suositella! Bugaboot myös menevät kasaan tosi mukavan pieneen tilaan, ja ovat erittäin helpot kasata, näppärät siis myös autoillessa. Kunnon lämpöpussi on kuitenkin talvella tarpeen, mutta niinpä se on Suomen talvessa ihan millä rattaalla tahansa. Täksi talveksi olen myös suunnitellut hankkivani etupyöriksi talvipyörät, jos vaikka tekisi mieli vaikeampaankin maastoon. Vaikka viime talvena pärjäsimme kyllä ihan niillä tavallisillakin vallan hyvin. Ainoa miinus, mikä Bugista mieleen tulee, on että niissä ei ole valmiina haijastimia. Mutta eipä tuo ole kovin suuri operaatio ripustella muutama mukavannäköinen heijastin roikkumaan sopiviin paikkoihin.

Suosittelen todella läpimästi Bugaboita, varsinkin kaupunki-ihmisille, ei helpolla kyllä yhtä näppäriä kärryjä löydä! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Rapu:
Olen ehdoton Buga-mamma, ketterat, KEVYET, pienet.... en vaihtaisi pois, jos jotain saisi lisaa, niin heittoaisa... :-)

Hä? Kyllä meillä Bugissa on heittoaisakin... Tosin isot pyörät edellä työntäminen ei ole lainkaan yhtä näppärää kuin toisinpäin, mutta kyllä Bugaboissa heittoaisa on!

Niinpas onkin Bugissa heittoaisa, ei vaan ole kaytannollinen just ton pyora jutun takia..... missahan mun aivot oli... nukkumassa nakojaan... :-)

ja yksi hyva asia viela Bugissa: hyvat lisavarusteet, tosi suojaava kuomu, ja kesakuomu ja uv-suoja ovat Aasiassa asuvalle olleet mahtava juttu

Mulla on Teutonian Funit: Ne on tosi hyvät ja näppärät. Katsoin kaupassa myös Bugaboon vaunuja, niiden pienen koon vuoksi (hissi), mutta oli pari syytä, miksen niihin päätynyt: toinen oli kallis hinta ja toinen vaunujen perusvarustus.

Funeihin olen kaupunkiolosuhteissa ollut todella tyytyväinen, näin talven tuulissakin (lunta kun ei juurikaan ole). Koska en ole Bugia käytännössä omistanut ja kokeillut, en osaa niistä käyttäjän näkökulmasta sanoa mitään.

Niihin I´coon malleihin, joihin vertailin oli Funit paljon ketterämmät. Niissä i'coon vaunuissa oli sellaiset pyörät, jotka ikään kuin "kallistuivat" ja kääntyivät vain jonkun verran. Samoin vaunujen iso koko olisi tullut esteeksi. Minulle ei ole käytännössä ollut merkitystä pyörien lukitsemismahdollisuudesta, koska tosi harvoin tulee lukittua pyöriä. Heittoaisaa en ole tarvinnut ja olen myös tyytyväinen Teutonian kääntyvään työntöaisaan, mahtuu hyvin hisseihin yms.

Minulle on merkinnyt helppo koottavuus autoon laitettaessa, näppärä liikkuminen kaupungissa sekä sopiva tukevuus maastossa (lähinnä kaupunkimetsissä).

En tiedä mitkä ovat "lättänät kumit", minä olen ollut myös pyöriin tyytyväinen - niin ja ennen kaikkea vauva, joka nukkuu vaunuissa aina pidempään kuin kotona sängyssä. :)

Bugaboot ovat kaiketi tosi yleiset Keski-Euroopassa. Katselin eilen anopilla mäkihyppyä, ja siellä vasta lunta on. Ja siellä Bugaboita käytetään. Meidän nykyisissä "lumissa" pärjää hyvin kaikilla rattailla.
Mummot kertovat ajoista, kun tarvittiin ne valtavat hevoskärrykiekot rattaisiinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja renee:
hei,mitä bugaboita suosittelette, olen itse miettinyt cameleoneja mutta esin geckot näyttävät tosi näppäriltä.Pärjääkö niillä suomen lumissa?

Meillä on Geckot, eroa Cameleoneihin on yksivärisyys, aisassa ei säätömahdollisuutta, vaunu on hiukan matalampi kuin Cameleonissa, samoin kuomu on pienempi. Geckot ovat kuitenkin tosi hyvät kärryt, ja mainiosti pärjää Suomen talvessa, meillä on tosin nyt tälle talvelle hankittu etupyöriksi myös suuremmat ilmakumiset talvipyörät, joiden kanssa pääsee minne vaan. Kaupunkireissuilla pidän kyllä talvellakin kääntyvät etupyörät.

Saattaa olla, että nyt jos olisin ostamassa vaunuja, ostaisin kuitenkin Cameleonit, vaikka nuo Geckot ovatkin erittäin hyvät. Olisi nimittäin kivaa saada pinkit kiesit... :whistle: No, olen nyt sitten näihin punaisiin Geckoihin ommellut punaisen pinkkikuvioisen lämpöpussin ja kesäksi teen varmaankin pinkistä kankaasta istuinsuojan. En sentään värin vuoksi viitsi kärryjä enää vaihtaa... ;)

Kiitti vastauksesta Bliss,

mistä ostit geckosi,tuntuu että niitä vaikea löytää Suomesta.mielellään testaisi niitä luonnossa ennen ostoa,tilataan muuten varmaan netin kautta kun hinnat huomattavasti halvempia!

Ostin omani Helsingistä, Lauttasaaren Vaunuaitasta http://www.vaunuaitta.fi/etusivu/ Silloin, 2006 syksyllä, ei tosiaan juuri mistään meinannut saada Bugaboota, mutta nyt alkaa olla kyllä hiukan paremmin jo saatavilla. Täällä Turussa, missä asun, Bugia myy ainakin Oz Baby http://www.ozbaby.fi/www/ Ja ainakin viimeksi siellä asioidessani oli myös Geckoja näytillä. :)

Me onnistuttiin tilaamaan omamme Seimin (Helsingissä Senaatintorilla) kautta joulukuun lopussa, mutta hekin tiesivät kertoa että ko. malli lopetetaan kokonaan. Eli jos Geckot haluaisitte niin kehotan olemaan nopea että saatte kanssa sellaiset =) Meidän Geckot ovat tulossa kai ensi- tai sitäseuraavalla viikolla.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä