Bugaboo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rattaat?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rattaat?

Vieras
Sain vinkkia Bugaboo-rattaisiin ja itseäni kiinnostaa Cameleon-malli.

Onko kukaan ostanut kyseisiä rattaita tai onko kellään kertoa käyttökokemuksia rattaista?

Mistä ostettu, toimitusaika, hinta ja millä varusteluilla?

Tilasin itse rattaatn www.babycare.nl eli hollantilaiselta nettifirmalta, kaikkine perusvarusteineen eli: koppa, tuoliosa, hyttysverkko, sateensuoja ja huoltotyökalupussi, musitaakseeni.

Vielä ei olla päästy noita kärryjä käyttään, mutta kokoaminen onnistui ihan hyvin ja noin periaatteessa näyttävät ihan toimivilta ja pieneen tilaan meneviltä.

Suomesta bugabooita ei saa kuin Kämpin galleriasta Helsingistä ja sielläkin oli aika pitkät jonotusajat. Halvemmaksi meille, kun emme asu Etelä-Suomessa, tuli tilata ne tuolta Hollannista kotiovelle, kuin Helsingistä kotiovelle. Muitakin nettifirmoja oli ja olisi ollut yksi toinen jossa kärryt olisivat olleet vielä halvemmat, mutta tuo babycare tuntui turvallisemmalta ja hyvä palvelu siellä kyllä olikin. Koko ajan tiesi miten tilaus tulee ja aikataulut pitivät eli tavarat tulivat ilmoitettuna aikana.

Mä mietin ko. rattaita tovin verran (ihan nettisaitin perusteella, en käynyt liikkeessä testaamassa), mutta kun sain tietää (kuulla) että niissä ""ajoasento"" on aika matala, niin totesin että no go - meillä mies tosi pitkä ja mä taas lyhyt, eli säätövaraa tarvitaan.

Toinen juttu sekä bugaboossa että noissa Stokken cityrattaissa (kannattaa siis muuten tsekata nekin, ihan siistit ja aika samanhenkiset kuin Bugaboot) on se, että kuinka niillä mahtaa selvitä esikaupunkialueen loska- ja hankisäissä? Meille kun on tulossa syysvauva, niin sikälikin pisti ajatteluttamaan. Eli kokemuksia saapi kertoa tännekin :) !

Meillä on Quinny Buzz joka on aika samantapainen kuin Bugaboo. Ne on tosi käteviä siinä mielessä että ne on lyhyitä (mahtuu meidän pieneen hissiin), kivannäköisiä ja kääntyy näppärästi (voi esim kääntyä paikallaan ympäri). Lumi on tietty aina vähän haaste kun osa pyöristä on pienempiä.

Tuosta säätövarasta sen suhteen,e ttä oma mieheni on myös pitkä ja bugaboo cameleoneissa on kyllä tosi korkea säätövara sen kahvan suhteen, joten kärryt käy meille molemmille lykättäviksi oikein hyvin.

Itse asun pohjois-suomessa, joten loskakelejä täällä ei tietenkään ole niin paljon, mutta bugabooissahan voi vaihtaa kärryjen suuntaa ihan lennosta, joten jos on vaikeampi keli voi eturenkaiksi valita ne isommat ja taas kaupungissa pyöriessä pienemmät kääntyilevät renkaat ovat sopivammat.

Paras juttuhan noissa bugaboissa on se, että ne menee pieneen tilaan, eli ei tarvi vaihtaa autoa kärryjen hankinnan jälkeen ja lomamatkalle lähtiessä ei auto ole jo ihan täynä pelkistä kärryistä. Kävin itse katsomassa quinnyjä ja noita muita vaihtoehtoja, mutta kaikki veivät isomman tilan kuin bugaboot ja kun ei haluttu vaihtaa autoa lastenkärryjen takia ja kun ollaan aika liikkuvaista väkeä, noin lomailun suhteen, niin päädyttiin noihin bugaboo Cameleon kärryihin.

Kuitenkin on hyvä valita kärryt juuri sen mukaan miten itse aikoo niitä käyttää. Jos aikoo umpihangessa niitä pukkailla kaiken aikaa ja omistaa jo valmiiksi ison farmariauton niin isot rattaat eivät ole mikään ongelma.

Jos taas matkustaa paljon ja haluaa olla helposti liikenteessä kärryjen kanssa ja päästä helpolla kärryjen laittamisesta ja ottamisesta autoon niin bugaboot voivat olla kiva ratkaisu, varsinkin kun niihin vielä yhdistää Maxi-Cosin turvakaukalon, joka sopii noihin kärryihin.

Henna, hyvä kuulla, sillä ""toinen lähteeni"" :) korosti just tuota säätövaran puutetta - tosin en tiedä, oliko kyse nimenomaan cameleonista vaiks jostain muusta mallista.

Sori, pakko kysyä, että onko sulla tuosta talvikelistä siis kokemusta? Itsellä juniori vasta odotuksessa, eli sikäli kiinnostaa kovin. Umpihankilykkimistä tullaan meilläkään tuskin harjoittamaan, mutta ainakin tänä talvena meilläpäin (=pohjois-HKI) lunta on tullut ihan kiitettävästi eikä auraus ihan aina futaa niinkuin toivoisi. (Että terveisiä vaan kaupunginisille...)

Auto ei meilläkään mikään jättiläismäinen ole (päinvastoin, pikkuinen tilapeli), samoin säilytystilaa on äärimmäisen niukalti ja mulle nimenomaan kärryn liikuteltavuus on tärkeä juttu. Onneksi on aikaa pohtia, eli viiiiielä lisää kokemuksia passaa laittaa.

Ai niin. Se piti vielä kysymäni, että minkä kokoinen on noiden cameleonien koppaosa? Meillä saattaapi olla odotettavissa varsin - ööö - nopeakasvuinen kaveri, mikäli isäänsä tulee, eli vaunuihin pitäisi mahtua myös ns. ison vauvan.

(Mä tosin tiedän, että miestä pitää ylipuhua jopa noiden testaamiseen - mun silmää miellyttää just noiden uusien rattaiden muotoilu ihan älyttömästi, mutta se saattaapi vierastaa niitä - ja pihinä miehenä myös hintaa...)

Tosiaan säätövara on vain Bugaboo Cameleon mallissa ei siis Geckossa (uusia malleja nämä kaksi) eikä myöskään vanhassa Frogissa, mutta niitä ei enää taideta juuri myydäkkään.

Mun täytyy sanoa että lumilla ajelusta ei ole juuri kokemusta, koska meilläkin vaunut vielä joutuu muutaman viikon odottamaan käyttäjää. Tosin näin yhden tyypin vaunujen kanssa kaupungilla ja hän kertoi että hyvä niitä on ollut pukata, mutta isot renkaat edellä pukkaaminen tuntuu raskaalta, tämähän on tietysti sitten suhteellista. Voin kommentoida lisää kunhan saan vähän kokemusta.

Se vauvan iso koko voi olla ongelma, sillä yhdellä tuttavallani oli erittäin suuri vauva ja alkoi jopa vaunujen istuinosa olla pieni sille vauvalle aika pian. Turvakaukalosta se kasvoi ulos 3 kk, mutta 6 kk ikäisenä se olikin jo 2 vuotiaan serkkunsa kokoinen, joten kyseessä oli siis TOSI iso vauva. Heillä oli tämä vanhempi malli frog ja kyllä se on heillä vielä käytössä, kun vauva on nyt yli vuoden ja käyttää melkein 2-3 vuotiaiden vaatteita. Itse lykkäilin tuota frogia ja tykästyin jo silloin noihin vaunuihin, mutta lumesta ei tosiaan ole kokemusta. Kopan koko cm on 90 pituus ja 40 leveys ainakin suurinpiirtein mitattuna.

Muuten sen kommentoin vielä että mun mies on kyllä tykännyt tosi paljon noista vaunuista, kun ne on niin kätevät ja loogiset käyttää, menevät pieneen tilaan ja ovat moduulirakenteiset, eli kopan runko-osa on myös istuimen runko-osa, joten ei jää mitään suuria koppia nurkkiin, kun vaihdetaan istuimeen myöhemmällä iällä. Ja varastoitunakin vaunu on ihan eri kokoluokassa muihin vaunuihin verrattuna.

Yhteistyössä