Minulla on mies timpuri ja rakennetaan parhaillaan tänne kainuun korpeen...tervetuloa kotiin vaan Venku!! :hug: Niin minäkin tein aikanaan..
Meille on tulossa 180m2 talo ja itse tehdään,yksi mies on ollut töissä rungon pystytyksessä.Pitkästä ollaan tehty,osa puutavarasta sahattiin omasta metsästä (runkotavara).Budjetti on 140000 ? ja maksimi 170000 ?,siihen kuuluu tontti.
Minä kun olen äitiyslomalla,tilailin kattotuolit ja ikkunat,otin ensin useita tarjouksia,katsoin parhaat ja tinkasin muutaman firman välillä ja hinnat tippui n.700? molemmista.Sähköpostilla on helppoa asioida tarjousten kanssa!! siitä saa aika tuntuvan tuntipalkan itselleen!!
Yksi mikä oi yllättävän kallista oli rakennusluvat ym. paperisota tontista ja liittymismaksut vedestä ja sähköstä ym., niihin meni n.15000 ?!!Pelkät rakennusluvat 2000??????
Nyt ollaan siinä vaiheessa, että runko on pystyssä ja aluskate päällä,ikkunat ja tuulensuojalevyt sekä villat seinissä, aloitettiin syyskuussa kaivamaan perustuksia,nopeasti on edetty. Ja perhekin vielä kasassa...

Rahaa on mennyt nyt n. 60000.Paljon on veilä hankittavaa ja rahanreikiä jäljellä..apuva.
Katsotaan miten budjetille käy..venyy ja paukkuu varmasti!
Nyt parhaillaan pohditaan lämmitysjärjestelmää..jos jollakulla on tietoa öljy- vs. pellettikattila antaos kuulua kommenttia!! Kun hirvittää tuo öljyn hinnan kehitys ja nuo neliöt tuossa möksässä.
Onnea kaikille tämän pitkästä(kuusesta) rakentamisen aloittaville..silloin ainakin tietää mitä seiniensä välissä on!?!