broitsukoivet ja riisi uunissa, kuka tekee näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ruokaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ruokaaa

Vieras
Pitäisi laittaa broitsukoivet uuniin ja lähteä ulos. Tuli mieleen, että riisin voi kai kypsentää koipien kans uunissa, että olis samaan aikaan valmis, kun tullaan sisälle. Mikä se vesimääräsuhde on? Entä kun koivet ovat marinoituja, niin kannattaako veteen laittaa juurikaan suolaa?

Mä teen joskus noin. Mä laitan eka riisin, päälle sipulia, vähän mausteita ja sitten koivet. Vettä niin paljon kuin vuokaan mahtuu. Kannattaa välillä katsoa mikä tilanne on, että pitääkö vettä lisätä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
:wave: teen usein juuri noin. Vettä niin, että riisit peittyvät reilusti veteen. Suolaa korkeintaan ripaus...

Onkos ne sitten noin tunnin uunissa 175 asteessa, niin kuin jos tekis ilman riisiä?

Luulisin että ovat valmiita silloin... Mutta ei haittaa vaikka olisivat pitempäänkin, jos sinulla on kansi vuoassa, etteivät kuiva.

Alkuperäinen kirjoittaja uuh:
no fileistä tulee varmaan hyvää, mut läskikoivet yök, ihara imeytyy riiseihin.. kääk

kiitos kaikista vastauksista. Tätä yllä olevaa asiaa oon itsekin miettinyt, että imeytyykö niistä koivista jotain ei-niin-hyvää riiseihin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja uuh:
no fileistä tulee varmaan hyvää, mut läskikoivet yök, ihara imeytyy riiseihin.. kääk

kiitos kaikista vastauksista. Tätä yllä olevaa asiaa oon itsekin miettinyt, että imeytyykö niistä koivista jotain ei-niin-hyvää riiseihin?

Siis kanan rasva ja mun mielestä se antaa riisille hyvän maun. On paljon parempia kuin keitetyt riisit.

Sitä veden määrää kannattaa välillä tarkistaa, ettei riisit kuivu. itse en laita riiseille suolaa ollenkaan vaan murustelen vähän kanaliemikuutiota. Lisäksi laitan sekaan esim babyporkkanoita tai herne-maissi-paprikapussin. Ja uunissa ainakin tunnin.

Yhteistyössä