britax two-way eliten omistajat!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
nyt kaivattais jelppiä.elikkäs kun ollaan siirtämässä kasvot menosuuntaan ja istuin heiluu aika lailla silti.kuuluuko olla näin?vai onko tarkempia ohjeita jossain hankittavana?
 
Mä kiristän sen niin,että laitan polven päälle ja vedän vyön kireään,kun päästää irti niin ei mun mielestä heilu pahemmin.Mutta onhan se niin,että ei sitä yhtä kireään saa kuin mitä selkämenosuuntaan saa.

Niin joo ja laitan sen vyön aina edestä sisään,seläntakaa kiertää ja taas edestä ulos ja kiinni,menee kireämmälle kuin toisinpäin laittaen.
 
Meillä kun vaihtuu autot päivittäin, niin huomattu on, että joissakin autoissa on työläämpi saada se hyvin paikalleen.
Mutta tosiaan kunnolla kiristämällä sen saa hyvään tiukkuuteen.
:)
 
Heiluu aina. Kumpaankin suuntaan asennettaessa. Siksi kaikki käännettävät istuimet ovat olleet surkeita testeissä. Ne eivät toimi kylkikolareissa laisinkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Mä kiristän sen niin,että laitan polven päälle ja vedän vyön kireään,kun päästää irti niin ei mun mielestä heilu pahemmin.Mutta onhan se niin,että ei sitä yhtä kireään saa kuin mitä selkämenosuuntaan saa.

Niin joo ja laitan sen vyön aina edestä sisään,seläntakaa kiertää ja taas edestä ulos ja kiinni,menee kireämmälle kuin toisinpäin laittaen.

Onkohan tää nyt yhtään sen turvallisempi tapa kun eihän sitä noin kuulu laittaa :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Entinen TWE:n omistaja:
Heiluu aina. Kumpaankin suuntaan asennettaessa. Siksi kaikki käännettävät istuimet ovat olleet surkeita testeissä. Ne eivät toimi kylkikolareissa laisinkaan.

väärin sitte laitettu.. tai vaan liian löysälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja assi:
Alkuperäinen kirjoittaja Entinen TWE:n omistaja:
Heiluu aina. Kumpaankin suuntaan asennettaessa. Siksi kaikki käännettävät istuimet ovat olleet surkeita testeissä. Ne eivät toimi kylkikolareissa laisinkaan.

väärin sitte laitettu.. tai vaan liian löysälle.

Jep. Eipä toi TWE heilu kun sen asentaa kunnolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Mä kiristän sen niin,että laitan polven päälle ja vedän vyön kireään,kun päästää irti niin ei mun mielestä heilu pahemmin.Mutta onhan se niin,että ei sitä yhtä kireään saa kuin mitä selkämenosuuntaan saa.

Niin joo ja laitan sen vyön aina edestä sisään,seläntakaa kiertää ja taas edestä ulos ja kiinni,menee kireämmälle kuin toisinpäin laittaen.

Onkohan tää nyt yhtään sen turvallisempi tapa kun eihän sitä noin kuulu laittaa :/

Kyllä meillä on noin laitettu ja pysyy tosi hyvin paikoillaan. Meillä on ainakin turvavyö sen verran lyhyt, että ylettää aika napakasti kiinni eli on pakko saada niin tiukkaan kuin vaan mahdollista. Koittakaa kiristää vielä turvavyötä, koska sillähän se istuin penkissä pysyy kiinni.
 
Joo, se heiluu kun kiristää vöitä. Me ei kertakaikkiaan saatu sitä kiinni niistä alemmista rei'istä kasvot menosuuntaan (lieneekö mahdollista? ) . Mutta uskon kyllä, että se äkkijarrutustilanteessa pysyy, kun turvavyöhän lukittuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Mä kiristän sen niin,että laitan polven päälle ja vedän vyön kireään,kun päästää irti niin ei mun mielestä heilu pahemmin.Mutta onhan se niin,että ei sitä yhtä kireään saa kuin mitä selkämenosuuntaan saa.

Niin joo ja laitan sen vyön aina edestä sisään,seläntakaa kiertää ja taas edestä ulos ja kiinni,menee kireämmälle kuin toisinpäin laittaen.

Onkohan tää nyt yhtään sen turvallisempi tapa kun eihän sitä noin kuulu laittaa :/

Mun mielestä meidän ohjeessa ainakin on just noin päin. Eli edestä sisään, kiertää selästä ja edestä ulos. Viime vuonna ostettu malli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Mä kiristän sen niin,että laitan polven päälle ja vedän vyön kireään,kun päästää irti niin ei mun mielestä heilu pahemmin.Mutta onhan se niin,että ei sitä yhtä kireään saa kuin mitä selkämenosuuntaan saa.

Niin joo ja laitan sen vyön aina edestä sisään,seläntakaa kiertää ja taas edestä ulos ja kiinni,menee kireämmälle kuin toisinpäin laittaen.

Onkohan tää nyt yhtään sen turvallisempi tapa kun eihän sitä noin kuulu laittaa :/

näin meilläkin on laitettu, ja on ohjeen mukaan! kävin viel googlaa ja oikein on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Mä kiristän sen niin,että laitan polven päälle ja vedän vyön kireään,kun päästää irti niin ei mun mielestä heilu pahemmin.Mutta onhan se niin,että ei sitä yhtä kireään saa kuin mitä selkämenosuuntaan saa.

Niin joo ja laitan sen vyön aina edestä sisään,seläntakaa kiertää ja taas edestä ulos ja kiinni,menee kireämmälle kuin toisinpäin laittaen.

Onkohan tää nyt yhtään sen turvallisempi tapa kun eihän sitä noin kuulu laittaa :/

Ihan käyttöohjeiden mukaan olen laittanut,siis niistä selkänojassa olevista osista tietenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
two-way eliten voi laittaa niin monella tavalla kiinni, että mitä tapaa olet käyttänyt?
Meillä ei ainakaan heilu.

No EI todellakaan voi !! Kun istuin laitetaan kasvot menosuuntaan, auton turvavyö PITÄÄ laittaa ensin päältä sinne reikään, istuimen takaa kiertää, tulee toisesta aukosta taas istuimen päälle ja sit vyö lukkoon kiinni. Ja todellakin polvella painetaan ja kiristetään kunnolla tiukalle se vyö.

Jos istuinta ei asenna oikein, on sama onko sitä ollenkaan tai ehkä jopa pahempi kolaritilanteessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Mä kiristän sen niin,että laitan polven päälle ja vedän vyön kireään,kun päästää irti niin ei mun mielestä heilu pahemmin.Mutta onhan se niin,että ei sitä yhtä kireään saa kuin mitä selkämenosuuntaan saa.

Niin joo ja laitan sen vyön aina edestä sisään,seläntakaa kiertää ja taas edestä ulos ja kiinni,menee kireämmälle kuin toisinpäin laittaen.

Onkohan tää nyt yhtään sen turvallisempi tapa kun eihän sitä noin kuulu laittaa :/

Juuri näin se kuuluu laittaa!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
two-way eliten voi laittaa niin monella tavalla kiinni, että mitä tapaa olet käyttänyt?
Meillä ei ainakaan heilu.

No EI todellakaan voi !! Kun istuin laitetaan kasvot menosuuntaan, auton turvavyö PITÄÄ laittaa ensin päältä sinne reikään, istuimen takaa kiertää, tulee toisesta aukosta taas istuimen päälle ja sit vyö lukkoon kiinni. Ja todellakin polvella painetaan ja kiristetään kunnolla tiukalle se vyö.

Jos istuinta ei asenna oikein, on sama onko sitä ollenkaan tai ehkä jopa pahempi kolaritilanteessa.

Eikö voi? 2-piste vyöllä, 3-piste vyöllä: eteen, taakse keskipaikalle tai sivupaikoille niin että lapsi laitetaan TWE 5-pistevöillä tai niin että se on turvavyöistuimena.
 
oiskohan niin että meillä nyt isäntä asentanut väärin sen sinne.taidampa lähtee kattomaan....elikkäs edestä sisään ja istuimen takaa ja ulos ja kiristys...ja polvella painaen kiristämään
 
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
two-way eliten voi laittaa niin monella tavalla kiinni, että mitä tapaa olet käyttänyt?
Meillä ei ainakaan heilu.

No EI todellakaan voi !! Kun istuin laitetaan kasvot menosuuntaan, auton turvavyö PITÄÄ laittaa ensin päältä sinne reikään, istuimen takaa kiertää, tulee toisesta aukosta taas istuimen päälle ja sit vyö lukkoon kiinni. Ja todellakin polvella painetaan ja kiristetään kunnolla tiukalle se vyö.

Jos istuinta ei asenna oikein, on sama onko sitä ollenkaan tai ehkä jopa pahempi kolaritilanteessa.

Eikö voi? 2-piste vyöllä, 3-piste vyöllä: eteen, taakse keskipaikalle tai sivupaikoille niin että lapsi laitetaan TWE 5-pistevöillä tai niin että se on turvavyöistuimena.

Jos se on turvavyöistuimena, silloinhan koko penkki ei ole kiinni lainkaan, vaan lapsi penkkiin ja autonturvavyö kiinni (5 pistevaljaat ei ole silloin käytössä ) . Tai sit se on turvaistuimena kasvot menosuuntaan (kuten ap kysyi ) eli penkki kiinni auton 3pistevöillä ja lapsi penkissä kiinni istuimen 5pistevöillä. Ei ole muita tapoja laittaa sitä kasvot menosuuntaan.
 
[quote="4n äiti]
Jos se on turvavyöistuimena, silloinhan koko penkki ei ole kiinni lainkaan, vaan lapsi penkkiin ja autonturvavyö kiinni (5 pistevaljaat ei ole silloin käytössä ) . Tai sit se on turvaistuimena kasvot menosuuntaan (kuten ap kysyi ) eli penkki kiinni auton 3pistevöillä ja lapsi penkissä kiinni istuimen 5pistevöillä. Ei ole muita tapoja laittaa sitä kasvot menosuuntaan.[/quote]

kyllä voi laittaa myös 2-pistevyöllä (lantiovyö), jos istuin laitetaan keskipaikalle on se paljon hankalampi saada tukevasti kiinni koska yleensä tämä paikka on kovempi ja ylempänä kuin sivupaikat ja siinä voi heilua enemmän.
kiinnitysohjeet voi katsoa vaikka täältä: http://www.britax.fi/pdffiler/Two-Way%20Elite.pdf

PS.
AP:n eka viestissä vain puhuttiin että lapsi laitetaan kasvot menosuuntaan mutta istuin heiluu silti, ei että onko istuin kiinnitetty vyöllä vai laitetaanko turvavyöistuimena kiinni.
 

Yhteistyössä