Britax Two Way Elite KOKEMUKSIA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KS

Vieras
Tuskailen tässä turvaistuin viidakossa, nyt olis tarjolla sopuhintainen Britax two way elite. Auto on farmari Citroen Xsara ja istuin asennettaisiin selkä menosuuntaan.

Miten tuo istuin asennetaan ja onko käyttö hankalaa. Muita kokemuksia?

Ainoa kokemukseni tähän asti turvaistuimista on MaxiCosi Priori, jossa miinuksena se, että sai vaan kasvot menosuuntaan.

Se on ihan ok istuin. Aika hankala asentaa, mutta hyvä autoon, jossa se saa olla ns. pysyvästi kiinni. Eli ei ehkä paras mahdollinen, jos pitää siirtää autosta toiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Se on ihan ok istuin. Aika hankala asentaa, mutta hyvä autoon, jossa se saa olla ns. pysyvästi kiinni. Eli ei ehkä paras mahdollinen, jos pitää siirtää autosta toiseen.

Juuri näin! Siinä vaiheessa, kun lapsi istuu naama menosuuntaan, siirtelykin on kuitenkin helppoa. Meille ihan ok istuin ollut.

Kakkosautoon (kauppakassiin) varmaan hankin jonkun halvemman. Mutta isännällä on ärsyttävä tapa irroitella istuimia, jos menee esim. asiakkaiden luo. Tätä siis ehkä kerran viikossa. Onko tuo istuin siis hankala, jos nyt ei päivittäin irroittele?

Tai mitä muuta ehdottaisitte!??

Kyseessä on nyt vauva, joka kasvaa ulos turvakaukalosta kohta ja haluan istuimen jonka saa selkä meno suuntaan ensin, mutta istuin on ollut markkinoilla jo muutaman vuoden (eli saan jostain vähän käytetyn vähän kaupan hintoja edullisemmin)

Alkuperäinen kirjoittaja ks:
Kakkosautoon (kauppakassiin) varmaan hankin jonkun halvemman. Mutta isännällä on ärsyttävä tapa irroitella istuimia, jos menee esim. asiakkaiden luo. Tätä siis ehkä kerran viikossa. Onko tuo istuin siis hankala, jos nyt ei päivittäin irroittele?

Ei ole hankala, jos ei tarvitse saada kiinni toiseen autoon, eli ne alaturvikset voi jättää sitten autoon kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:

Ei ole hankala, jos ei tarvitse saada kiinni toiseen autoon, eli ne alaturvikset voi jättää sitten autoon kiinni.

Mulle ei ole ihan selvinnyt, miten se kiinnitetään selkä menosuuntaan.. ilmeisesti jotain remmejä tulee, mutta mihin? Eli onko ne jollain lailla tiellä jossain (esim. lasta istuimeen laitettaessa tai jalkatilassa törröllään?)

Mulle ei ole ihan selvinnyt, miten se kiinnitetään selkä menosuuntaan.. ilmeisesti jotain remmejä tulee, mutta mihin? Eli onko ne jollain lailla tiellä jossain (esim. lasta istuimeen laitettaessa tai jalkatilassa törröllään?)

Se laitetaan pelkästään auton vöillä. Helppoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Se laitetaan pelkästään auton vöillä. Helppoa.

Ei kun anteeksi, ajattelin että tarkoitit kasvot menosuuntaan. Laitetaan siis auton vöillä ja lisäksi tulee remmet istuimesta etuistuimen alle tms. tukevaan paikkaan.

mä olin kyllä pettynyt tuohon istuimeen. Jotenkin se oli liian "suora" ja "lättänä", siis ihan vaan penkki sen sijaan että olisi ollut vähän reunoja sivuilla tukemaan istumista.

Alkuperäinen kirjoittaja plöö:
mä olin kyllä pettynyt tuohon istuimeen. Jotenkin se oli liian "suora" ja "lättänä", siis ihan vaan penkki sen sijaan että olisi ollut vähän reunoja sivuilla tukemaan istumista.

Se on tarkoitettu lapselle, jolla on normaali lihastonus.

Alkuperäinen kirjoittaja huono:
Jos jatkuvasti irrottelette, kannattaa ehdottomasti hankkia isofixeilla kiinnitettävä istuin. Ne on sitäpaitsi turvallisempiakin kuin noi turvavyöhökötykset.

Ehkä mä sitten ostankin sen siihen meidän kauppakassiin ja hankin toisenlaisen istuimen ykkösautoon, jossa isäntä siirtelee aina kamoja ees taas..

Yhteistyössä