Britax Multi-Tech istuin. Kokemuksia?

Hei. Siis ollaan hankkimassa turvaisuinta ja edellytyksenä se että sais selkä- ja kasvotmenosuuntaan. Tuo multi-tech istuin tullut nyt aika ykkösvaihtoehdoksi, mutta on sen verran hintava että kysyisin kokemuksia?
Onko hyvä kiinnittää autoon?
Viekö paljon tilaa?(käydään kyllä testaamassa omaan autoomme)
Näkeekö lapsi hyvin ympärilleen? Se pään tuki on jotenkin kauheen syvä...tietenkin turvallisuus menee viihtyvyyden edelle, mutta kuitenkin... ;)
 
Testasin sitä eilen farmari golffiin, ei mahdu. Istuin on kiva pieni kompakti malli, mutta se kiinnityshomma eli se jalka joka tulee etupenkin taakse on AIVAN JÄRJETTÖMÄN kokoinen, siis pitkä ja vinossa. Että oltais saatu mahtumaan meidän autoon, olisi etupenkki jouduttu ottamaan ihan ääriasentoon eteen, eikä sinne ois mahtunu kukaan istumaan. Ostin Besafen Izi Combin, kompakti, näppärä ja mahtui mainiosti! Kallis, mutta jaksan uskoa että sen arvoinen.
 
Mulla on omassa autossa Britaxin multi-tech ja olen ollut siihen todella tyytyväinen. Istuin on etupenkillä nissan micrassa ja mahtuu siihen ihan kohtuullisesti, joten tukijalka ei ole tuottanut ongelmia. Sitten kun käännän naaman eteenpäin niin varmaan siirrän istuimen taakse. Kyllä mun mielestä poika näkee ihan hyvin sieltä istuimesta ympäriinsä. Ensimmäisellä kerralla kiinnitys meinasi viedä hermot, mut nyt kun pari kertaa on sen tehnyt niin ei ole vaikea juttu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Loimeri:
Testasin sitä eilen farmari golffiin, ei mahdu. Istuin on kiva pieni kompakti malli, mutta se kiinnityshomma eli se jalka joka tulee etupenkin taakse on AIVAN JÄRJETTÖMÄN kokoinen, siis pitkä ja vinossa. Että oltais saatu mahtumaan meidän autoon, olisi etupenkki jouduttu ottamaan ihan ääriasentoon eteen, eikä sinne ois mahtunu kukaan istumaan. Ostin Besafen Izi Combin, kompakti, näppärä ja mahtui mainiosti! Kallis, mutta jaksan uskoa että sen arvoinen.
Tarkennan vielä, että kokeilimme takapenkille. Etupenkkiä ei edes ajateltu, joten siitä en tiedä.
 
Kiitoksia vastauksista! Meille istuin tulisi takapenkille, koska edessä airbag. Meillä on uudehko Audi A6, joten tilaa on, meinataan kyllä vielä testata situinta sinne autoon ennen ostoa..Besafe Izi combi on myös yksi hyvä vaihtoehto.
Tärkeää olisi myös (jos autoomme mahtuu) että sen asentaminen ois suht helppoa.
Lisää kokemuksia otetaan vastaan. :D
 
Jos teillä on uusi auto niin siitä varmaan löytyy isofix kiinnikkeet? Kannattaa harkita tuota Besafea isofix kiinnikkeillä, sillon kiinnitys on helppoa. http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=1084&valikoimaid=6 ja myöhemmin kun kääntää kasvot menosuuntaan niin laitetaan auton vöillä. Ainakin testeissä on pärjännyt paremmin kuin toi Britaxin istuin. Meille tulee tuo istuin kunhan tulee ajankohtaiseksi siirtyä isompaan.
 
Meillä myös käytössä multi-tech ja kovasti tykätty. Meillä Mitsubishi outlander maasturi, siihen ainakin mahtuu hyvin takapenkille. Eteen mahtuu istumaan ja leveydestäkään ei vie liikaa tilaa, hyvin mahtuu vielä kaksi muuta kyytiin taakse. :) Ollaan jouduttu jonkin verran vaihtamaan autosta toiseen ja eri merkkisiin farmareihinkin mahtunut hyvin. Siirtelyyn ei ole kyllä tarkoitettu ja sitä ei miellään usein tee, sen verran se kiinnitys on monivaiheinen, mutta kuitenkin helppo. Jykevä pääntuki oli itsellä yksi syy miksi se valittiin ja kyllä meidän neiti ainakin hyvin sieltä näkee uloskin.
 
Me ostettiin tytölle viime marraskuussa Multitech ja ollaan kyllä oltu tosi tyytyväisiä. Meidän isokokoisella nyt 1v4kk tytöllä olisi varmaan jo vaihtoehtona olleessa Gracon Cosmicissa loppuneet säädöt kesken kun Multitech vaan kasvaa ja kasvaa tytön mukana. Varsinkin siihen pääntukeen ja sen mukana säätyviin turvavöihin olen ollut todella tyytyväinen, koska istuimen kasvattaminen on HELPPOA!

Meillä Multitech on Ford Focus farkku -06:n takapenkillä ja viehän se siitä edestä jalkatilaa aika paljon pois. Ei siinä apparin paikalla viitsi useampia satoja kilometrejä matkustaa. Kiinnittäminen ei mun mielestä ole mitenkään vaikeaa kun sen on kerran tehnyt kunnolla. Kuitenkin käsittääkseni kaikissa turvavöillä selkä menosuuntaan kiinnitettävissä istuimissa on myös ne lattiaan kiinnitettävät lisävyöt. Niiden kiristäminen meinaa aina viedä mun hermot kun ei niitä naisvoimin meinaa saada tarpeeksi tiukalle. Mutta kyllä nekin kiristyy kun painaa istuinta samanaikaisesti polvella kohti auton penkkiä kun kiskoo vyötä kaikin voimin :whistle: :LOL:

Multitechiä on ainakin täällä pääkaupunkiseudulla ollut nyt alennusmyynnissäkin, muistaakseni alle 280 euroa sen meidän maksaman 349:n sijaan.
 
Mun mielestä oli alle 300 euron nytkin jossain Lastentarvikkeen mainoksessa. En vaan nyt löytänyt enää lehteä, että olisin saanut tähän tarkan hinnan. Isäntä vienyt jätepaperit toissapäivänä... Samassa mainoksessa kuitenkin kertoivat, että Emmaljungan v. 2009 yhdistelmiä alessa ja oli siinä vissiin muitakin turvaistuimia.
 

Yhteistyössä