Britanniassa 16-vuotias lapsi on harrastanut seksiä keskimäärin kolmen ihmisen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummomainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olin 16-vuotiaana harrastanut seksiä neljän ihmisen kanssa. Saman ikäisenä aloin seurustella nykyisen kihlattuni kanssa ja sittemmin ei tietysti olekaan kertynyt uusia seksikumppaneita. En pidä järkyttävänä. :)

Luulen että alueellisia vaihteluita on paljon. Asuin teinivuodet aika levottomalla alueella pk-seudulla ja siellä tosi moni yläasteikäisistä harrasti seksiä. Jotkut olivat menettäneet neitsyyden 11-13-vuotiaina. Kai se meininki jotenkin tarttui ja samalla myös loi paineita. Silloin se tuntui hyvinkin normaalilta

Alueelliset vaihtelut hyvinkin mahdollisia, moni asia tossa iässä riippuu kaveripiiristä.
itse oon kasvanut Helsingissä ns. hyvällä aluella ja mun kaveripiirissä neitsyys meni just 15-17 vuotiaana.... ja useimmilla ekan oikean poikaystävän kanssa.

Minusta se nyt ei ole kauhean huolestuttavaa jos menettää neitsyytensä 16-vuotiaana, mutta ne jatkuvat uudet kumppanit ovat. Jos kuitenkin keskiarvo on kolme kumppania ja tuossa 16-vuotiaissa on Britanniassakin paljon vielä neitsyitä ja niitä, joilla vain yksi kumppani. Niin osalla on sitten tosi paljon partnereita jo noinkin nuorena kuin 16-vuotiaana ja se on se asia, joka on mielestäni huolestuttavaa.

Minusta se nyt ei ole kauhean huolestuttavaa jos menettää neitsyytensä 16-vuotiaana, mutta ne jatkuvat uudet kumppanit ovat. Jos kuitenkin keskiarvo on kolme kumppania ja tuossa 16-vuotiaissa on Britanniassakin paljon vielä neitsyitä ja niitä, joilla vain yksi kumppani. Niin osalla on sitten tosi paljon partnereita jo noinkin nuorena kuin 16-vuotiaana ja se on se asia, joka on mielestäni huolestuttavaa.

mitä jos ne onki menettänyt netsyytensä 14 weenä ja harrastanu seksiä kerran vuodessa??

No juu, mä toivon vaan sitä, että noi 13-16-vuotiaina seksielämänsä aloittaneet ovat tehneet sen oikeasti omasta tahdostaan, eivät painostuksesta tai siksi, että kuvittelevat, että niin kuuluu tehdä. Itselläni aikanaan oli onneksi tahtoa toimia oman pääni mukaan. Kyllä lähes kaikki omasta kaveripiiristä (ainakin juttujensa mukaan) aloittelivat seksielämää seiska- tai kasiluokalla, mä aloitin vasta 19-vuotiaana huolimatta siitä, että olin seurustellut jo aiemminkin muutamaan otteeseen.

Ja nyt kun olen 33-vuotias, niin olen edelleenkin harrastanut seksiä ainoastaan yhden miehen kanssa. Taustalla ei ole mitään tiukkoja periaatteita (esim. yhdenillanjuttuja vastaan) tai uskonnollisia syitä, itselläni homma vain meni niin, että se elämänkumppani löytyi ekalla yrittämällä.

Mulle on se ja sama (tai ei nyt ihan, 16-vuotias on musta jo ihan ok-ikäinen), missä iässä kukin seksielämänsä aloittaa, kunhan se on tehty omasta oikeasti vapaasta tahdosta.

[QUOTE="jii";23071033]mitä jos ne onki menettänyt netsyytensä 14 weenä ja harrastanu seksiä kerran vuodessa??[/QUOTE]

Mielestäni järkyttävää. 14-16-vuotias on lapsi ja kamalaa jos jo 14-vuotiaasta asti harrastetaan seksiä ja vaihdetaan kumppania joka vuosi. Tänä vuonna 14-vuotiaita ovat vuonna 1997 syntyneet! Siis 1997-syntyneet ja joidenkin mielestä on ihan sopivaa, että he harrastaisivat seksiä...

Oon sun kanssa samaa mieltä. Ite oon menettänyt neitsyyteni nykyiselle miehelleni 16 -vuotiaana, hän on siis ainoa petikumppani mitä on ollut. En varsinaisesti kadu sitä, että seksielämä alkoi niin nuorena, mutta en myöskään suosittele sitä kenellekään, en varsinkaan omille lapsilleni. Sen ikäinen on kuitenkin vielä lapsi, joka ei vielä tiedä mitä se seksi oikeesti on. Ite en kuvitellut ikinä aloittavani "seksielämää" niin nuorena.

Yhteistyössä