Brion vaunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vanilla

Vieras
Hei! Vaunun osto on edessä ja malleja ja värejä ja ominaisuuksia on mietitty päät puhki miehen kanssa. Brion vaunut kuitenkin miellyttää tällähetkellä eniten.

Olen kuitenkin alkanut miettiä että onko Brion kopat kuinka tilavia? Kun tarkoitus olisi nukuttaa vauva mahdollisimman pitkään ulos terassille. LA meillä on 31.3.

-Onko kokemuksia, miten pitkään vauva on teillä mahtunut nukkumaan päikkärit niissä?
-Entä kannattaako ostaa kova vai pehmeä koppa?
-duo vai kombi?
-muuta huomioon otettavaa?

Kiitos kaikille vastauksista, tälläisiä kyselyitä on varmasti usein, joten kiitos kun jaksatte silti uudelleen kommentoida! =).

Eipä se vauva siellä kopassa viihdy enää sen jälkeen kun oppii istumaan nousemaan eli n. 6kk asti. Meillä kyllä mahtuisi vielä nukkumaan, mutta ei ole käytetty enää pariin kuukauteen.

Kesällä kova koppa on parempi, viileämpi! Talvella taas olis pehmeä koppa, mutta teidän tuskin kannattaa ostaa, kun on noin keväällä toi LA.

meillä kombit kovalla kopalla. poika syntyi huhtikuun lopussa. jouluun asti nukkui kopassa (8kk). pituuskasvu keskikäyrällä. loppuvaiheessa pelasin edes takaisin lämpöpussin ja kopan kanssa, sen mukaan mentiinkö vaan nukkumaan vai oltiinko muuten reissussa, jotta pystyi istumaan. koppa toimi matkasänkynä tuohon jouluun asti (helppoa, vähemmän raahattavaa).
kopan pohjalle lisäsin äippäpakkauksen patjan, koska oma pehmuste on niin ohut ettei meidän herkkähipiä siinnä suostunut nukkumaan. samalla antoi lämpöä. päikkärit nukuttiin johonkin 11kk asti vaunuissa, sitten siirryttiin sisälle, mutta mahtuu toki vieläkin rattaisiin unille (1v.5kk).

Meillä on v2004 ostetut Brio Kombit.
-Onko kokemuksia, miten pitkään vauva on teillä mahtunut nukkumaan päikkärit niissä? Esikoinen nukkui kopassa 7kk asti ja toinen nukkuu parhaillaankin ulkona kopassa, ikää pian 7kk. Ulkovaatteissa siis on ja hyvin mahtuu!

-Entä kannattaako ostaa kova vai pehmeä koppa? No meillä kun on Kombit, niihin kuuluu vakiona kovakoppa. Olen kuullu brion pehmeän olevan niin pieni ettei 4kk enään meinaa mahtua siihen.
-duo vai kombi? No mun mielipide on Kombi.

-Santtu sekä tyttö 10/04 ja poika 02/06

Meillä on Brio Novat pehmeällä kopalla ja talvivauva.Nukkui kopassa 10kk ikään (kasvu keskikäyrällä) ja sen jälkeen on nukkunut ratasosassa ja nukkuu edelleen 1v 8kk.

Meillä Novat ja kovalla kopalla.Poika syntyi 16.6.2005 ja nukkui kopassa päiväunet aina ulkona tuonne maaliskuulle asti eli 9kk ikään. sitten otin kopan pois ja siirtyi nukkumaan ratasosaan valjaissa. 1-vuotiaana siirryttiin nukkumaan pinnasänkyyn sisälle, kun oli niin kuuma ulkona.
meille sanottiin, että kesävauvalle kovakoppa olisi ilmavampi eli ei niin kuuma kuin pehmeä makuupussi, joka painuu vauvaan kiinni. meille mahtui koppaan talvella myös lampaantalja lisälämmikkeeksi kovilla pakkasilla. juu, meillä nukutiiin -20 asteen pakkasellakin ulkona.
olen tykkännyt Novista, enkä pois vaihtaisi. Nyt toinen tulossa tammikuussa ja samoilla pärjätään.

Lue ap myös toinen ketju, jossa kyseltiin Brioista!!!

Yhteistyössä