Brio vs. Emmaljunga

  • Viestiketjun aloittaja aurinkoinen
  • Ensimmäinen viesti
aurinkoinen
Olen hankkimassa vaunuja mutta en tiedä, kumman merkkiset?... Edellisistä vaunuhankinnoista on yli 7 vuotta ja nyt tulee iltatähti perheeseen. Tavitsisin apua noiden kahden vaunumerkin vertailussa.
Jos saisin plussat ja miinukset käyttökokemusten perusteella niin se helpottaisi todella kovasti päätöksen tekemistä.

Kiitos =)
 
Meillä perus Briot ja ollaan oltu tyytyväisiä. Ei ylimääräisiä "lisäherkkuja". Yhdistelmä vaunut siis. Kahvaa saa säätää taittamalla alaspäin. Kova koppa.
 
123
Mä suunnittelin iltatähdelle emmaljungia mut totesin, etten viitsi moisista maksaa, nyt oon kattonu ABC-desing vaunuja ja hobby hallissa oli ihan kivan näköset espritin vaunut ja hintaa on sopivasti :)
en viitti merkistä enää maksaa, aiemmilla lapsilla oli emmaljungat ja kaverin "halppiskiinalaiset" oli ihan yhtä pätevät vaunuina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Ja nyt mammat ottaa 400g pakasteherneitä sieraimeensa, koska menin noin sanomaan. B)
Minusta ei pelkoa, en ota. Nimittäin jos noin vähästä vetää herneitä nenuun, niin palstalle ei olisi mitään asiaa. :saint: Jotenkin vaan pistää huvittamaan tuyo kommentti, kun sitä saa lukea aina näistä vaunuketjuista. Joihin en tosin itse juurikaan vastaile. Mutta ketjujen perusteella suurin osa mammosita ei taida kumminkaan vannoa emmaljungien nimeen.
 
aurinkoinen
löysin tuossa Brion sivuilta, että kyseinen vaunu merkki on "valittu parhaaksi yhdistelmävaunuksi Kaksplus-lehden teettämissä vaunutesteissä neljänä vuonna peräkkäin." Mutta kuulen sieltä sun täältä kehuja Emmaljungistakin. Joten ...?
Onko vaunumerkeissä suuria korkeuseroja? Siis kopan kohdalla? Olen vain reilu puolitoista metrinen emäntä.
 
äippä
Meillä harkittiin myös Brion ja Emmaljugan välillä. Päätökseen vakuikutti jämäkkyys, tukevuus, tilavuus ja hyvin paljon myös ulkonäkö. Valitsimme Emmaljungat, jotka täyttivät kaikki toiveemme. Brioissa vastaan tökki ulkonäkö ja ne tuntuivat varsin heppoisilta.
Emmaljungista valkkassimme Duo Edget, joissa erillinen vaunukoppa ja ratasosa. Vaunukoppaan mahtuu vauva nukkumaan pidemmän aikaa, kun on paljon tilavampi kuin pelkkä kantokoppa. Mut se ei kyllä ole mikään kantokoppa kokonsa puolesta vaikka onkin yllättävän kevyt. Meillä se ei haittaa, kun vaunut jokatapauksessa tuodaan ulkoa aina sisälle asti. Ratasosan voi valita eri kuosisena kuin kopan. Sitä ei ole vielä ehditty käyttää, kun vauva on vielä niin pieni.

Emmaljungissa on myös integroitu hyttysverkko, ei siis voi unohtua milloinkaan matkasta pois. Mukaan tulee myös sadesuoja. Runko on muuten sellainen, että sitä voi silleen keinuttaa ja jämäkkyyttä voi säätää vauvan painon mukaa. Tyytyväisiä olemme olleet kyllä.
 
äiskä
mulla oli mahollisuus ostaa kaverilta emmaljungan tai toiselta kaverilta briot joten tuli sit vertailtuu.. brioissa en tykänny siitä työntöaisan säätöjutusta (teleskooppi kai nimeltään) minusta ne oli myös kauhean leveät varsinkin siitä työntöjutusta sekä raskaan tuntuiset työntää, niissä ei ollut ilmakumirenkaita. ostin sit noi emmaljungat ja vaikkei vielä olla päästy kovin kokeilee ni vaikuttaa hyviltä. aisan säätö on helpompi ja jousituksessakin on omat säätö vipunsa. ainoa miinus että en noista ilmakumirenkaista välitä, mut ostan tilalle tavalliset..
 
Alkuperäinen kirjoittaja aurinkoinen:
löysin tuossa Brion sivuilta, että kyseinen vaunu merkki on "valittu parhaaksi yhdistelmävaunuksi Kaksplus-lehden teettämissä vaunutesteissä neljänä vuonna peräkkäin." Mutta kuulen sieltä sun täältä kehuja Emmaljungistakin. Joten ...?
Onko vaunumerkeissä suuria korkeuseroja? Siis kopan kohdalla? Olen vain reilu puolitoista metrinen emäntä.
Emmaljungat on aika korkeat, tai siis nuo meidän. Itse olen himpun vajaa 160 ja mulle ne on kyllä hyvät. Mutta sellainen kutina, että briot olisi matalamat. Korjatkaa jos olen väärässä.
 
äippä
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
mulla oli mahollisuus ostaa kaverilta emmaljungan tai toiselta kaverilta briot joten tuli sit vertailtuu.. brioissa en tykänny siitä työntöaisan säätöjutusta (teleskooppi kai nimeltään) minusta ne oli myös kauhean leveät varsinkin siitä työntöjutusta sekä raskaan tuntuiset työntää, niissä ei ollut ilmakumirenkaita. ostin sit noi emmaljungat ja vaikkei vielä olla päästy kovin kokeilee ni vaikuttaa hyviltä. aisan säätö on helpompi ja jousituksessakin on omat säätö vipunsa. ainoa miinus että en noista ilmakumirenkaista välitä, mut ostan tilalle tavalliset..
Emmaljungissakin on sellainen teleskooppiaisainen runko, mut myös sellainen taittoaisainen. Kannattaa kaupassa kokeille, kumpi tuntuu mukavammalta itselle. Mä oon tykänny kovasti noista ilmakumirenkaista. Ovat tosi kevyet työntää ja möykkyisellä asfaltilla ja soratiellä pehmeän oloiset.
 
Brioista ei oo kokemusta, meillä oli pojalla vauvana Happy Babyt ja ne oli ihan hyvät. Myöhemmin ostin käytetyt Emmaljungan Ceroxit ja nekin oli hyvät. Nyt tälle (toivottavasti) tulevalle pitääkin sit miettiä uudestaan että uudet vai käytetyt ja sitä vai tätä vai tuota... Onko kellään mitään tietoa Oran vaunuista? Silmää miellyttää nuo Ora Taiga vaunut...
 
city cross
Meillä on Emmaljungan City Crossit ja oon ollut tosi tyytyväinen.
Kevyet, taittoaisalla. Renkaat näissä ei ole ilmakumiset, vaan olikohan jotkut ilmakenno-jutut, ei siis tarvi paikkailla ja täytellä välillä.
 

Yhteistyössä