Brio vai emmaljunga?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii

Vieras
Meillä kolmas lapsi tulossa. Vanhat rattaat myyty ajat sitten. Kokemuksia vain emmaljungista. Nyt sitten mietin kun tämä lapsi luku on nyt sitten täynnä, niin jos ostais helvemmat vaunut, briot. Mutta onko ne yhtä hyvät? Kenellä kokemuksia molemmista? tai vaan toisista? saisko + - listan? Kiitos

Minä vahvasti kannatan emmaljungia!! meillä kahdella ne olleet ja aivan loistavat, nuorimmalle ostettiin gessleinit kun edelliset oli jo myyty, mutta kyllä harmitti, se merkki oli tosi pettymys. Nyt haluisin myydä ne ja ostaa emmaljungat tilalle, ne on vaan niin hyvät ja kestävät :)

Minkä tyyppisiä vaunuja/rattaita ajattelit? Vaunukoppa ja ratasosa erikseen vai ratasosan päälle tuleva koppa?

Hinnoissa ei taida paljoa eroa olla, että molemmat kyllä kalliita vaunuja, Emmaljungat vähän kalliimmat.

Toiset tykkää äidistä, toinen tyttärestä....

Eli ei voi sanoa. Mä en osta brioja enää koskaan, emmaljungiin oon tosi tyytyväinen. Mutta joku toinen voi sitt brioista tykätä.

Mars kauppaan kokeilemaan. =)

Niin ku meillä on pehmeä koppa viel jäljellä. Mä vähä aattelin että ostaisin Ceroxit kovalla kopalla, ku on kesä vauva. Sitten talvella sais taas tuon lämpöpussinkin käyttöön. Mutta toisaalta Briotki houkuttaa, mutta sit just taasen "pelottaa" jos petyn niinhin sillä rattaat tulee kovaan käyttöön eikä vaan mihinkään kaupunki tepasteluun auringonpaisteessa.... Vaikeeta...

Alkuperäinen kirjoittaja SaNi-81:
Meil on Brio Duot ja oon ollu enemmän ku tyytyväinen!

Meillä Brio Duot kanssa, eikä mitään moitittavaa. Oikein on hyvät olleet. Hyvin kulkeneet ja kestäneet shoppailukierrokset, auraamattomat tiet, metsäpolut.

Alkuperäinen kirjoittaja miettii:
Niin ku meillä on pehmeä koppa viel jäljellä. Mä vähä aattelin että ostaisin Ceroxit kovalla kopalla, ku on kesä vauva. Sitten talvella sais taas tuon lämpöpussinkin käyttöön. Mutta toisaalta Briotki houkuttaa, mutta sit just taasen "pelottaa" jos petyn niinhin sillä rattaat tulee kovaan käyttöön eikä vaan mihinkään kaupunki tepasteluun auringonpaisteessa.... Vaikeeta...

Meillä Brion Novat ja maalla asutaan, kovassa käytössä siis. Kestäneet ovat. Ainoa miinus, minkä olen 1,5-vuoden käytön jälkeen huomannut, on pieni natina rasvailuista huolimatta. Ilmakumipyöriä ainakin suosittelen ehdottomasti, jos sorateitäkin pitää kulkea!

Ceroxit on tosi hyvät, mulla on toiset jo..

Ja niiden jälleenmyyntiarvo on tosi hyvä. ;)

Nämä on näitä makuasioita mistä ei voi kiistellä, toiset tykkää toisesta ja toinen toisesta. Ei kannata ehkä täysin toisten mielipiteiden mukaan vaunuja ostaa, käy kokeilemassa, tutustumassa ja mieti mitkä seikat teille tärkeitä vaunuja ostaessa! Omia kokemuksia kun niitä kysyit;) niin itsellä pelkkää hyvää sanottavaa emmaljungista ja kahdella kaverilla ollut briot eikä niillä hyvää sanottavaa, millon mitäkin vikaa ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Nämä on näitä makuasioita mistä ei voi kiistellä, toiset tykkää toisesta ja toinen toisesta. Ei kannata ehkä täysin toisten mielipiteiden mukaan vaunuja ostaa, käy kokeilemassa, tutustumassa ja mieti mitkä seikat teille tärkeitä vaunuja ostaessa! Omia kokemuksia kun niitä kysyit;) niin itsellä pelkkää hyvää sanottavaa emmaljungista ja kahdella kaverilla ollut briot eikä niillä hyvää sanottavaa, millon mitäkin vikaa ollut.

Kaikista vaunuista löytyy maanantai-kappaleita, jopa Emmaljungista, usko pois!

Meillä tosiaan nuo Briot olleet 1,5 vuotta käytössä ja mitään vikaa ollut pientä narinaa lukuunottamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä tosiaan nuo Briot olleet 1,5 vuotta käytössä ja mitään vikaa ollut pientä narinaa lukuunottamatta.

Semmoinen kysymys, minkä kokoinen lapsi sulla on ? Mahtuuko vielä vaunuissa nukkumaan?

Meillä esikoiselle ostettiin Emmaljungat vuonna 2004. Duo Edge merkkiset ja ihan suht. tyytyväisiä ollaan oltu. Ainoa mikä on ollut vikana on ollut se että ne nappulat joista käännetään työntöaisaa ylös ja alaspäin ovat aikaa myöten ruvenneet irtoilemaan :( Ja toinen on renkaitten kiinnitys. Niistä on yhtä lukuunottamatta se muovisuojus pudonnut kaikista.

Nyt olimme myymässä vaunuja eteenpäin ja olin päättänyt että jos joskus tulee lisää lapsia niin ostan sitten Briot tilalle. Mutta just ennen kuin kerkesin vaunut myydä huomasinkin olevani raskaana eli tämän toisenkin kanssa mennään näillä Emmaljungilla :)

Kulkee hyvin myös hangessa, lapsi mahtuu ratasosaan vielä isompanakin. Meidän neiti nukku vielä viime vuonnakin välillä ulkona ratasosassa, ikää sillon reilu 2 v :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Semmoinen kysymys, minkä kokoinen lapsi sulla on ? Mahtuuko vielä vaunuissa nukkumaan?

Poika on nyt reilu 80 cm pitkä ja mahtuu nukkumaan. Pehmeä kantokoppa tietysti jäänyt jo pieneksi, mutta äitiyspakkauksen makuupussissakin mahtuu siellä vielä nukkumaan ja ilman sitä vielä pidempänäkin. En nyt pääse tarkistamaan, kun päikkäreillä juuri, mut en paljoa valehtele, jos sanon, että kasvunvaraa vieläkin varmaan 10 senttiä.

Mutta tosiaan tärkeämpää on se, mitä itse vaunuilta haluat. Ja todellakin, jos maastossa pitäisi päästä kulkemaan, ehdottomasti ilmakumit alle!

Juu kyllä tiiän mitä vaunuilta haluan. Mietin vaan just sitä, että löytyiskö kaikki samat myös jostain muista. Mutta tämä tuli nyt aika selväksi silleen. Emmaljungat meen ostaa, ellei sitten jo täältä mulle semmoisia myy...

Juu Jos brioissa loppuu lämpöpussin makuu tila jo 1,5 niin ei riitä meille. Meillä esikko nukkui viel 2,5 v emmaljungan pussissa ja oli oli yli 90 cm. Eli briot jää meille pieneiksi liian aikaisin.

kiitos

Juu kyllä tiiän mitä vaunuilta haluan. Mietin vaan just sitä, että löytyiskö kaikki samat myös jostain muista. Mutta tämä tuli nyt aika selväksi silleen. Emmaljungat meen ostaa, ellei sitten jo täältä mulle semmoisia myy...

Juu Jos brioissa loppuu lämpöpussin makuu tila jo 1,5 niin ei riitä meille. Meillä esikko nukkui viel 2,5 v emmaljungan pussissa ja oli oli yli 90 cm. Eli briot jää meille pieneiksi liian aikaisin.

kiitos

Niin tai mä en nyt varmaksi osaa sanoa, et mahtuisko vielä lämpöpussiin. Otettiin se viime keväällä pois käytöstä jo, eikä syksyllä haettu enää käyttöön.

Emmaljungan kuomarit hankin aikoinaan kaverin suosituksesta ja siihen sen lämpöpussin. Hyvin pärjättiin kahden pojan kanssa ja vieläkin tallessa tuolla vaatehuoneessa jos sais joku päivä ne myytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja tityytikki:
Emmaljungan kuomarit hankin aikoinaan kaverin suosituksesta ja siihen sen lämpöpussin. Hyvin pärjättiin kahden pojan kanssa ja vieläkin tallessa tuolla vaatehuoneessa jos sais joku päivä ne myytyä.

Minkä väriset? Ja vuos malli ja tyyppi?

Mulla kolme lasta ja jokaisella on olleet Briot ja ikinä en olis niitä muihin vaihtanut.Todella kestävät ja ovat olleet kovassa käytössä.
Ehdottomasti liputan Brion puolesta.
Mut tämä on makuasia ja kuten joku jo aiemmin sanoi,kaikista löytyy maanantai versioita.

Yhteistyössä