BRIO vai EMMALJUNGA!

  • Viestiketjun aloittaja tuleva ostaja
  • Ensimmäinen viesti
tuleva ostaja
Kertokaa käyttö kokemuksi teidän brioista tai emmaljungista. Mikä huonoa ja mikä hyvää? Kankaat, työnnettävyys, varaosat, lisä tarvikkeet ym.
Haluaisin kuulla nimen omaan sinun omia kokemuksia, en naapureiden ja sukulaisten. :)
 
Esikoisella on ollut (ei ole enää) Emmaljungan kuomurattaat, vuosimallia -03 ja ne oli tosi hyvät, ei mitään moittimista. Työnnettävyys oli hyvä, kulki kevyesti ja silti oli vakaat ja pitkä "makuutila" oli plussaa, niissä vähän isompikin lapsi vielä pystyi nukkumaan jos väsähti kesken matkan. Nyt esikolla on Softy avorattaat vuosimallia -05 joihin kuomu on ostettu "lisävarusteena" ja nekin on tosi hyvät, ei mitään moittimista, kankaat hyvät niin kun oli noissa edellisissäkin, kulkee todella kevyesti ja silti on vakaat ja menee pieneen tilaan. Kuopuksella on Crosswayt vuosimallia -05 ja näistäkään ei mitään moitetta, kaikki on toiminu tähän asti niin kun pitää ja on ollu just sellaset kun odotinkin, vakaat, mutta kulkee kevyesti, kankaat hyvät, renkaat hyvät.
Tulipas oikein mainospuheet, mutta yksinkertaisesti ei vaan mitään huonoa sanottavaa ainakaan tähän mennessä :D ....ai niin! Softyista meni kyllä tavarakori rikki mutta saatiin kahdessa päivässä uusi tilalle. =)
 
Hahaa, saa varmaan vastata jos on omakohtaista kokemusta molemmista! :p

Mielestäni molemmat vaunut on hyviä merkkejä, puutteensa kuitenkin kummassakin. Rehellisesti sanottuna kuitenkin me tykätään Brioista kokonaisuutena ja käytettävyydeltä enemmän.

- Kankaista plussaa Briolle. Emmaljungien kankaat nyppyyntyi ja kuomu alkoi haalistua nopeasti. Briossa pysynyt (toistaiseksi ainakin) moitteettomana, kankaat on eri tuntuisetkin.
- Kantokoppa molemmissa hyvä.
- Työntöaisasta Briolle plussaa (teleskooppi).
- Tavarakorista molemmille miinusta, ei ole kummassakaan huippuhyvä.
- Kasaanlaittaminen molemmissa yksinkertainen mutta Brio menee pienempään pakettiin.
- Ratasosan toimivuus molemmissa hyvä.
- Työnnettävyydestä Briolle ehdoton plussa!! Paljon kevyemmät työntää kuin Emmaljungat.
- Meitä häiritsi Emmaljungassa liian korkea kuomu.
- Luopumista ajatellen Briolle plussaa paremmasta jälleenmyyntiarvosta. Emmaljungat on lähtöhinnalta liian kalliita ja niiden arvo tippuu hirveän nopeasti!

Molemmat on kuitenkin hyviä mielestäni, kannattaa miettiä mitkä asiat on itselle tärkeitä.
 
Emmaljungat vm -02 löytyy, olisko malli Edge (?), no kuitenkin sellainen "parempi" malli. On tubeless-pyörät, teleskooppiaisa, vaihdettava työntösuunta sun muut herkut. Hyvät on olleet. Kankaat kestäneet, ei nyppyjä, ei haalistumia (väritys beige/ruskea).

Mieti etenkin, millaiseen käyttöön vaunut tulee. Asutko maalla vai kaupungissa, kuinka paljon kuljet, kuljetatko vaunuja autossa jne jne. Sitten ostopäätös tältä pohjalta. Me ollaan maalla, ja kriteerini oli että tukevat vaunut, joilla poääsee kynnöspeltoja, kasvimaita ja rantaviivaa (ja on päästy). Minulle siis keveys ei ollut ykkösjuttu, kun ei paljon vaunuja lastata kyytiin.

Käytön kannalta työntöaisa ei ollut kaikista ergonomisin, varsinkin minua pienemmillä (170 cm) tahtoo alin säätökin olla liian korkea. Toisaalta pitkänkin miehen on helppo työntää vaunuja, kun jalat eivät osu vaunuihin.

Emmaljungan heikko kohta näyttää olevan se pyörän akselin päällä oleva suojanappi, lähtee herkästi irti. Meillä pääsi sen alta murtumaan kiinnikkeet. Olis mennyt takuuseen, mutta vaunut oli ostettu 150 km päästä eikä joudettu viemaan - mies korjas ite ja kestänyt on. Ei tietty hyvä jälleenmyynnin kannalta mutta eipä noita ole tarkoituskaan myydä. Nyt vaunuilla toinen käyttäjä omasta takaa ja toive olis saada lisääkin.

Mutta ehdotonta totuutta toisen vaunun paremmuudesta ja toisen huonommuudesta on vaikea antaa - käyttöolosuhteet ratkaisee!
 
Marjana
Meillä on Brio Kombin yhdistelmät. Päädyttiin niihin koska haluttiin kova kantokoppa ja mulle oli tärkeää että kaikki kankaat saa pestyä! Koppa oli oikein hyvä ja meni meillä tosi pitkään kun varsinainen "vauva-aika" ei osunut talviaikaan. Nyt on rattaina käytössä ja vaikea on kyllä keksiä mitään pahaa sanottavaa. Tosi hyvät työntää, helpot säädöt, simppelit laittaa kasaan, renkaita ei tarvitse usein täyttää, tavarakori täysin riittävä meidän tarpeisiin, kuomu on suojaisa. Paras juttu moniin muihin verrattuna on kankaat, ne on aivan mielettömän hyvät ja se oli mulle tärkeää.
Ainoa "vika" oli kun jalkapeitteestä lähti neppari irti aika alussa, mutta se korjattiin myyjäliikkeessä meidän odottaessa ja ei ole sen koommin ollut ongelmia.
Ehdoton plussa myöskin kiinteästä, liikuteltavasta turvakaaresta!! Sitä en älynnyt vaatia vaunuja ostaessa mutta käytössä sen kätevyys on tullut esiin. Mahtava "keksintö"!

Varmasti sanomattakin selvää että suosittelen Brion vaunuja! :)
 
Meillä on Brion Flex-rattaat 2-vuotiaalla. On olleet kaikin puolin hyvät, varaosien saatavuudesta en tiedä kun ei olla tarvittu. Myös kaksi vuotta vanhempi isovelikin mahtuu rattaisiin. Hirmu hyvät työntää ja menee pieneen nippuun. Lisävarusteena ostettu ainoastaan sadesuoja, muuta ei ole tarvittu. =)
 
Pasi
Mä olen kertonut täällä aikaisemminkin et me ostettiin susi-huonot emmaljungat missä oli vikaa vian perään eikä takuupalvelut toiminut ollenkaan,meitä syytettiin vikojen aiheuttamisesta ja osia sai odotella ties miten kauan! Lopulta purettiin kauppa kuluttaja-asiamiehen avustuksella. Meillä ei oo siis hyvää sanottavaa kun sattui maanantaikappale ja sen lisäksi surkea palvelu!
Nykyisellään meillä on Brion Duo-vaunut,rattaana käytössä. Ja pahaa sanaa ei oo sanottavana vaikka pari pikkuvikaa on ollutkin, ne on kuitenki hoidettu liikkeessä nopeasti ja ystävällisesti, osat on saatu saman tien ilman viikkojen odottelua eikä oo tarvinnut itse laittaa niitä edes paikalleen!

Mä liputan täysillä Brion puolesta ja ne myyjät onkin useimmiten yksityisyrittäjiä joten palvelukin on usein paljon parempaa!
 
Meillä Emmaljungan Cerox vm.-05. Tällä hetkellä ei ole pahaa sanottavaa. Tavarakori on kyl vähän nafti, mut muuten. Meillä on kestänyt kankaat ja ei oo värit haalistuneet. Muotoilut on miellyttänyt niin kättä kuin silmää. Leveät renkaat on ihan äly-hyvät! Pääsee esteestä kuin esteestä. Joten meillä on ainakin maksettu laadusta. Monet pikkuiset yksityiskohdat ovat käytössä osoittautuneet mahtaviksi keksinnoiksi.
 
Viime vuonna ostettiin Brion Kombit ja ollaan oltu tyytyväisiä! Otettiin se heittoaisallinen versio, vielä kepposemmat työntää kuin ei-heittoaisallinen. Tavarakoriin mahtuu kaksi-kolme kauppakassia komiasti, vauva on siinä korkealla, ei tarvi niin alas koukkia. Myökin molemmat ollaan pitkiä, nii se vaikutti meillä paljon. Todella hyvät ja hintasa arvoset vaunut. Maksettiin niistä n.700e.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2006 klo 22:55 tiina kirjoitti:
Meillä Emmaljungan Cerox vm.-05. Tällä hetkellä ei ole pahaa sanottavaa. Tavarakori on kyl vähän nafti, mut muuten. Meillä on kestänyt kankaat ja ei oo värit haalistuneet. Muotoilut on miellyttänyt niin kättä kuin silmää. Leveät renkaat on ihan äly-hyvät! Pääsee esteestä kuin esteestä. Joten meillä on ainakin maksettu laadusta. Monet pikkuiset yksityiskohdat ovat käytössä osoittautuneet mahtaviksi keksinnoiksi.
peesaan tätä, =)
 
Domino-keksi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.01.2006 klo 16:04 Pasi kirjoitti:
Mä olen kertonut täällä aikaisemminkin et me ostettiin susi-huonot emmaljungat missä oli vikaa vian perään eikä takuupalvelut toiminut ollenkaan,meitä syytettiin vikojen aiheuttamisesta ja osia sai odotella ties miten kauan! Lopulta purettiin kauppa kuluttaja-asiamiehen avustuksella. Meillä ei oo siis hyvää sanottavaa kun sattui maanantaikappale ja sen lisäksi surkea palvelu!
Nykyisellään meillä on Brion Duo-vaunut,rattaana käytössä. Ja pahaa sanaa ei oo sanottavana vaikka pari pikkuvikaa on ollutkin, ne on kuitenki hoidettu liikkeessä nopeasti ja ystävällisesti, osat on saatu saman tien ilman viikkojen odottelua eikä oo tarvinnut itse laittaa niitä edes paikalleen!

Mä liputan täysillä Brion puolesta ja ne myyjät onkin useimmiten yksityisyrittäjiä joten palvelukin on usein paljon parempaa!

Yhdyn jälleen kerran Pasin mielipiteeseen =) Meillä Emmaljungat eivät kestäneet käyttöä kuin vuoden ja MITÄÄN palvelua ei Lastentarvikkeesta saatu! Sinne meni se 5000 mk ja nykyisellään omistamme mm. Briot. Ja takuusta ei näistä kokemusta, sillä mitään vikoja ei ole ollut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 16:12 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 16:03 vieras kirjoitti:
Minulla on ollut -01 emmaljungat (se edge-malli) ja täysin moitteettomat! Liputan ehdottomasti emmaljunga-laadun puolesta. (brio tekee leluja.. :LOL: )
Mahdettiinko Edgeä edes tehdä vielä 2001.
En tiedä tehtiinkö edgeä jo 2001, vaununi ovat kuitenkin samantyyliset, enkä muista mallia enää, anteeksi vain tyhmyyteni :x
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 21:25 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 16:12 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 16:03 vieras kirjoitti:
Minulla on ollut -01 emmaljungat (se edge-malli) ja täysin moitteettomat! Liputan ehdottomasti emmaljunga-laadun puolesta. (brio tekee leluja.. :LOL: )
Mahdettiinko Edgeä edes tehdä vielä 2001.
En tiedä tehtiinkö edgeä jo 2001, vaununi ovat kuitenkin samantyyliset, enkä muista mallia enää, anteeksi vain tyhmyyteni :x
No ainakin -02 Edgejä tehtiin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 21:52 santra kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 21:25 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 16:12 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.01.2006 klo 16:03 vieras kirjoitti:
Minulla on ollut -01 emmaljungat (se edge-malli) ja täysin moitteettomat! Liputan ehdottomasti emmaljunga-laadun puolesta. (brio tekee leluja.. :LOL: )
Mahdettiinko Edgeä edes tehdä vielä 2001.
En tiedä tehtiinkö edgeä jo 2001, vaununi ovat kuitenkin samantyyliset, enkä muista mallia enää, anteeksi vain tyhmyyteni :x
No ainakin -02 Edgejä tehtiin.
santra tuolla toisessa ketjussa viel odotetaan josko kertoisit missä kaupungissa on Itä-Suomessa Emmaljunga-liike (ei Lastentarvike)?
*tiedosta kiitollinen*
 


[/quote]

santra tuolla toisessa ketjussa viel odotetaan josko kertoisit missä kaupungissa on Itä-Suomessa Emmaljunga-liike (ei Lastentarvike)?
*tiedosta kiitollinen*
[/quote]

Noi Emmaljungien jälleenmyyjät jotka ei ole lastentarvikeliikkeitä löytyy lastentarvikkeen kotisivuilta.....käy kurkkaa
 
\santra tuolla toisessa ketjussa viel odotetaan josko kertoisit missä kaupungissa on Itä-Suomessa Emmaljunga-liike (ei Lastentarvike)?
*tiedosta kiitollinen*
[/quote]

Noi Emmaljungien jälleenmyyjät jotka ei ole lastentarvikeliikkeitä löytyy lastentarvikkeen kotisivuilta.....käy kurkkaa


[/quote]

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=12017&rnd=4562794215862789

toimisko toi linkki

 

Yhteistyössä