Brio Kombi vs. Nova

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanilja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vanilja

Jäsen
08.10.2004
54
0
6
Hei,

minkälaisia kokemuksia tiellä on Brion Kombi tai Nova-vaunuista? Vaununhankinta olisi käsillä ja kovasti tykästyimme Brio-vaunuihin. Nyt pitäisi vaan osata päättää, että kumpi olisi käytössä parempi malli?! Kombi on ilmeisesti parempi vaununa ja Nova parempi rattaana, jos oikein ymmärsin. Makuuvaunujen käyttöaika taitaa olla kuitenkin varsin pieni.

Meillä kombit. Poika 5kk ja mahtuu hyvin makuupussissa koppaan. Eikä oo pienimmästä päästä tuo meidän jässikkä.
Todella hyvät ja kevyet työntää. Ainoa miinus on, että pieneen tilaan vaunuja et saa millään. Ostettiin autoreissuja varten toisetkin menopelit.
Nyt pitää mennä, kun poika kutsuu mutta kysele jotain jos haluat tietää paremmin.

Taitaa olla enemmän makuasia.Itsellä Novat pehmeällä kopalla, jotka ovat toimineet mainiosti. Kombit ovat vaunu vaiheessa varmasti mukavemmat kun ovat korkeammat ja todella tilavat mutta itse pidän novasta kun hieman pienemmät ja kevyemmät =)

moikka! meillä on ollut molemmat.....novat meillä oli vain puol.vuotta ratas osana käytössä....nyt tällä hetkellä kombit ollu käytössä ratas oasana sekä kopan kanssa....ja en ole löytänyt vielä yhtään huonoa puolta.....pajon autoilevalle huonot mutt voihan sitä ostaa toiset "auto" rattaat suosittelen kombeja....ilmoittele kunpaan päädyit.....

Kiitos kommenteista. Minä olisin itse Kombien kannalla, koska vaunukoppa tuntuu pehmoisemmalta pienokaiselle, mutta mies on ilmeisesti Novan kannalla, koska ovat vähän pienemmän tuntuiset. Ja ratasosan käyttöaika taitaa olla pidempi kuin nukkumavaunujen. Itse mietin, että onko Novan kopan pehmusteet riittävät?!
Ilmeisesti muuten molemmat ovat näppäriä käyttää?

Jatkamme potimista ja kädenvääntöä vielä vähän aikaa....

Lisään vielä jos vaikka vaikuttas jotain...

Meillä on siis novat (2005) kovalla kopalla ja olen ehdottoman tyytyväinen meillä kun kesävauva on, heinäkuinen. Ite joskus pähkäilin kovan ja pehmeenkopan välillä ja kovaan siis päädyin ihan sen takia, että kesällä oli reilusti "ilmatilaa" ja syksyllä ja alkutalvesta mahtui mukavasti vylliä. Joulun jälkeen luovuin kopasta kun kovat pakkaset tuli ja koppa alkoi oleen jo ihan päästä päähän täynnä vauvaa. ratas osaan sopi mukavasti taljat...

Minun mielestä Kombissa on vissiinkin paremmin varusteltu se kantokoppa, siitä saa ainakin reunapehmusteet irti ja Novan kovassa kantokopassa ei minusta ole niitä pehmusteita niin paljon. Meille näytettiin lisäksi esittelyssä että Kombiin on mahdollista tehdä nk. jatkoperä, että se ratas-osa muuntuu isoksi nukkumatilaksi tarvittaessa.
Meille ostettiin kuitenkin Nova pehmeällä kantokassilla koska vauva syntyi alkusyksystä, käytin sitten lopputalvesta kantokassia lämpöpussina. Jos olisi ollut kesävauva, olisin ihan varmasti ottanut Kombin tai sitten Novan kovalla kantokopalla.

Tiesitkö muuten että Nova on KaksPlussan uusi testivoittaja? Olin viime viikolla kaverini mukana kaupassa, kaveri varasi Novat kovalla kantokopalla ja myyjä kertoi että Nova on uusin testivoittaja!
P.S. Kaverini muuten varasi sellaisen Novan, missä oli samanlainen kantokoppa kuin Kombissa, kannattaa kysyä kaupasta sellaistakin vaihtoehtoa. En tiedä oliko se jotenkin erikoisvarusteltu malli.

Me liputamme novien puolesta! Ostimme lokakuussa syntyneelle kuopukselle ne pehmeällä kantokopalla ja olemme tykänneet todella paljon. Ovat hyvät työntää ja menevät auton perään pinempinä kuin esim nuo kombit.
Valitsimme novat senkin takia kun vaunu aika on aika lyhyt eli koppaa ei tule kuin puoli vuotta käytettyyn. Pehmeäkoppa ei vie niin paljon säilytystilaa kuin kunnon koppa ja tiesimme että lisää lapsia ei meille enää tule (kuopus on neljäs lapsi).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2006 klo 09:00 Vanilja kirjoitti:
Jonna, saako udella, mistä kaupasta saisi Kombin kovan kopan Noviin? Me kysyttiin myös sitä vaihtoehtoa, mutta ei käynyt, vaan vaunuja myytiin ainoastaan kokonaisuuksina.

Me asutaan joensuussa, eli täkäläisestä brio-jälleenmyyjäliikkeestä. Soitin ihan kaverille ja tarkistin, sitä oli vissiinkin kutsuttu messumalliksi tai kampanjamalliksi mutta siellä oli useampi Nova mihin sitä kombin kantokoppaa oli mutta sitä ei vissiin aina saa. Näin kaverini muisteli. Eli sitä ei ehkä saa tilata mutta joissakin kaupoissa niitä on, en tiedä onko kaikissa.

Meillä on Brio Novat kovalla kopalla. On se Novan oma kova kantokoppa myöskin tosi hyvä eikä meillä oo kaivattu siihen mitään lisää. Toisen lapsen kohdalla älyttiin panostaa enemmän ratasosaan koska vaunun käyttöaika on aika lyhyt. Nova on kuiteskin yli sata euroa halvempi kuin Kombi. Ollaan oltu enemmän kun tyytyväisiä meidän vaunuihin!

Yhteistyössä