Bordellit pitäisi laillistaa täälläkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pisbnv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tavallaan olen laillistamisen kannalla, mutta toisaalta sitten kiinnostaisi tietää, minkälaisia rajoituksia noille työntekijöille laitettaisiin ja kuinka tämä mahdollisesti muuttaa asenteita seksin suhteen. Itse en ainakaan hirveästi hurraisi jos kovinkin iso osa 18-vuotiaista tytöistä kirjautuu bordelliin töihin kustantaakseen opintonsa. Olisiko se "liian helppoa" alkaa seksityöläiseksi? En usko, että monillakaan se kantti sitä hommaa silti kestää, on se laillista tai ei. Raiskaukset ja pedofilia ei myöskään katoa kuin taikaiskusta, vaikka laillisia bordelleja tulisikin.

Sinällään ei mitään laillistamista vastaan, jos tosiaan jotenkin saadaan asenteet sille mallilleen, että "jokainen" köyhä teinityttö ei käy tekemässä vähän ekstratienestiä.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Alkuperäinen kirjoittaja äoinv:
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
meneppäs kukkahattu täti takas sinne femakkojen kokoukseen.

Tuskin kukkahattufemakko tälläistä muutosta vastustaisi. Naisen asemaahan se parantaisi. Vastustus löytyy siitä porukasta, joka pelkää löytävänsä oman ukkonsa tollaisesta paikasta. Eivät ymmärrä, että prostituoituja on nyt ihan yhtä paljon, mitä niitä olisi toiminnan ollessa eettistäkin.

Ymmärrän kyllä ONGELMAN/SAASTAN laajuuden, siksi se pitäisikin kokonaan poistaa. Olet oikeassa, en todellakaan haluaisi oman ukkoni käyttävän jonkun kuppahuoran palveluksia.

Ongelmathan poistuisivat, jos se laillistettaisiin.

Onko tämä nyt sitä kuuluisaa miehen logiikkaa? :laugh: noin vaan! Ongelmat poissa :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Sinällään ei mitään laillistamista vastaan, jos tosiaan jotenkin saadaan asenteet sille mallilleen, että "jokainen" köyhä teinityttö ei käy tekemässä vähän ekstratienestiä.

Mitä se sinulle kuuluu vaikka kävisivätkin? Et kai sinä ole vastuussa aikuisten ihmisten tekemisistä?

Muutama vuosi sitten oli kohua, kun teinit imivät ukkoja teinidiskon ovella sisäänpääsymaksun tienatakseen. Ainakin laillisessa touhussa pitäisi olla täysi-ikäinen ja tyttöjen turvallisuus saataisiin kohdalleen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mitä se sinulle kuuluu vaikka kävisivätkin? Et kai sinä ole vastuussa aikuisten ihmisten tekemisistä?

Ei kai se minulle kuulukaan, kunhan tässä pohdin niitä mahdollisia seurauksia, jos tällainen muutos tehtäisiin. Kuten jo aiemmassa kappaleessa mainitsin, en usko että seksin myyminen olisi mitenkään helppo juttu monillekaan ihmisille, vaikka se olisikin laillista. Hieman pelkään, että rahan tarpeessa olevat nuoret haksahtavat tuohon "helppoon rahaan" liian vähällä pohtimisella, ja asiaa kadutaan katkerasti myöhemmin. Mielestäni tämä on yksi niistä mahdollisista negatiivista asioista, mitä bordellien laillistaminen saattaisi tuoda mukanaan, ja ihan miettimisen arvoinen asia. En minä ole ketään kieltämässä itseään myymästä.

Vaan olisihan se aika kornia jos huora olisi laillinen ammatti. Mä mietin nyt lähinnä tilannetta, kun pitää merkata lapsen kouluun-ilmoittautumislappuihin tms. kaavakkeisiin vanhempien ammatit. *Isä: huora, äiti: huora* Vai keksittäisiinköhän sille sitten joku siistimpi nimitys? Yleinen viihdyttäjä? Julkinen paineittenpoistaja? Tai peräti fyysinen seksuaaliterapeutti? :D

Alkuperäinen kirjoittaja totanoin:
Mä mietin nyt lähinnä tilannetta, kun pitää merkata lapsen kouluun-ilmoittautumislappuihin tms. kaavakkeisiin vanhempien ammatit. *Isä: huora, äiti: huora*

Tilanne toki olisi huvittava, mutta mitähän virkaa tuollaisilla kohdilla kaavakkeessa oikeasti on? Mihin kukaan tarvitsee tietoa vanhempien ammateista. Itse en ainakaan laita mitään niihin kohtiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Bordellissa asuneena voin kertoa, että ei ollut yhtään kuppaista huoraa töissä. Ja molempia/kaikkia sukupuoliakin löytyi.

Kerro toki lisää.

Mitä haluat tietää?

Ulkomailla asuin lastenkin kanssa bordellin yläkerrassa.

Bordellissa asuneena voin kertoa, että ei ollut yhtään kuppaista huoraa töissä. Ja molempia/kaikkia sukupuoliakin löytyi.

Kerro toki lisää.

Mitä haluat tietää?

Olivatko he tyytyväisiä ammattivalintaansa?

missä maassa?

Klassisesti Thaimaassa.

Minulla ei ole mitään kokemusta paikallisesta kulttuurista, joten mielikuvia thaimaalainen bordelli ei synnytä. Tämä puoli maailmasta on minulle sitä "pimeää afrikkaa".

En oikein osaa lähestyä tätä asiaa muuten, kuin Eurooppalaisesta lähtökohdasta. Osaatko nostaa esille eroja Thaimaan ja Saksa / Hollanti linjan väliltä tässä asiassa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kerro toki lisää.

Mitä haluat tietää?

Olivatko he tyytyväisiä ammattivalintaansa?

Suurimmaksi osaksi kyllä, ainakin suurimman osan aikaa.

Liki kaikilla oli sen verran realiteetit kohdallaan, että aikoivat työskennellä muutaman vuoden, ostaa talon ja maata j kouluttaa lapsensa. Toki oli heitäkin, jotka katuivat valintaansa, mutta he hakeutuivat muihin hommiin.

Samanlaisia ihmisiä kuin muutkin. :)

Samaa mieltä olen eli laillisiksi vaan. Takaisi prostituoiduille aika paremman turvan kuin nykyisin. Sellaisten ihmisten olisi helpompi saada seksiä jotka eivät sitä muuten saa ja olisi asiakkaallekin turvallisempi vaihtoehto. Mä en ymmärrä että miks olemassa oleva bisnes pitää jotenkin peittää kun se aiheuttaa vaan väkivaltaa, huumeongelmia ja rikollisuutta kun päivänvaloon tuotuna ja laillistettuna tilanne olis niin myyjälle kuin ostajallekin parempi.

Tosin mun mielestä bordelleja pitäis valvoa niin että työntekijät kävis säännöllisesti sukupuolitautitesteissä ja terveystarkastuksissa ja huumetestissä.

Jokainen aviomies saa seksiä halutessaan muualta kuin omalta vaimoltaan jollei nyt ole ihan susiruma ukko joten turha sitä nyt on pelätä että kaikki kunnolliset aviomiehet olis heti bordellin ovella jonossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tätä mieltä:
Samaa mieltä olen eli laillisiksi vaan. Takaisi prostituoiduille aika paremman turvan kuin nykyisin. Sellaisten ihmisten olisi helpompi saada seksiä jotka eivät sitä muuten saa ja olisi asiakkaallekin turvallisempi vaihtoehto. Mä en ymmärrä että miks olemassa oleva bisnes pitää jotenkin peittää kun se aiheuttaa vaan väkivaltaa, huumeongelmia ja rikollisuutta kun päivänvaloon tuotuna ja laillistettuna tilanne olis niin myyjälle kuin ostajallekin parempi.

Tosin mun mielestä bordelleja pitäis valvoa niin että työntekijät kävis säännöllisesti sukupuolitautitesteissä ja terveystarkastuksissa ja huumetestissä.

Jokainen aviomies saa seksiä halutessaan muualta kuin omalta vaimoltaan jollei nyt ole ihan susiruma ukko joten turha sitä nyt on pelätä että kaikki kunnolliset aviomiehet olis heti bordellin ovella jonossa.

Hei!!

Naisetkin voivat ostaa seksipalveluita.

Naisetkin voivat ostaa seksipalveluita.

Nykyisessä tilanteessa kuitenkin liian usein miehet myyvät seksiä miehille. Ja kauppaa käydään naisella.

Jos se olisi laillista ei miehelle myyjänä jäisi tilaa toimia.

Yhteistyössä