Bonuksetkin verolle! Ei saatana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mie vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kysyisimpä näin toisinpäin, että te Kokoomuksen kannattajat, kun kerran veroja oli pakko nostaa, niin oliko hyvä idea vaikka se ruoan arvonlisäveron nosto? Tai se, että valtionomisteinen yritys voi potkia porukkaa pihalle samalla kun korkein johto kahmii liivit täyteen rahaa? Ymmärrättekö te, jotka huutelette, että kaikki huolehtikoon itestään, että niistä verovaroista maksetaan myös teidän ja teidän lasten neuvola, kunnallinen päivähoito, koulutus ala-asteelta yliopistoon, terveyskeskuskäynnit tai kela-korvaukset yksityisistä käynneistä, sairaalakeikat kuten synnytykset, äitiyspäivärahat ja lapsilisät, kirjastopalvelut, yleisten teiden rakennus ja kunnossapito jne.? Kuka tahansa saattaa jossain vaiheessa elämäänsä päätyä todella köyhäksi ja ne julkiset palvelut on erityisen tärkeitä just heille.

Vaikka eipä sillä, kyllä mäkin olen sitä mieltä, että tehostamisen varaa varmasti olis. Ja vieläpä niin, että tärkeimmistä asioista pidettäis edelleen (tai nykyistä parempaa) huolta.

[QUOTE="Hömelö";29612904]Kysyisimpä näin toisinpäin, että te Kokoomuksen kannattajat, kun kerran veroja oli pakko nostaa, niin oliko hyvä idea vaikka se ruoan arvonlisäveron nosto? Tai se, että valtionomisteinen yritys voi potkia porukkaa pihalle samalla kun korkein johto kahmii liivit täyteen rahaa? Ymmärrättekö te, jotka huutelette, että kaikki huolehtikoon itestään, että niistä verovaroista maksetaan myös teidän ja teidän lasten neuvola, kunnallinen päivähoito, koulutus ala-asteelta yliopistoon, terveyskeskuskäynnit tai kela-korvaukset yksityisistä käynneistä, sairaalakeikat kuten synnytykset, äitiyspäivärahat ja lapsilisät, kirjastopalvelut, yleisten teiden rakennus ja kunnossapito jne.? Kuka tahansa saattaa jossain vaiheessa elämäänsä päätyä todella köyhäksi ja ne julkiset palvelut on erityisen tärkeitä just heille.

Vaikka eipä sillä, kyllä mäkin olen sitä mieltä, että tehostamisen varaa varmasti olis. Ja vieläpä niin, että tärkeimmistä asioista pidettäis edelleen (tai nykyistä parempaa) huolta.[/QUOTE]

Tuota, nämä päätökset ovat hallituksen tekemiä, eli kokoomuksen, sdp:n, vas., vihr, kd ja rkp.

[QUOTE="Jenis";29612815]Ei palstamammat äänestä, ne itkee täällä.[/QUOTE]

Mistä te tiedätte, kuka käy äänestämässä ja ketä, jos käy? Minäkin haluan tuollaisen taidon!

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29613505:
Seuraavaksi voitais alkaa maksamaan verosta veroa. Kun kerta kaikesta muustakin niin kyllähän tuostakin pitäisi.

Minä kannatan sitä erään nöyrän vanhuksen esille tuomaa vapaa-ajan verotusta. Koska eihän se nyt käy, että ihmiset tekee jotain muuta kuin tuottaa.

Eihän plussat ja bonukset ole tuloa, vaan alennusta. Kun ostat tuotteen X á 10€ ja saat siitä bonusta 2€, niin sehän tarkoittaa että olet saanut alennusta ostoksesta. Tällä samalla logiikalla jos ostat 50€ paitulin joulun jälkeen -40% alennuksella, niin verottajan pitäisi lähteä perimään veroa 30€ summasta jota et maksanut, mutta jonka verran sait siis alennusta.

No mutta eikö kauppiaalla sitten ole oikeutta myydä tuotetta millä hintaa haluaa, eli antaa alennusta niin paljon kuin haluaa? Jos asiaa vie pidemmälle, niin tällä logiikalla ei ole. Tuolloin verottajan tulisi verohinnoitella jokainen tuote. Siis että paketista suklaakeksejä peritään alv sen mukaan että se maksaa 3,50€. Ihan sama myykö S-Market sitä 4 eurolla tai Lidl 1,90 eurolla.

Pelleilyksi menee...

Mutta muuten olen kyllä sitä mieltä että koko bonus/plussa-järjestelmän voisi vaikka lailla kieltää. Alennuksen voisi suoraan lätkiä kaikkiin hintoihin. Tällä hetkellä itse järjestelmän ylläpito maksaa, joten alennukset olisivat suurempia suoraan hinnoissa.

Eli nyt kauppojen olisi vaan alettaja myymään vaan alenuksilla, jos haluavat pitää tämän "asiakkaalle koituvan hyödyn". Ei kai sitä nyt voitaisi ainakaan verottaa, että "s-etukortilla perunat euron halvemmalla", kuten esimerkiksi k-marketissa lähinnä tehdään. Tottakai siellä on myös näitä bonuksia mutta aika marginaalisesti. Eli K-kauppojen tyyliin s-marketti takas, vai? Valtio ei hyödykään.

Mutta muuten olen kyllä sitä mieltä että koko bonus/plussa-järjestelmän voisi vaikka lailla kieltää. Alennuksen voisi suoraan lätkiä kaikkiin hintoihin. Tällä hetkellä itse järjestelmän ylläpito maksaa, joten alennukset olisivat suurempia suoraan hinnoissa.

Niin no, tuohan tosiaan keskittyy ruokaostokset isoille yrityksille, eikä pienten ole helppo tulla markkinoille. Miksei suomessa ole vaikka kaupungin keskustassa monen muun maan tapaan, vaikka tuoreen leivän myymälöitä (luulisi, että keskustassa asuvat voisivat käydä) tai hedelmäkojuja. Voisikohan tuon ketjuttajimesen poistaminen vähän edes avata mahdollisuuksia noille pienille. Tai sitten suomen verotus estää kokonaan nuo pienten yritysten yritykset, kun hyvä kun toimeen tulee, jollei ole heti tosi suosittu myymälä.

Hitto myö ollaan ukon kanssa pari vuotta keräilty s-bonuksia tilille. Nyt siellä on joku 1800€ joten kyllä se vero aika paljon tuosta söisi pois. Perkele, antakee meiän pitää ees poonukset!!

[QUOTE="vieras.";29613415]Tuota, nämä päätökset ovat hallituksen tekemiä, eli kokoomuksen, sdp:n, vas., vihr, kd ja rkp.[/QUOTE]

Kyllä, mutta luuletko että demarit ja vasemmisto on riemulla ajanu niitä eteenpäin? Ja tuo nyt oli vaan vastakysymys siihen kun joku huuteli että tuon bonusten verotuksen ovat ihan itse tilanneet ne ketkä on äänestäny demareita ja vasemmistoa. Jos nyt tämmönen bonusvero on tulossa, niin eiköhän siihen päätökseen ole kokoomus vaikuttanu ihan yhtä paljon kuin vaikka vasemmisto ruoan alv:n nostoon.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29613965:
Etkös sinä joskus kertonut saavasi merkittäviä bonuksia osuuspankista?
Perhana, tuon unohdin!!!! Ajattelin näitä kauppojen bonuksia. OP:n bonuksista tosin menee nytkin vero, jos ne nostaa rahana.

Yhteistyössä