Bonuksetkin verolle! Ei saatana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mie vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mie vaan"

Vieras
S- ja OP-bonukset ehkä verotettaviksi - Osuuskaupat - Talous - Helsingin Sanomat

Vai pitää niitä bonuksiakin nyt ruveta verottamaan. Ei saatana pakko varmaan ottaa koko potti sieltä pihalle ennenkuin moisen tempun tekevät. Lähteeköhän bonuksista sitten jokin "tasavero" vai ilmoitetaanko bonukset omassa verotuksessa, jolloin kyseessä olisi progressiivinen vero. Siinä vaiheessa meidän perhe lopettaa s-ryhmässä asioinnin ja siirtyy lidlin asiakkaaksi.

Kuulostaahan tuo älyttömältä mutta toisaalta tuskin vaikkapa reilun satkun bonuksesta montaa euroa veroja menisi. Ei sillä mua ainakaan ajeta "Lidlin syliin" :D
Sillä olen vertaillut hintoja ja meidän ostoskorin sisältö ei halpene siellä käymällä. Törkyhintasta osa tuotteista.. Ne halpikset jos napsii sieltä niin ok mutta jos niitä söis vaan niin huhheijaa. Pitää olla aika raskas ruokavalio jos siellä käynti kannattaa.. Mun "vissyt" ym tuotteet ovat halvempia ässältä ja koosta. Pitää vaan katsella tarjoukset ja käyn kaupat läpi niiden perusteella. Kaikilla ei toki ole vierekkäin mutta täällä ovat joten helppoo.

Jos bonuksista pitää maksaa veroa, niin sitten bonuksien saamiseen oikeuttavien ostosten pitää olla vähennyskelpoisia, eli tulos olisi plusmiinus nolla.

Alkuperäinen kirjoittaja ähhh;29612646:
Mahdatko sä edes tietää, mitkä hankinnat voi ylipäätään olla vähennyskelpoisia..?

Mutta ihan persiistä tää tällainen jos aletaan tuostakin veroja perimään.

Kerro sinä kun tunnut tietävän paremmin.

Älytöntä. :D Toisaalta, hassua ettei verottaja ole tajunnut näihin aiemmin iskeä.

Mulle ihan se ja sama. Meidän lähin kauppa on S-Market ja lähin supermarket Prisma, joten kyllä me niissä käydään verotetaan bonuksia tai ei. Mä haluan saada kaikki ostokset yhdestä paikasta, en viitsi juosta monessa kaupassa -> S-Marketista perus ruokaostokset, Prismasta kun tarvii kaikkea sekalaista.

xzibit-wtf.jpg

No eikös joku neropatti ole ehdottanu ruoan arvonlisäveron nostoa, taas. Että siihen verrattuna parempi ajatus bonusten verotus. Maksaakos muuten herra-isoherrat omista bonuksistaan minkälaista veroa..?

Mites kun mä olin vähän aikaa sitte kuulevinani, että talkootyöstäkin pitäis maksaa veroja. Jos nyt älyttömistä asioista puhutaan..

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Alkuperäinen kirjoittaja ähhh;29612688:
Yritystoiminnoissa:

http://www.yritystulkki.fi/alue/cursor/index.php?page=2678&lang=1

Selkokielellä ilmaistuna. Vero.fi löytyy lisää kapulakieltä.

Eihän bonuksien verottamisessa ole kyse yritystoiminnasta, vaan siitä, että ostoksista joista olet maksanut täyden hinnan annetaan jälkikäteen alennusta: ei siitä ole tullut veronalaista tuloa tulonhankkimiskulujen jälkeen.

Veroja verojen päälle.

YLE-vero: Maksat pakollista yle-veroa oli telkkaria tai ei. Päällekkäisyys: Työnantajasi maksaa myös YLE-veroa

Autoilun verot: Maksat polttoaineveroa rahalla josta olet ensin maksanut pääoma- tai ansiotuloveroa, vielä lisäksi on tulossa kilometrivero autoilun muiden verojen päälle.

Ruoka: Maksat veroa tuloistasi, sitten maksat arvonlisäveroa ja vielä tulossa tämä bonusvero. Lisäksi yrittäjä maksaa tuotoistaan reilusti vielä veroa

Aika hölmöä, että valtion virastot ja muut nappaavat bkt:sta jo jopa 60%!!! Oikea lukema olisi 30-40%.

Tänäänkin oli uutinen, että eduskunnan avajaisbileiden teatteri-ilta kustansi 90000€ MEIDÄN VERORAHOJAMME.

Alkuperäinen kirjoittaja ähhh;29612757:
Ei olekaan, siksi siis ei vähennyskelpoisuutta.

Mutta tulonhankkimiskulut ovat, tai ainakin pitäisi olla, verovähennyskelpoista.

Koska hallitus päättää verottaa alennusmyyntiostoksia?

Meneekö Finskin pisteetkin sitten verolle? Jos bonuksia ei sais nostaa rahana, vaan ne pitäis käyttää saman ketjun kaupoissa ostoksiin, meniskö ne sittenkin verolle?

Kuulostaahan tuo älyttömältä mutta toisaalta tuskin vaikkapa reilun satkun bonuksesta montaa euroa veroja menisi. Ei sillä mua ainakaan ajeta "Lidlin syliin" :D

Jos menee pääomaveron mukaan niin satasesta menisi 30-32 euroa veroja, ja jos palkkatulojen mukaan niin silloin (marginaaliverotuksen takia) menisi noin 30-50% tulotasosta riippuen.

Eikö sinusta tuollainen 30 euroa satasesta ole "montakaan euroa"? Minusta kun se on huomattavan paljon.

Yhteistyössä