Bongattu lastenvaunurekkareista tänään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yks vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yks vaan

Vieras
Eka katoin et ompas jännä nimi kun luki että "Mynni" ja seuraavaks vastaan tuli tuplarattaat jossa kaksoset (ilmeisesti) ja niissä luki Yose ja Yamelia.
Siis ihan olivat suomalaisia, kaikki.
Missä on kaikki Antit, Jussit, Pekat ja Maijat????? LAITTAKAA KUNNON NIMIÄ NIILLE LAPSILLE! Musta tuntuu et toi nimikin on nykyää iha joku projekti, pitää olla mahdollisimman erikoinen ja kummallinen. Mut selitäpä nyt sitte elämäs loppuun asti että se nimeni Wille-Pecca kirjoitetaan sitten kaksoisveella ja c:llä...huoh...lapsiparat!

No mistä tiedät että olivat suomalaisia? Saattoihan nuo olla vaikkapa brittejä tai ruotsalaisia. Meillä on rattaissa "ruotsinrekkarit" kun asuttiin ruotsissa puoli vuotta heti vauvan syntymän jälkeen vaikka ihan suomalaisia ollaankin.

Alkuperäinen kirjoittaja viera*:
no ja mistähän sä tiedät että olivat täysin suomalaisia??

No en voi tietääkään. Aivan. Puhuivat kuitenkin täysin suomea (juu,kuulin,koska olin kaupassa) ja olivat kyllä ihan juntti-suomalaisten näköisiä...

Suomea mäkin puhun ja junttisuomalaiselta näytän, kun käyn lasteni kanssa kaupassa. Mukana on ehkä äitini, isäni tai veljeni.

Mutta ei mun lapset siltikään täysin suomalaisia ole :)

Alkuperäinen kirjoittaja Yks vaan:
Eka katoin et ompas jännä nimi kun luki että "Mynni" ja seuraavaks vastaan tuli tuplarattaat jossa kaksoset (ilmeisesti) ja niissä luki Yose ja Yamelia.
Missä on kaikki Antit, Jussit, Pekat ja Maijat????? LAITTAKAA KUNNON NIMIÄ NIILLE LAPSILLE! Musta tuntuu et toi nimikin on nykyää iha joku projekti, pitää olla mahdollisimman erikoinen ja kummallinen. Mut selitäpä nyt sitte elämäs loppuun asti että se nimeni Wille-Pecca kirjoitetaan sitten kaksoisveella ja c:llä...huoh...lapsiparat!

No mitäs se sua haittaa vaikka kaikki ipanat ei ookaan noita sun ehdottamia. Mun mielestä nuo nimet on tylsiä ja ne Mynnit, Yoset ja Yameliat oikeita yksilöitä. mun mielestä on kiva kun kaikki ei oo samannimisiä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No en voi tietääkään. Aivan. Puhuivat kuitenkin täysin suomea (juu,kuulin,koska olin kaupassa) ja olivat kyllä ihan juntti-suomalaisten näköisiä...

No eipä sekään vielä tarkoita että ovat "täysin suomalaisia". Tunnen montakin paria jotka puhuvat keskenään suomea vaikka toisen äidinkieli onkin ihan muu ja samoin pareja jotka puhuvat ihan muuta kieltä keskenään vaikka toisen äidinkieli olisikin suomi ja oltaisiin Suomessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis olet ihan varma että siinä oli molemmat vanhemmat mukana?

Tuli vaan mieleen kun esim. oma siskoni on ihan suomalainen mutta miehensä tanskalainen ja heillä vaaleahiuksiset ja sinisilmäiset lapset. Joilla ei kuitenkaan ole ihan perinteisiä suomalaisia nimiä. Ja suomessa vieraillessaan siskoni käy usein jonkun veljistämme ja lasten kanssa kaupassa/kaupungilla jolloin siis ulkopuolinen näkee ihan junttisuomalaisen "pariskunnan" joiden rattaiden nimikylteissä voisi olla vähän erikoisempia nimiä...

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Yks vaan:

No mitäs se sua haittaa vaikka kaikki ipanat ei ookaan noita sun ehdottamia. Mun mielestä nuo nimet on tylsiä ja ne Mynnit, Yoset ja Yameliat oikeita yksilöitä. mun mielestä on kiva kun kaikki ei oo samannimisiä!

Yksilön lapsesta tekee kyllä ihan muu kuin täysin mauton omituinen nimi.

ihan sama muiden lapsien nimet...joo, mutta voishan ne edes olla vaikka Jose ja Jamelia niin ei tulis junteilla suomalaisilla lausumisongelmia.
Mun mielestä monet erikoiset nimet on ihan ok (esim ym Adele), mutta kun jotain nimeä pitää vääntämällä vääntää erikoiseksi niin...no jooo...hiukan hymyilyttää.

Hah... Just sanoin miehelle ettei minä en meille huoli vauvan vaunuihin mitään rekisterikilpee tai mitään siihen viittaavaakaan. En oo muutenkaan muodin perässä kulkija. Mitä hemmettiä se muille kuuluu minkä niminen vauva just mun vaunuissa on. Tulkoon kysymään jos kiinnostaa...

Mitäköhan täällä paikalliset ajattelee mun lapsien täysin suomalaisista nimistä. Ne kun on pellavapäitä siinä kun muutkin norjalaiset ja puhuvat täydellistä norjaa keskenään :ashamed: Pitäs vissiin vaihtaa niiden nimiksi vaikkapa Hildegunn ja Vidar ettei vaan tartte kenenkään ihmetellä :snotty:

Yhteistyössä