Bongattu lastenvaunurekkareista tänään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yks vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mirccu:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Yks vaan:
Eka katoin et ompas jännä nimi kun luki että "Mynni" ja seuraavaks vastaan tuli tuplarattaat jossa kaksoset (ilmeisesti) ja niissä luki Yose ja Yamelia.
Siis ihan olivat suomalaisia, kaikki.
Missä on kaikki Antit, Jussit, Pekat ja Maijat????? LAITTAKAA KUNNON NIMIÄ NIILLE LAPSILLE! Musta tuntuu et toi nimikin on nykyää iha joku projekti, pitää olla mahdollisimman erikoinen ja kummallinen. Mut selitäpä nyt sitte elämäs loppuun asti että se nimeni Wille-Pecca kirjoitetaan sitten kaksoisveella ja c:llä...huoh...lapsiparat!

No mitäs se sua haittaa vaikka kaikki ipanat ei ookaan noita sun ehdottamia. Mun mielestä nuo nimet on tylsiä ja ne Mynnit, Yoset ja Yameliat oikeita yksilöitä. mun mielestä on kiva kun kaikki ei oo samannimisiä!

Yksilön lapsesta tekee kyllä ihan muu kuin täysin mauton omituinen nimi.

Joo, joo, kaikki lapset on ihania se on selvä ja yksilöitä of course, mutta onko siinä mitään järkeä et samalla luokalla on monta Emmaa, Ainoa ja Aleksia. Voin omakohtaisesti sanoa, että kun oli neljä samannimistä tyttöä luokalla niin ei paljoa naurattanut kun MINUA ruvettiin kutsumaan jo pikkutyttönä sukunimellä tai jollain muulla (haukkumanimiä käytettiin). Mun mielestä ei ollut kiva olla aina yksilöity sukunimen ensimmäisen kirjaimen mukaan. Olisin halunnut OMAN nimen, jota ei oo kellään muulla. Tai ainakaan monella muulla!!

Alkuperäinen kirjoittaja Mama the Strange:
ihan sama muiden lapsien nimet...joo, mutta voishan ne edes olla vaikka Jose ja Jamelia niin ei tulis junteilla suomalaisilla lausumisongelmia.
Mun mielestä monet erikoiset nimet on ihan ok (esim ym Adele), mutta kun jotain nimeä pitää vääntämällä vääntää erikoiseksi niin...no jooo...hiukan hymyilyttää.

No osaisitko edes itse haluasua Josea hoolla, niin kuin nimi oikeasti lausutaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Pitäs vissiin vaihtaa niiden nimiksi vaikkapa Hildegunn ja Vidar ettei vaan tartte kenenkään ihmetellä :snotty:

:D

Mut sit niillä ois taas Suomessa väärät nimet :| Teki niin tain näin niin aina menee väärinpäin :'(

Sniff :snotty:

Koeta kestää! |O

Pitäs vissiin vaihtaa niiden nimiksi vaikkapa Hildegunn ja Vidar ettei vaan tartte kenenkään ihmetellä :snotty:

Mut sit niillä ois taas Suomessa väärät nimet :| Teki niin tain näin niin aina menee väärinpäin :'(

Näissä asioissa ei vaan voi voittaa :'(

Töissä törmään usein mitä mielikuvituksellisimpiin nimiyhdistelmiin, mutta niistä en salassapitovelvollisuuden vuoksi voi täällä huudella. Mutta paljon on persoonallisia nimiä varsinkin nyt 2000-luvun puolella syntyneissä.

No ei kun ekat nimet norjalaiset ja toiset suomalaiset. Vaihdetaan sitten kutsumanimeä -ja niitä rekisterikylttejä- sen mukaan missä ollaan.

Saisikohan niitä rekisterikylttejä muuten tätä tarkoitusta varten kaksipuolisina...? :snotty:

Sniff :snotty:

Koeta kestää! |O

Juu, enköhän mä kestä; kiitos :D

Onneksi mulla itsellä sentään on kaikki 3 etunimeä sellaisia ettei niiden perusteella voi ikinä arvata että mistäpäin maailmaa on. Vai onko Maria jotenkin turhan erikoinen?

Alkuperäinen kirjoittaja v:
ihan sama muiden lapsien nimet...joo, mutta voishan ne edes olla vaikka Jose ja Jamelia niin ei tulis junteilla suomalaisilla lausumisongelmia.
Mun mielestä monet erikoiset nimet on ihan ok (esim ym Adele), mutta kun jotain nimeä pitää vääntämällä vääntää erikoiseksi niin...no jooo...hiukan hymyilyttää.

No osaisitko edes itse haluasua Josea hoolla, niin kuin nimi oikeasti lausutaan?

Riippuu siitä maasta, jonka kamaralla tallustan. Suomessa jokainen tuntemani Jose lausutaan Jose, ulkomailla tuntemani Joset ovatkin sitten Hoseja... joo mutta mites tuo Yose lausutaan...

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Riippuu siitä maasta, jonka kamaralla tallustan. Suomessa jokainen tuntemani Jose lausutaan Jose, ulkomailla tuntemani Joset ovatkin sitten Hoseja... joo mutta mites tuo Yose lausutaan...

Jousei :D

Alkuperäinen kirjoittaja Yks vaan:
Eka katoin et ompas jännä nimi kun luki että "Mynni" ja seuraavaks vastaan tuli tuplarattaat jossa kaksoset (ilmeisesti) ja niissä luki Yose ja Yamelia.
Siis ihan olivat suomalaisia, kaikki.
Missä on kaikki Antit, Jussit, Pekat ja Maijat????? LAITTAKAA KUNNON NIMIÄ NIILLE LAPSILLE! Musta tuntuu et toi nimikin on nykyää iha joku projekti, pitää olla mahdollisimman erikoinen ja kummallinen. Mut selitäpä nyt sitte elämäs loppuun asti että se nimeni Wille-Pecca kirjoitetaan sitten kaksoisveella ja c:llä...huoh...lapsiparat!

No mitäs se sua haittaa vaikka kaikki ipanat ei ookaan noita sun ehdottamia. Mun mielestä nuo nimet on tylsiä ja ne Mynnit, Yoset ja Yameliat oikeita yksilöitä. mun mielestä on kiva kun kaikki ei oo samannimisiä!

Yksilön lapsesta tekee kyllä ihan muu kuin täysin mauton omituinen nimi.

Joo, joo, kaikki lapset on ihania se on selvä ja yksilöitä of course, mutta onko siinä mitään järkeä et samalla luokalla on monta Emmaa, Ainoa ja Aleksia. Voin omakohtaisesti sanoa, että kun oli neljä samannimistä tyttöä luokalla niin ei paljoa naurattanut kun MINUA ruvettiin kutsumaan jo pikkutyttönä sukunimellä tai jollain muulla (haukkumanimiä käytettiin). Mun mielestä ei ollut kiva olla aina yksilöity sukunimen ensimmäisen kirjaimen mukaan. Olisin halunnut OMAN nimen, jota ei oo kellään muulla. Tai ainakaan monella muulla!!

Ei kaikkien tarvitse ollakaan emmoja tahi onneja, ikävää että sulle annettiin oman aikansa muotinimi ja kärsit siitä. Ne omituisilla nimillä erikoisiksi yritetyt lapset eivät toivottavasti kärsi nimistään, ainoastaan niiden vanhemmat vaan tekevät itsensä hassuiksi. Erityisen herkullisia ovat juuri peri suomalainen arkinen sukunimi + kermakakkukoree etunimi. yök.

Erityisen herkullisia ovat juuri peri suomalainen arkinen sukunimi + kermakakkukoree etunimi. yök.

Toisaalta taas sekään ei kelpaa, jos on ulkomaalainen etunimi ulkomaalaisen sukunimen kanssa. Pitäisi olla edes suomalainen etunimi kuulemma. Jos taas lapsen sukunimi olisi suomalainen, niin etunimi voisi olla ulkomaalainen.

Näin mulle eräs harmaa vieras avautui tässä muutama ilta sitten :D

ja Anni, monet on sanonut, että miksi niin tavalliset nimet? Jopa Eeron kastejuhlasa kummi aneli, että please laittakaa Eetu. Onneksi ei edes harkittu, lapsen koulussa on 6 Eetua (pieni koulu) ja vain yksi Eero :)

aikuisten asennevamma ja haukkumisvimma (jopa muiden nimistä!!) on maailmassa niin paljon isompi ongelma kun erikoiset nimet.
Mutta sitä te ap:n kaltaiset ette ymmärrä, liian suppean ajatusmaailmanne takia.
Huoh...lapsiparat : (

Alkuperäinen kirjoittaja sotku:
Jos saisin tytön niin antaisin nimeksi Adele.Monet ulkomaalaiset nimet ovat paljon kauniimpia. :whistle:

Adele löytyy kyllä ihan suomalaisesta nimipäiväkalenterista ja on ollut suomessa pitkään käytössä, vaikka ruotsinkielinen nimi onkin, kun mm. Ronja ;) moniko sitä ajattelee ruotsalaisena nimenä?

Aika usein perheelläkin on sitten jotain kansainvälisiä yhteyksiä, esim. ulkomainen isä tai suku jne..

Tai asuminen ulkomailla tulee olemaan iso osa elämää, kyllä vaan se Maya muoto sitten taipuu suomalaisenkin suuhun, ei kaik kailikta Maijoilta kysellä miten se on kirjotettu?!

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
joka päivä samat lässytykset...millä tavalla se ap:ta kaivelee minkä nimisä tuntemattomat ihmiset on?? :whistle:

no jos lapsen nimi on kaya - ja poika, ja mynni! voi luoja, nimenomaan lapsiparat, moi vaihtaa tod.näk. nimensä!!!
ajattele omalle kohdalle, jos olet nainen ja nieksi olisi annettu pasi!
huoh näitä turhamaisia ja eriloisuutta havittelevia vanhempia!

Kyllä näitä Elloja, Villejä, Sofioita, Iidoja ja Alekseja on kuule aivan tarpeeksi. Jopa Matit ja Maijat ovat nykypäivänä yllättävän yleisiä.

Mitä se haittaa jos siellä on joukossa sitten joku Mynni ja Yose?

Olen ollut päiväkodissa töissä ja siellä huomannut, että hirveän nopeasti tottuu kutakin lasta kutsumaan sillä nimellä, jonka vanhemmat ovat antaneet - ja se tuntuu aivan luonnolliselta, olipa nimi kuinka outo tahansa. Kuka sen sanoo, minkälaisen nimen voi antaa ja minkälaista taas ei?

Yhteistyössä