Eivät ole saaneet omaa valtiota...nythän Israelissa vasta ihmetelläänkin kun Hamas voitti vaalit...ja kun nehän on Israelin hallitukselle terroristeja, eli ei niitäkään (taas kerran ) voi hyväksyy.Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 22:46 n36 kirjoitti:Eikös palestiinalaiset jo saaneet sen oman valtionsa?
Meillä seurataan arabian kielisiä uutisia isännän toimesta satelliitti kanavilta.Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2006 klo 10:08 minä kirjoitti:\Eivät ole saaneet omaa valtiota...nythän Israelissa vasta ihmetelläänkin kun Hamas voitti vaalit...ja kun nehän on Israelin hallitukselle terroristeja, eli ei niitäkään (taas kerran ) voi hyväksyy.Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 22:46 n36 kirjoitti:Eikös palestiinalaiset jo saaneet sen oman valtionsa?
Tuskinpa siellä niitä neuvotteluja Palestiinan valtion perustamisesta käydään ihan heti...
Jaffoja ja kirsikkatomaatteja kovasti boikotoin,juu.
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 08:48 Darelbeida kirjoitti:\Meillä seurataan arabian kielisiä uutisia isännän toimesta satelliitti kanavilta.Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2006 klo 10:08 minä kirjoitti:\Eivät ole saaneet omaa valtiota...nythän Israelissa vasta ihmetelläänkin kun Hamas voitti vaalit...ja kun nehän on Israelin hallitukselle terroristeja, eli ei niitäkään (taas kerran ) voi hyväksyy.Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 22:46 n36 kirjoitti:Eikös palestiinalaiset jo saaneet sen oman valtionsa?
Tuskinpa siellä niitä neuvotteluja Palestiinan valtion perustamisesta käydään ihan heti...
Hamas on hamas mutta ei terroristi järjestö. Puolue omalla politiikallaan siinä missä muutkin. Brittiläiset sysäs vuonna 1948 juutalaiset euroopasta ja muualta "jonnekkin talteen" ja Palestiina jaettiin väkisin.
Toivon tosissani että kaikki avais silmaänsä sille mitä juutalaisten hallitukset on vuosien varrelöla tehneet. Kauheuksissaan yhtä kauheita kuin "mukamas muslimit" eli alqaida .
Juutalaisuus on uskonto kuten Islam. Kaikissa kansalaisuuksissa on hyviä ja huonoja ihmisiä, kukaan ei ole Jumalan yläpuolella.
Jos kaikki olisivat politiikassaan yhtä tasapuolisia ja oikeuden mukaisia kuin Hamas on niin maailma olisi hivenen helpompi paikka asua ja olla.
Niin ja kos tarkkoja ollaan niin kaikki kolme valtauskontoa, kristityt, juutaliset ja muslimit ovat asutaneet ikuisuuksia samaa aluetta joita toiset Israeliksi haluavat nimittää...Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 11:56 minä kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 08:48 Darelbeida kirjoitti:\Meillä seurataan arabian kielisiä uutisia isännän toimesta satelliitti kanavilta.Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2006 klo 10:08 minä kirjoitti:\Eivät ole saaneet omaa valtiota...nythän Israelissa vasta ihmetelläänkin kun Hamas voitti vaalit...ja kun nehän on Israelin hallitukselle terroristeja, eli ei niitäkään (taas kerran ) voi hyväksyy.Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 22:46 n36 kirjoitti:Eikös palestiinalaiset jo saaneet sen oman valtionsa?
Hamas on hamas mutta ei terroristi järjestö. Puolue omalla politiikallaan siinä missä muutkin. Brittiläiset sysäs vuonna 1948 juutalaiset euroopasta ja muualta "jonnekkin talteen" ja Palestiina jaettiin väkisin.
Toivon tosissani että kaikki avais silmaänsä sille mitä juutalaisten hallitukset on vuosien varrelöla tehneet. Kauheuksissaan yhtä kauheita kuin "mukamas muslimit" eli alqaida .
Juutalaisuus on uskonto kuten Islam. Kaikissa kansalaisuuksissa on hyviä ja huonoja ihmisiä, kukaan ei ole Jumalan yläpuolella.
Jos kaikki olisivat politiikassaan yhtä tasapuolisia ja oikeuden mukaisia kuin Hamas on niin maailma olisi hivenen helpompi paikka asua ja olla.
...niin, mutta Israelin hallitus näkee Hamasin terroristi-järjestönä koskeivat ole saaneet kuriin mm. palestiinalaisia itsemurhapommittajia....Israel julistautui itsenäiseksi about päivää ennen kuin YK allekirjoitti itsenäistymissopimuksen (muistaakseni 1947?)..juutalaisten muutto nyk. Israelin alueelle on alkanut jo 1800-l. lopulla, mutta 1900-l. alkupuolelta kiihtyen...siionistit hahmottelivat nyk. Israelin valtiota jo silloin 1800-l. ja mm. britit, ranskalaiset ja saksalaiset hahmottelivat Palestiinaa ja Israelia 1900-l:n alusta toiseen maailmansotaan asti maailmankartalle, mutta pitivät alueen omassa mandaattihallinnassaan.. jne. jne. jos nyt jotakuta kiinnostaa ni varmaan jostain googlesta löytyy paremmat detaljit tästäkin asiasta.... B)
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 21:02 jade kirjoitti:Minä myös boikotoin monia asioita mutta,en nyt jaksa luetella kaikkea .
Mutta,mutta Nestle kuuluu niihin. Tässä yksi pikaisesti etsitty selitys,kun ei itse jaksa selittää. http://koti.mbnet.fi/weltsu/nestle.htm
Ja vielä toinen http://www.kepa.fi/kumppani/394/?searchterm=None
shell on varsinainen riistoyhtiö. tuhoaa mm. nigerian suistomaan öljyä rohmutessaan, ei edes yritä palauttaa ympäristöä elinkelpoisempaan tilaan, ei kaihda mitään keinoa. emmekä ole myöskääm unohtaneet shellin yhteyttä ken sar-wiwan kohtalossa.Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 19:57 babylon kirjoitti:En "muistaakseni" boikotoi mitään.
Saiskos kysyä miksi joku boikotoi SHELLiä?Mitä "ne" on tehny?
Joo noista syistä olikin pohdintaa jo aiemmin ketjussa, kiva kun laitoit tuon linkin tänne. Ja tuohon Nestle firma lsitaanhan on tullut mm. Valio jäätelöt, viimekesäisen yrityskaupan seurauksena. Siis Valiojäätelötkin on Nestlen firma nykyään.Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 21:02 jade kirjoitti:Minä myös boikotoin monia asioita mutta,en nyt jaksa luetella kaikkea .
Mutta,mutta Nestle kuuluu niihin. Tässä yksi pikaisesti etsitty selitys,kun ei itse jaksa selittää. http://koti.mbnet.fi/weltsu/nestle.htm
Hyvä ystäväni on ollut vuosia kehitysmaissa erilaisissa kehitysaputöissä (sairaanhoitaja on ammatiltaan) ja kyllä hän kertoi noiden asioiden olevan arkipäivää kehitysmaissa, siis esim. noiden korvikejauheiden törkeän markkinoinnin äideille. Puhumattakaan monikansallisten firmojen humpuuki lääke markkinonnista kehitysmaihin.Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 11:31 Liisa kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 21:02 jade kirjoitti:Minä myös boikotoin monia asioita mutta,en nyt jaksa luetella kaikkea .
Uteliaisuuttani luin antamiesi linkkien tekstit ja ei voi kuin surkutella: ei taida sulla, Jade, kovinkaan varmaa eikä varsinkaan ajantasalla olevaa tietoa olla asiasta: toinen linkki oli Kepan 10 vuotta vanhaan artikkeliin ja toinen jonkin lappilaisen huuhaa-toimintaryhmän tekemään artikkeliin. Suosittelen sulle lämpimästi perehtymistä siihen korvikkeiden markkinointikoodiin WHO:n omilla sivuilla kuten itse olen tehnyt. Sieltä saa todellista tietoa siitä, mikä on sallittua ja mikä ei. Mä ainaski yllätyin, kun luin, että jokaisen valtion tulis itse muokata se markkinointikoodi omaan maahansa sopivaksi. Ja että korvikkeita saa antaa terveydenhuollon sektorille ilmaiseksi arviointia varten. Moni asia onkin itse asiassa ihan eri lailla kuin mitä esim. Ibfan väittää. Tämä hämmästytti todella ja pisti ihmettelemään, että miksi ihmeessä joku taho haluu kertoo siitä ihan eri lailla ja ennen kaikkea, mitä konkreettista ne siellä Ibfanissa oikein tekee, jotta kehitysmaiden lapset ja äidit voivat paremmin???
Kyllä mun mielestä arvostettun maailmanjärjestön antama tieto on luotettavampaa kuin jonkin jenkkiperäisen kansalaisjärjestön väitteet. Tän johdosta mä en boikotoi mitään korvikefirmaa.
Jee!! En siis ole yksin boikotissani! ja voi voi,uusimmassa katso-lehdessä kerrottiin että kso. henkilön tähti on lähtenyt laskuun+ hänen ystävänsä.. ja boikottiin myös Baari-ohjelma,joka kyllä on niin tyhmä että jää katsomatta ihan automatic!!Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2006 klo 11:47 Mammat kirjoitti:Boikotoin mammaryhmäni kanssa Anna-lehteä.
Syy: Antaa vääristyneen ja ikävän kuvan hoitovapaalla olevista äidesitä ja naisten ja äitien yleisestä aivottomuudesta.