Body omalla tekstillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Tietääkö kukaan istä sais tilattua vauvalle bodyn omalla nimellä? kävin jo katsomassa www.taapero.fi, mut oli mun mielestä aika kallis, yli 10 ?.
Kiitti jos joku viittii helpata! Yritän kummitytölle sellaista joululahjaksi.

osta kuvaton body ja tekstiiliväriä, tee haluamasi sapluuna, ja kas siinä se :D

Sapluunan voi tehdä esim tulostamalla tietokoneella; tällöin saa myös haluamansa tekstin haluamallansa fontilla.
Tulosteen avulla sen voi sitten kontaktimuovista leikata (kontakti kestää tekstiiilivärin tupsuttelua paremmin kuin pelkkä paperi; ja kontaktin saa myös paitaan painamisen ajaksi kiinni, jolloin itse tupsuttaminen on helpompaa).

Sitten vain bodyn väliin vaikka pahvinpala, ettei väri tartu myös selkäpuoleen. Ja tekstiiliväriä meikkisienellä sapluunan avulla tupsuttelemaan. Kuivumisen jälkeen kunnon silitys. AVOT!

Kuulostaa toki monimutkaiselta, mutta on yllättävän helppoa.
Itse olen vain kahdesti tehnyt (isänpäivälahjoja) ja silti tykkään hommasta. Ja teen nassikallekin vielä jonkun näköisen paidan ;)

Tuo kuulostaa tosi kivalta, ainut vaan että mulla on tälläsissä asioissa peukku keskellä kämmentä.
Voisitko hieman selventää tuota sun ohjetta. Siis miten ihmeessä mä saan tietokonefontin paitaan? Meneeks se jotenkin sen paerin läpi vai mitä?

siispä yritän selventää..

Kun olet paperille tulostanut tekstin, niin joko
A. jäljennä se kontaktimuoville (kontaktista näkee hyvin kyllä läpi). Sitten mattoveitsellä tai saksilla leikkaat jäljennetyn tekstin pois, eli jäljelle jää kontaktisapluuna (tulostettu paperi pysyy siis alkuperäisenä).
tai B. leikkaat tekstin itse paperista pois, jolloin paperi toimii sapluunana (eikä kontaktia tarvita). On helpompi tapa, mutta en tiedä miten se pelkkä paperi käyttäytyy tekstiilivärin kanssa. Saattaa nimittäin kostua ja pehmittyä sen verran, että painamisesta tulee hankalampaa ja sotkuisempaa.

Toivottavasti tämä vähän selventää :)
Voin kyllä vielä tarkentaa, mikäli tarvis ;)

Niin ja jatkoselvitys jo het alkuunsa..

1.Kun sinulla on sapluuna valmis, asetat sen paidan päälle haluamaasi kohtaan. Laita paidan väliin pahvia tai sanomalehteä, jotta väri tarttuu vain yhteen kangaspintaan.
2.Laita tekstiiliväriä purkista vaikka kertaläyttölautaselle.
3.Ota väriä lautaselta puhtaaseen meikkisieneen (se on todella kätevä tässä hommassa).
4.Painele meikkisienellä väriä sapluunan reikiin jolloin niiden mukainen jälki jää paitaan.
5.Kun olet tyytyväinen värin tasaisuuteen ja jokainen tarvittava kohta on käyty läpi, niin nosta sapluuna varovasti pois. Anna painatuksen kuivua.
6.Silitä kuivuttua ainakin 5 minuuttia (tämä kohta riippuu siitä, minkä merkkistä tekstiiliväriä ostat)

Yhteistyössä